hallo mensen,
ik heb hier thuis 2 geweldige JBL mk1000 boxen staan (first gen) en een nostalgische Pioneer SA-5500 ii, aangezien ik ze normaal gesproken gebruik voor mijn elektronische drumstel (drumcomputer etc) deed ik er verder niet zo veel mee. maar aangezien mijn buren gingen klagen dat ik mijn muziek (meedrumtracks) te hard over mijn boxen had, heb ik besloten om ze te gaan gebruiken voor mijn pc.
ik heb met behulp van mijn drumcomputer via de 3,5 mm jack de boel aangesloten aan mijn pc, er kwam toen een vreselijke gezoem en gepiep uit de boxen, wat alleen minder werd als ik de versterker zachter zette of de 3,5 mm kabel eruit trek
Relevante software en hardware die ik gebruik
Realtek audio drivers
JBL mk 1000
Pioneer SA-5500 ii
redelijk dure 6,2 mm jack kabels (van drumcomputer naar versterker)
koperkabels (geen idee hoe die dingen heten) met van die kleine minuscule draadjes, gaan van mijn versterker naar de boxen
PC met een voeding van 750 watt
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- kabels vervangen (de koperen nog niet, maar daar krijg ik ook geen ruis over, al getest)
- beetje proberen met de drivers
wat ik eventueel zou kunnen doen
- geluidskaart kopen (moet wel goedkoop)\
hopelijk kunnen jullie mij helpen!
mijn pc:
ik heb hier thuis 2 geweldige JBL mk1000 boxen staan (first gen) en een nostalgische Pioneer SA-5500 ii, aangezien ik ze normaal gesproken gebruik voor mijn elektronische drumstel (drumcomputer etc) deed ik er verder niet zo veel mee. maar aangezien mijn buren gingen klagen dat ik mijn muziek (meedrumtracks) te hard over mijn boxen had, heb ik besloten om ze te gaan gebruiken voor mijn pc.
ik heb met behulp van mijn drumcomputer via de 3,5 mm jack de boel aangesloten aan mijn pc, er kwam toen een vreselijke gezoem en gepiep uit de boxen, wat alleen minder werd als ik de versterker zachter zette of de 3,5 mm kabel eruit trek
Relevante software en hardware die ik gebruik
Realtek audio drivers
JBL mk 1000
Pioneer SA-5500 ii
redelijk dure 6,2 mm jack kabels (van drumcomputer naar versterker)
koperkabels (geen idee hoe die dingen heten) met van die kleine minuscule draadjes, gaan van mijn versterker naar de boxen
PC met een voeding van 750 watt
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- kabels vervangen (de koperen nog niet, maar daar krijg ik ook geen ruis over, al getest)
- beetje proberen met de drivers
wat ik eventueel zou kunnen doen
- geluidskaart kopen (moet wel goedkoop)\
hopelijk kunnen jullie mij helpen!
mijn pc:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 187,80 | € 187,80 |
1 | ASRock B85M Pro4 | € 66,01 | € 66,01 |
1 | Asus R9290-DC2OC-4GD5 | € 0,- | € 0,- |
1 | Seagate Desktop HDD, 1TB | € 51,- | € 51,- |
1 | NZXT Source Elite 210 | € 47,50 | € 47,50 |
1 | be quiet! Pure Wings 2, 120mm | € 7,85 | € 7,85 |
1 | Sharkoon SHARK ZONE M20 | € 21,01 | € 21,01 |
1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 64,68 | € 64,68 |
1 | Sharkoon WPM600 Bronze | € 55,95 | € 55,95 |
1 | Crucial BX100 250GB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 501,80 |
[ Voor 57% gewijzigd door WybrenPC op 13-03-2017 20:46 . Reden: PC onderdelen er ff bij gedaan ;) ]