Gemeentelijke kwestie of verhuurder?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-02 13:11
Beste Tweakers,

Ik huur via een woningorganisatie een appartement. Hier zit een privé garage bij waar ik een probleem bij heb. De garage ligt iets hoger dan de straat, waardoor ik dus iets naar beneden rijd (een centimeter of 30) als ik er uit rijd met mijn auto. Helaas zorgt dit er voor dat de onderkant van mijn auto tegen de onderkant van de garage schaaft. Ik ben met verschillende auto's mijn garage in gereden en iedere keer schaaft een stuk tegen de onderkant, wat op termijn voor serieuze schade zorgt aan de auto. Is hier wellicht iets aan te doen door de verhuurder? Als de helling iets minder stijl is is dit probleem opgeplost, maar dit ligt weer aan de straat en is waarschijnlijk een gemeentelijke kwestie? Ik heb al een mail gestuurd naar de verhuurder maar ik begin mij af te vragen of ik dit niet juist bij de gemeente moet aankaarten.

Alle reacties

Verwijderd

Volgens mij hoort de verhuurder er voor te zorgen dat de garage goed bereikbaar is. Hij of zij is dus je aanspreekpunt en als de gemeente verantwoordelijk is voor de straat moet de verhuurder dat maar regelen.
Verhuurder dus mailen en aankaarten dat je graag een oplossing ziet.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:02
Ligt er maar net aan welke auto en waar de eventuele fout zit. Er zijn richtlijnen voor parkeerhellingen, o.a. omschreven in de NEN 2443 en ook het CROW zal wel publicaties hebben. Maar die worden niet rechtstreeks aangestuurd door het Bouwbesluit. Je zal sowieso de helling moeten weten om te bepalen hoe steil hij werkelijk is. Vervolgens is het de vraag van wie de straat is. Soms is het nog van de eigenaar. Anders kunnen ze in het straatwerk wel een hellinkje maken zodat je niet schraapt. Pest is dat de achterkant van de auto nog laag staat (neem aan dat het een kelder is) en de voorkant dan al over de drempel is.

[ Voor 11% gewijzigd door Señor Sjon op 14-03-2017 09:39 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Piet_Piraat7
Señor Sjon schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 09:39:
Anders kunnen ze in het straatwerk wel een hellinkje maken zodat je niet schraapt. Pest is dat de achterkant van de auto nog laag staat (neem aan dat het een kelder is) en de voorkant dan al over de drempel is.
Nee het is een garage op straatniveau die nèt iets hoger ligt. De helling iets minder stijl maken lost het op, met een kruiwagen zand ben je klaar .

• Señor Sjon
Als het een betonnen bak is niet. ;)

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 02:10
Ben jij de enige met dit probleem? Ik neem aan dat er meerdere garage boxen zijn? Is de situatie daar hetzelfde?

• Piet_Piraat7
Bij mij is de straat het verste weg gezakt helaas en ik lijk de enige met het probleem. Inmiddels aangekaart bij de gemeente aangezien de garage op een fundering staat en moeilijk lager kan.

st

• Señor Sjon
Heb je ook een foto verder weg? Hellingen en foto's gaan slecht samen. Wat voor een auto probeer je er in/uit te krijgen. Op de pdok viewer en dan de kadastrale laag kan je grofweg zijn of dit op hetzelfde perceel ligt.

• Piet_Piraat7
Señor Sjon schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 19:34:
Heb je ook een foto verder weg? Hellingen en foto's gaan slecht samen. Wat voor een auto probeer je er in/uit te krijgen. Op de pdok viewer en dan de kadastrale laag kan je grofweg zijn of dit op hetzelfde perceel ligt.
Zal ik nog maken :) renault scenic en renault clio, beiden zelfde probleem

• ptjuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-02 08:12

ptjuh

New day, same old shit

toch wel nieuwsgierig of je melding bij de gemeente heeft geholpen?

of dat zij je toch weer terug sturen naar de verhuurder?

Its all in the little things that people do..

• Piet_Piraat7
ptjuh schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 16:40:
toch wel nieuwsgierig of je melding bij de gemeente heeft geholpen?

of dat zij je toch weer terug sturen naar de verhuurder?
Ah sorry, niet meer gereageerd :) verhuurder vertelde inderdaad dat het een gemeentelijke kwestie was. Daarop een 'klacht openbare orde' aangemaakt op de website van de gemeente met foto en binnen drie dagen stonden hier twee mannen de halve straat op te hogen. Absoluut tevreden.

[ Voor 36% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 29-03-2017 16:54 ]

• ptjuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-02 08:12

ptjuh

New day, same old shit

Dat is pas een gemeente die actie onderneemt!!!

Its all in the little things that people do..

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:53
ptjuh schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 11:22:
Dat is pas een gemeente die actie onderneemt!!!
Het zal je verbazen hoe goed gemeentes kunnen zijn.

Ik gebruik de Buiten Beter app wel eens van de gemeente Eindhoven en of het nou om auto's die structureel op de stoep geparkeerd worden (zodat ouderen van de seniorenflat niet meer veilig naar de winkel kunnen :/), kapotte bankjes in het park of een onhandig verplaatste prullenbak: er wordt serieus gereageerd (al 2x met een ambtenaar aan de lijn gehangen) en meestal ook actie ondernomen. Dankzij de buren die hetzelfde deden is in mijn straat laatst nog het trottoir weer recht gelegd i.v.m. struikelgevaar door boomwortels.
Pagina: 1