Point to Point verbinding Mikrotik.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakersron
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08-06 11:40
Mijn vraag
Zou iemand mij meer informatie kunnen geven over een Point to Point verbinding met een Mikrotik router?
Ik zou graag een verbinding op willen zetten van een loods naar een hokje wat 100 meter verder op staat. Daar is de internet sterkte net niet goed genoeg, er kan geen kabel gelegd worden omdat de vloer er niet uit mag. De vloer mag er niet uit omdat hier dagelijks vrachtwagen over heen rijden, als de vloer er uit word gehaald kan dit voor vervelende verzakkingen zorgen.

Mijn idee was om een Point to Point verbinding op te gaan zetten. Echter de router die er nu hangt, hangt in de meter kast en deze zit aan de voorkant van het gebouw. Ik moet helaas aan de achter kant van het gebouw het hokje kunnen bereiken. Jammer genoeg mag ik ook geen gate boren om een eventuele schotel op te hangen.

Het plan was om 2 omnidirectionele router in point to point bridge te gaan hangen, en er een 3de router in het hokje te leggen voor de WIFI.

Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste kan instellen en of dat dit een strak plan is.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Mikrotik en Winbox

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Eigenlijk heb ik alleen gevonden dat je dan een schotel op zou moeten hangen, dit is helaas niet mogelijk.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Je kan beter een kleine "straalverbinding" maken (als je vrij zicht hebt).

https://www.ip-sa.com.pl/mikrotik/RBSXT5HacD2n

Voor 45 euro per stuk (plus verzending), heb je zo'n straalverbinding. En deze doet dat op L1 / L2, dus alsof het een gewone kabel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakersron
Anoniem: 203842 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 09:50:
Je kan beter een kleine "straalverbinding" maken (als je vrij zicht hebt).

https://www.ip-sa.com.pl/mikrotik/RBSXT5HacD2n

Voor 45 euro per stuk (plus verzending), heb je zo'n straalverbinding. En deze doet dat op L1 / L2, dus alsof het een gewone kabel is.
Dankje voor je antwoord!

Het probleem is dat ik niet buiten een antenne op mag hangen omdat ik geen gate mag gaan boren. Het moet dus vanaf de meterkast die voor aan het gebouw hangt naar achteren komen. Er is dus geen sprake van vrij zicht. Toevallig nog een optie meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kijk even of er al een doorvoer is op het dak. Vaak zijn er airco's, luchtkanalen etc.... Dan kan je jouw UTP kabel echt wel langs krijgen. De schotel krijg power over ethernet, dus alleen een CAT kabel naar buiten is voldoende.

Gebruik deze kabel:

https://www.netwerkwinkel...-03898PE-MTR-p_29981.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakersron
Ik ga het nakijken, Dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:56
Heeft het gebouw een plat dak? Dan een tegelvoetje neerzetten en daar een straal zendertje aan knopen

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@shure-fan de TS bedoelde dat hij geen gat mag boren in het dak. Klopt, die tegelframe staat "los" op het dak.
Pagina: 1