Ik heb met m'n a7v nu al een FSB van 115 waarmee ie stabiel windows boot, sneller doet ie helaas niet. Die 115 heb ik bereikt door extra koeling te gebruiken, eerst deed ie 114 niet eens. Weet iemand een methode om dit ding beter te koelen? Er zit een standaard groen koelblok op en ik heb er nu een zware fan op blazen. Zijn er misschien speciale chipset heatsinks of zo te koop, het liefst gemaakt uit koper of zilver?
ja, maar of dat beter is dan die loodzware kamerventilator is die er nu opblaast?
Kzat dus meer te denken aan een nieuwe heatsink.
nou ik vind het heel knap als jij windows normaal kan inkomen met een fsb van 115 met een kt133 chipsetje. dat ding kan nooit stabiel zijn met die fsb en als je wat zware spellen of programma's gaat draaien klapt ie er zwaar uit lijkt me. je chipset EXTRA koelen lijkt me ook zinloos omdat uit verschillende test is gebleken dat het geen zak uitmaakt.. die chipset is niet gemaakt voor zo'n fsb
Verwijderd
het koelen van je chipset werkt wel degelijk (kijk naar BX), maar ik denk dat je met die 115 al zo'n beetje de max hebt berijkt..
ik denkt het dus niet, jullie zeiden ook al dat 114 de max was toen ik vroeg of het hoger kon, nu blijkt dat 115 al gehaald is en 116 nu in het zicht is
hij loopt met 115 dus wel stabiel in windows en games ed. en ik heb de hoop dat als ik em maar goed genoeg blijf koelen hij nog veel hoger kan. Mijn clockgenerator is niet zo brak als ie zou moeten zijn iig
Verwijderd
Koop zo'n koperen koolermaster, en tap er 2 M2 draadjes in zodat je 'm op je northbridge vast kunt zetten.
Verwijderd
ehm, dat loopt tie hier gewoon standaard, zonder actieve koeling. MSI K7T Turbo.Op woensdag 04 juli 2001 02:02 schreef salvador4 het volgende:
nou ik vind het heel knap als jij windows normaal kan inkomen met een fsb van 115 met een kt133 chipsetje. dat ding kan nooit stabiel zijn met die fsb en als je wat zware spellen of programma's gaat draaien klapt ie er zwaar uit lijkt me. je chipset EXTRA koelen lijkt me ook zinloos omdat uit verschillende test is gebleken dat het geen zak uitmaakt.. die chipset is niet gemaakt voor zo'n fsb
maximaal draait mn fsb op ca. 147-149mhz, met dat pqi geheugen. Buur(answer_man) heeft em ook standaard op 149 lopen(Abit KT7 zonde raid)
Wat heb jij op je moederbord verandert bij die jumper dingetjes??(die blauwe schakelaars)
wat is je FSB en mulitplier??
Ik wil het ook proberen met mijn AMD Athlon 1Ghz
Grt H.
Grt H.
Verwijderd
dat pqi geheugen had ik hier alleen om te testen maar bij de msi-plank moet je ff een jumper van de plank aftrekken zodat tie op 133mhz(266mhz ddr loopt) en dan de geheugenbus in het bios gewoon omhoog doen. K heb geen ervaring met jouw plank maar kijk maar es en pak ff de handleiding erbij.
Uhhmm volgens mij is die zooi jumperless,...Op woensdag 04 juli 2001 10:41 schreef HENNEP het volgende:
Wat heb jij op je moederbord verandert bij die jumper dingetjes??(die blauwe schakelaars)
Grt H.
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Verwijderd
in sommige gevallen moet je ff een jumper gebruiken om hem naar 266 te schakelen, maar bij bv de abit plankies weer niet. En ik heb weer zo'n kl*te-MSI plankOp woensdag 04 juli 2001 10:46 schreef DEM0N het volgende:
[..]
Uhhmm volgens mij is die zooi jumperless,...
kan beide....Op woensdag 04 juli 2001 10:46 schreef DEM0N het volgende:
[..]
Uhhmm volgens mij is die zooi jumperless,...
Ok sorry ik heb nix gezegd 
Maar ik bedoelde gewoon dat je tegenwoordig geen jumpers meer heb om de multiplier en de fsb bij te stellen,..
Maar ik bedoelde gewoon dat je tegenwoordig geen jumpers meer heb om de multiplier en de fsb bij te stellen,..
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Verwijderd
Ik heb dat bordje ook en ik kom niet hoger dan een fsb van 111MHz met geheugen ook op 111MHz. Met de multiplier kom ik niet boven de 10X
Waar stellen jullie dat in??
Moet ik de boel op jumperless zetten en dan in de bios wezen??
Verwijderd
FSB kan je gewoon in je bios aanpassen, voor de multiplier moet ik met switchen werken op het mobo. Neem wel even je boekje erbij als je het nog niet gedaan hebt.Op woensdag 04 juli 2001 23:48 schreef HENNEP het volgende:
Waar stellen jullie dat in??
Verwijderd
hierzo hetzeflde gedaan maar dan met mn vidkaart. Gaten zijn van dezelfde afmetingen.Op woensdag 04 juli 2001 10:32 schreef DaBit het volgende:
Koop zo'n koperen koolermaster, en tap er 2 M2 draadjes in zodat je 'm op je northbridge vast kunt zetten.
http://httpd.chello.nl/r.vandegeijn/neo/gforce.htm
Pagina: 1