Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Topicstarter
Pas geleden is hier vanuit building management een monteur langsgeweest om de AC units schoon te maken.
Eerste wat me opviel was dat de buitenunit niet werd nagekeken. Het enige wat hij deed was met een plantenspuit de units besproeien om daarna te zeggen dat hij klaar was. Daags hierna liepen de witte vlekken over de muur onder de units. En de ribben onder de units zitten vol met witte aanslag.
Monteur zegt niks te kunnen doen.

(het gaat hier om 3x Daikin inverters)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hmdtypUDib7GRQz4JjQAdBgW/thumb.jpg

Enig idee hoe dit schoon te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 21:51

Standeman

Prutser 1e klasse

Op het eerste gezicht lijkt het er op dat het kalkafzetting is. Kon de monteur niets zeggen over wat het precies was en waar het vandaan komt? Ik vind dat op zich wel een vreemde gang van zaken.

Wat je kan proberen is een stukje er van afkrabben en dat in de azijn gooien. Als het oplost zal het wel waarschijnlijk kalk zijn.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Topicstarter
Standeman schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:36:
Op het eerste gezicht lijkt het er op dat het kalkafzetting is. Kon de monteur niets zeggen over wat het precies was en waar het vandaan komt? Ik vind dat op zich wel een vreemde gang van zaken.

Wat je kan proberen is een stukje er van afkrabben en dat in de azijn gooien. Als het oplost zal het wel waarschijnlijk kalk zijn.
Bedankt voor de tip van azijn, ga dat even proberen.
Is inderdaad vreemd, maar goed, het service niveau hier in China is niet echt hetzelfde als in Nederland :P

Elke dag wordt de vloer in de hal schoongemaakt. Alleen heb de schoonmaakster nog nooit de mop zien schoonmaken of het water vervangen. :F

Helaas nog geen respectabele AC monteur kunnen vinden hier.