...tenzij je het leuk vind om een onstabiele pc te hebben met veel slijtage en misschien wel een kapotte cpu (kan al binnen 10 sec.)!
Verwijderd
Met de zon op je bol en compleet windstil heb jij daar ook geen zin in....
Altijd ee cooler op en cpu, alleen moet je je afvragen wat je ermee wil.... overcocken vraagt om betere coolers, dus iets duurder ook nog
, zoals al gezegd word er zit altijd een standaad koeler op.Als je gaat overklokken dan wordt je processor warmer, dus moet je ook beter koelen, en dat gaat niet met die standaardkoelers, dus moet je meestal een veel beter kopen(Golgen Orb, Alpha etc...).
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

je moet ff wat oc-basics gaan doornemen. Op t.net staat er wel ergens een onder hardware bijvoorbeeld. Read and learn, than ask your questions.
Verwijderd

Dus misschien heeftie het daarover

TEO
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Of een 486 met alleen een koelblok?
Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20
Verwijderd
Maar waarom verkopen de meeste pc-boeren computers met een fan op de koelblok ??
Om dat ze niet gaan verwachten dat je ze gaat overklokken maar mijn ervaring leert dat hij niet zonder kan ( ook on-overgeklokt ) mijn buurman heeft zijn cpu om zeep geholpen met een deffecte fan om de cpu ( op een een of ander manier kapot gegaan ! )
Dus............... de cpu wordt gewoon te heet zonder fan !
Je kan wel in de bios instellen dat als hij bij de ... graden is dat de fan uitgaat en als hij weer bij de zoveel graden is dan weer aan snappie !
Mozes wat ingewikkeld ik hoop dat je het snapt ik in iedergeval wel.

Het is maar dat je het weet...
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Verwijderd
"Als je gaat overklokken dan wordt je processor warmer, dus moet je ook beter koelen, en dat gaat niet met die standaardkoelers"
Dat wil ik wel even tegenspreken! Dat is echt zo'n fabeltje krijg ik het idee. Dat standaard intel koelertjes of coolermastertjes haast waardeloze dingetjes zijn en je altijd een golden orb moet hebben. Het zou kunnen dat dat 2 of 3 graden scheelt maar ga es na:
ik draai mijn cel566 op 893 bij 1,7V ...stabieler kan je ze nie krijgen

En dat gewoon met jaja het STANDAARD INTEL-koelertje dat erbij zat! Dan nog het sterkste verhaal.....neeeee hij wordt helemaal niet te heet! Hij werd eerst steeds 41 of 42 graden maar vandaag even twee 8 cm fannetjes gekocht en in me systeem gehangen waarvan eentje los tegen de kabeltjes aanhangt en direct tegen de heatsink aanblaast....dat scheelt blijkbaar weer 3 graadjes ofzo ...kom nu nooit boven de 39 graden uit in ieder geval! meestal rond de 37. Dus zelfs met zo vet overklokken heb je LANG niet altijd een hele dikke koeler nodig, sterker nog volges mij kan je beter een standaard koelertje derop hebben met eventueel een 8 cm fannetje derbij dan dat je een golden orb van 60 tot 90 gulden gebruikt!
Verwijderd
De Intel HSF was tijdelijk, want had wat te snel de thermal pad van mijn MEGA7 eraf geschraapt (gelijk bij aankoop P3 erop gezet)
Heb nu TennMax Mega7 erop met Arctic Silver: min. is 21 graden.
Echter met de Intel HSF was het min. 23 graden, ook niet slecht. Schrok ik eigenlijk wat van. Wil eigenlijk alleen maar zeggen dat de MEGA7 niet zo heftig koelt of niet dan?
Er wordt hier gesproken over temperaturen rond de 37 graden...ik moet er niet aan denken! Mijn 600E loopt lekker op 923 Mhz en de cpu blijft 10 graden met mijn Alpha P3125 en 72 Watt Peltier. Het blijft gewoon een feit dat (beter) koelen beter is voor je duurbetaalde cpu-tje.
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
Verwijderd
Verwijderd
Moet ik in maanden denken of in jaren als het gaat om de techn. levensduur?
Vind trouwens 37 graden ook wel wat veel, koortsachtig veel!!!
Volgens mij wordt 75 graden wel als de limit beschouwd, je kunt bijv. in SoftMenu opgeven dat je pc uitgeschakeld moet worden bij het overschrijden van deze waarde.
Verwijderd
Laat maar gaan, met zo'n reaktie heeft het nog geeneens zin om met je in discussie te gaan. Ik zie het meteen...je bent een echte Tweaker......NOT!Die A3-D met zen dwaze verhaaltjes is zeker van plan zijn p3 600-tje aan zen kleinkinderen door te geven. Wat een onzin
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber