[STACK] Hoe controleren jullie de bestanden op corruptie?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02-07 19:19
Ik ben sinds gisteren klant bij TransIP. Ik maak een backup van mijn NAS naar Stack. Tot nu toe geen problemen mee. Maar hoe controleren jullie of de bestanden niet corrupt zijn geraakt tijdens het uploaden? Ik weet niet of men zomaar op de stack software kan vertrouwen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Eric_1993 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 01:00:
Ik ben sinds gisteren klant bij TransIP. Ik maak een backup van mijn NAS naar Stack. Tot nu toe geen problemen mee. Maar hoe controleren jullie of de bestanden niet corrupt zijn geraakt tijdens het uploaden? Ik weet niet of men zomaar op de stack software kan vertrouwen 8)7
Een back-up moet per definitie betrouwbaar zijn. Als je hieraan twijfelt zou ik in eerste instantie al niet voor deze partij kiezen ;)

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:33
Geen goed plan.
Can I use ownCloud as a backup solution?

No, ownCloud is absolutely not a backup solution:

Changes you make in one place are synchronized to other places which means that if you accidentally remove or overwrite a file on your local system, ownCloud will remove it from the server.
If a file get's corrupted at one place the corrupted file get distributed to other places.
The 'previous files' and 'undelete' functionality of ownCloud is merely meant as a convenience and should never be relied upon as a backup function. Algorithms are in place which clean up 'old files' and thus, changes will get lost over time.
You should use a backup application to store the files in ownCloud somewhere. The ownCloud documentation has tips on how to back up ownCloud.
Overigens, tijdens transport zit er TLS tussen. Dus tijdens transport gaat er niets mis. Immers opent TLS dan niet meer. Het kan nog steeds fout gaan als je bestanden synchroniseert welke wijzigen tijdens upload. Dan krijg je conflicten. (niet verloren)

[ Voor 13% gewijzigd door jeroen3 op 14-03-2017 07:40 ]