Windows 10 Audio service start onmogelijk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phobiah
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-12-2017
Goedendag,

Ik heb het volgende probleem op mijn laptop, deze heeft ineens geen audio meer.
Het icoontje in de icon tray van de audio is ook compleet weg.

Na het een en ander onderzocht te hebben, had ik eerst last van een foutmelding in mijn services dat de afhankelijkheidsservice niet kon worden gestart, nadat ik de windows audio service en of de windows audio endpoint builder probeerde te starten.
Het probleem hier was dat mijn RPC Endpoint mapper ook niet kon starten, dit heb ik echter op kunnen lossen.
Vervolgens krijg ik nu als ik de audio service probeer te starten: Foutcode 126: kan de module niet vinden.

Ik vermoed zelf dat het fout in het register moet zijn. echter heb ik geen idee hoe ik dat zou moeten op lossen, ik hoop dan ook dat hier mensen zijn die mij misschien verder zouden kunnen helpen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 18:33
Voor dat je begint: Zorg voor een backup.

Probeer eerst eens een herstelpunt. Indien je die niet hebt verwijder dan je drivers en andere software van de audio, herstart en opnieuw installeren.

Ccleaner kan ook je registry scannen of mogelijke fouten.

Seriously? Nope, not a bit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phobiah
Thanks voor de snelle reply,

Mijn windows 10 krijgt een foutmelding bij het terug zetten van een herstel punt, ook heb ik win10 naar default willen zetten ook daar krijg ik een fout.
Het liefste zou ik een complete reinstall willen vermijden.

Ook Ccleaner heb ik geprobeerd, deze vind echter geen fouten meer in mijn register.

Op meerdere fora heb ik gezien dat foutcode 126 en de afhankelijkheidsservice fouten, te maken hebben met foute waarden in het register, vandaar mijn vermoeden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Al geprobeerd om de audio drivers te verwijderen, laptop opnieuw op te starten en daarna de drivers weer opnieuw installeren. Check bij de fabrikant of maker of er mogelijk een update is die je kunt installeren.

Check voor je begint in Hardware welke type hij aangeeft bij de Audio als je dit niet weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phobiah
Ja dit heb ik ook al geprobeerd. zowel met standaard drivers, als die van de fabrikant en windows automatisch laten doen.