Wie kent het speaker merk Koda?

Pagina: 1
Acties:
  • 6.986 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-04 00:03
Ik heb een stel speakers staan van het merk koda. Model AV-706F
Nu kan ik vrijwel niets erover vinden.
Ik ben d'r al wel achter dat ze niet op de site(s) van de fabrikant staan ( http://www.koda-audio.com en www.koda.com.cn )
De enige site waar deze speakers staan is hier
Dit zijn ze (ik heb ze dan in 't zwart)
Afbeeldingslocatie: http://www.rubroadcast.com/Graphics/koda_av706f.jpg
Verder ben ik d'r al achter dat de fabrikant koda waarschijnlijk ook d'r producten verkoopt onder de namen: Fluance, Goky en ADC
(in elk deel van de wereld een andere naam ofzo)
Maar op al die sites staan mijn speakers niet d'r bij :(
Ze klinken wel zeer goed en ik denk niet dat ik d'r teveel voor heb gegeven, maar ik zou d'r graag wat meer van te weten komen, vandaar.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15200

Hmmmmm.....bedoel je niet Skoda? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:52

Exirion

Gadgetfetisjist

[topic=62047]

En helaas is er een uitgebreide KODA topic in de BC3 verloren gegaan :( De strekking van de topic was: 't is troep >:)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
nou dan denk ik dat ze bij deze speakers van koda een productie-foutje hebben gemaakt, want ze klinken echt goed (voor zover je dat kunt beoordelen op mijn versterker)

Maar ik zocht dus naar spec's ervan en evntueel een goede pagina met een degelijke test (dus niet "ze passen bij het tapijt en ze kunnen hard genoeg om de buren weer eens bij de voordeur te krijgen")

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21405

Op straat gekocht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro_meo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 01:38
in Beverwijk wordt ie in hal 36 (computerhal) door een Iranier verkocht..

iOS N3rd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-12-2024
Ken Koda wel, ouders hebben voor in de keuken ook 2 speakers van Koda hangen. Niks speciaals verder, en de boxen in de kamer zijn dan ook geen Koda's.

.... Ik weet het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-04 15:10
Ik ken het, en het word door dezelfde fabrikant gemaakt als die Marquant speakers en Yoko radio'tjes etc. maakt. Grote membranen voor weinig geld (F69,- 12") :), van Marquant, echt overmaat aan bass in die speakers niet normaal, en het hele membraan beweegt niet in 1x maar je ziet gewoon een golf er door gaan op de laagste tonen die ze aankunnen, iets van 32Hz DIN, troep en blubberbass dus. Een maat van mij heeft van die Marquant 3 weg (zonder scheidindsfilters) speakers, alleen met zijn 2x400Watt Sharp versterker (zoiets zei hij) heeft hij de woofers verneukt, de spoelen waren nogal heet geworden. Nu heeft hij de duurdere Marquant woofer erin zitten (F100,- ipv F70,- :) de magneet is 1.5x meer OZ en de spoelen zijn flink wat groter, alleen het membraan is echt om te blubberbassen :) echt boom blaas boxen, je voelt het wel lekker, ze hebben 100% houten vloer. Bovendien kun je ze goed als stoel gebruiken die speakers. Maar dit merk wijkt dus weinig af van Koda.

Het hele bedrijf heet AlliedElectronics. Koda is net zo'n amateur merk als Marquant, alleen de PA speakers ervan zijn iets beter. Zitten bijvoorbeeld al scheidingsfilters in, en bij de minst goedkope types soms al input vermogen begrenzers.

De site van Koda ziet er blits uit, maar het merk is echt gewoon een soort midi merk. Die Hifi speakers zijn te duur voor wat er uitkomt. En professionele studio monitors staat erbij, pure onzin, net als PhaseLine en zulke nepmerken uitkramen. Het enige goede aan Koda is dat ze een aardige budget PA systeempjes maken.

Voor degene die vette bass willen en een klein beetje midrange en treble willen (qua kwaliteit) is Koda een lekker goedkoop merk voor je. En ze zien er ook aardig uit. Maar het hele bedrijf heeft gewoon te weinig kennis en ontwikkeling goede Hifi speakers te maken (zoals standaard merken als Tannoy of Mission).

Als je een superlaag budget hebt is dit de eerste stap in de Hifi wereld (nouja, bijna :) een hoop zullen er al tevreden mee zijn, maar een standaard doorsnee audiofiel merkt meteen hoe slecht ze klinken. Zit nl. een overmaat van bass en treble in, zodat ze bij de standaard klant wel "lekker" klinken.

http://www.allied-electronics.nl

Dat is een fabrikant die 3 flut merken maakt, maar wel grappig die Yoko radio'tjes :) Ik heb mijn nick daar helemaal niet van, maar wel grappig dat daar ook een merk van is :) Thuis heb ik zo'n radio'tje er van staan. Kosste maar F30,- bij de lokale kijkshop.

Hopend je voldoende ingelicht te hebben :) Voor hardcore (electronisch) en trance vind ik ze wel grappig klinken voor het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22802

Koda speakers zijn echt pruts speakers.

Koda is onderdeel van Yoko wat ook heel erg triest is.

Ga maar naar een winkel en als je ze hebt gehoort hoef je ze echt niet meer. Zeer slechte speakers in goedkope spaanplaat kisten.

Ze zijn misschien leuk voor een kinderkamer maar dat is het dan.

Zoek je goede speakers tegen een lage prijs:

ELTAX is erg goed in vergelijk met de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Ik kom regelmatig op de zwarte markt in beverwijk (ben zelf beverwijker :) ) in hal 36. Ben een paar keer langs die stand gelopen met die koda boxen, maar wat een [b]BAGGER!![/b] boxen zijn dat. je zou zowat gillend weglopen zo lelijk klinkt dat (bass tonen niet lager dan 100Hz en hogetonen niet hoger dan 10000Hz).

Het zou best kunnen dat koda best wel goeie boxen maakt maar die op de zwarte markt staan is echt naadje.

edit:
ff op die saait van koda gekeken, hmm dat zijn hele andere boxen die ze op de zwarte markt hebben van koda...

Pak je rust!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
allemaal niet al te positief dus over dat merk....
Dan begin ik toch behoorlijk aan mezelf te twijfelen, qua inschatting of speakers goed klinken of niet.
Nou ja ik vind ze goed genoeg voor mijn wensen, maar ik wordt nu wel heeeeeel nieuwsgierig naar de kwaliteit van echt goede speakers. Dat moet ik maar niet horen dan, want dat gaat me dan waarschijnlijk vies veel geld kosten >:)

Anyway heeft iemand verder nog een idee waar ik info over deze speakers kan vinden, want ik blijf het gek vinden dat ik deze speakers nergens terug kan vinden (ook niet op de site van de fabrikant)

En die opmerking over op straat gekocht...
Is dat bij dit merk dan de gebruikelijke distributie? want geeneen audio zaak hier in grunn'n waar ik gevraagd heb ('k ben nog niet bij Speaker & Co geweest) kennen het merk (of willen het niet toegeven :) )
Ik heb ze gewoon 2e hands, maar ze zien d'r uit als nieuw en d'r zaten nog dozen bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20919

ik heb ook pas koda speakers gekocht. ik heb toen zo'n zelfde post geplaatst. Toen werd het merk compleet afgezeken. Ik heb ook zuilen zelf ben ik er erg tevreden over. Ik heb er niet veel voor betaald en de kwaliteit vind ik ook goed. Ik heb laatst we l een paar sites gevonden van retailers maar die links ben ik kwijt geraakt, ik zal nog wel voor je zoeken of ik ze nog ergens heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07-2024

Slein

NERD

Ey Gijs, weet je zeker dat je die speakers niet van een paar vage lui met een busje hebt gekocht? Ik ben ze namelijk een paar jaar geleden zelf tegengekomen met een onwijs vaag verhaal over een partij speakers waarvan de distributeur per ongeluk een paar teveel had ingeladen en orginele papieren en bla bla. Onlangs heeft een vriend van mij daadwerkelijk die dingen uit een (hetzelfde?) busje gekocht!!! |:(
Was wel leuk, 'goh ik heb nu een raar verhaal', 'ja ik ben ze ook wel eens tegengekomen' :)

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:51

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Hier heb ik een hele interessante link over goedkope speakers die jullie eens door moeten lezen ! Het artikel heet "baggerspeakers"

Als je dit gelezen hebt dan kijk je wel twee keer uit als je een onbekend merk tegenkomt. Is een behoorlijk lang stuk, maar erg interessant! >:)

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07-2024

Slein

NERD

Geweldig! Duizendmaal dank voor de link. Ben blij dat ik er niet ingetrapt ben... (ze waren ECHT GOED inderdaad, die eikels :r ).

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 17:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Nou mag ik melden dan dat ze ontichelijk goed zijn. Degen die ik heb.. En dat zijn ook 2 grote zuilen . Elk 150 w.. en draai die standaard hometheater set van Sony er behoorlijk uit.

En wat betreft de lage tonen. Ik heb laatst eens zo'n box test gedaan (zijn een aantal cd's) en alleen bij het nummer met de laagste begon ie wat te vervormen.

En voor het geld wat ik betaald heb (2x € 100) is het echt wel een merk die er mee kan door gaan.

Dus hou ajb op over bagger troep.. want dat valt 100% mee.

Daarnaast heb ik ook de Koda AV3380 versterker met alles er op en d'r aan en ik heb er tot nu toe alleen nog maar es een keer gehad dat me (weet niet of ik dit goed schrijf) relai klapperde.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
edit:
Reply weggehaald omdat dit volgens JvS weinig constructief is, excuus

offtopic:
Enne JvS, kijk eens in SeM.

[ Voor 147% gewijzigd door zion op 15-05-2003 15:29 ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 20:16

JvS

Ik heb hem zelf ook

jij quote een lap tekst uit de post die direct boven je en voegt alleen een regeltje offtopic tekst toe waarmee je de mod uithangt :z. Plaats volgende keer alleen een topicreport. Dit topic kan gewoon open blijven, het is geen vraag die specifiek voor een persoon is en discussie over dat merk kan prima wegzakken of verder gaan :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48051

Gelukkig ben jij blij ;), maar waarom kick je zo'n topic

En wat versta jij onder een test. Hoe wil je gaan vergelijken.........

Vertel is wat meer hoe je te werk bent gegaan :)

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 48051 op 15-05-2003 14:54 . Reden: ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 17:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Oops ik zie net hoe oud ie is O-) .. Ik had gezocht op Koda en toen las ik dit topic . nooit op de datum gelet :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

btw.. de eindversterkers van KODA zijn wel grappig.. ZEKER VOOR HUN PRIJS :D

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:03

JeroenT

hoi!

Gitaarwerk schreef op 15 mei 2003 @ 16:25:
btw.. de eindversterkers van KODA zijn wel grappig.. ZEKER VOOR HUN PRIJS :D
Zitten gewoon van die STK modules in , dus het zit tussen je oren dat dat opeens beter zou klinken dan een standaard low budget Sony midisetje.

BTW , ik heb ook een stel KODA speakers mogen testen.. van die boekenplankspeakers en de wat "mini" zuiltjes...

Mijn god dat ze dat als speaker durven verkopen :'( Er zat in een van de speakers niet eens een wisselfilter , en de een gemiddelde low budget PA speaker klonk stukken beter.

[ Voor 37% gewijzigd door JeroenT op 15-05-2003 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Dit ziet er anders voor EUR 139 best leuk uit:

Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.com/IMS_Docs/0D/0D06953E7D7D798EE10000000A010251.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Wekkel schreef op 15 mei 2003 @ 20:34:
Dit ziet er anders voor EUR 139 best leuk uit:

[afbeelding]
schoonheid is niet altijd het uiterlijk..
geldt niet alleen voor mensen naar het schijnt :>

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65371

Weet iemand misschien ook meer over het merk 'STI Audio', ik heb laatst een paar speakers van dit merk gekocht bij een proffessionele audio zaak.

Ik heb al op het internet gezocht maar kan niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinolief
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-01-2021
Anoniem: 20919 schreef op 04 July 2001 @ 21:53:
ik heb ook pas koda speakers gekocht. ik heb toen zo'n zelfde post geplaatst. Toen werd het merk compleet afgezeken.

Sorry, maar zolang het "merk" Koda wordt genoemd zal dat afzeiken wel blijven want het is gewoon zooi niks meer en ook niet minder!

Ik heb ook zuilen zelf ben ik er erg tevreden over. Ik heb er niet veel voor betaald en de kwaliteit vind ik ook goed.

Tsja, dat kun je vinden en dat is jouw mening en smaak natuurlijk maar als je naar speakers van een goed merk luisterd zal het verschil overduidelijk zijn.Daar staat tegenover dat je ook meer moet betalen maar persoonlijk hoef ik dat soort zooimerken niet.
Vroeger had je dat puin van Jamo en nu is het Koda..........jammer hoor......

Ik heb laatst we l een paar sites gevonden van retailers maar die links ben ik kwijt geraakt, ik zal nog wel voor je zoeken of ik ze nog ergens heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2024

dreeke

outdated icon

Ik zou er niet aan beginnen :P

In mijn auto zit een Marquant versterker (zo noemt het gevaarte zich), wat een rukgeluid komt daar uit!
Lage tonen zijn er amper, en lager dan 100 Hz kan 'ie idd niet eens uitspugen.
Een collega van me heeft namelijk dezelfde subwoofer als ik erop aangesloten zitten, en een andere versteker, wereld van verschil....

Die Marquant heb ik gratis gehad, ik zou het zelf nooit kopen.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2111

Klubbheads schreef op 15 May 2003 @ 20:29:
[...]

Zitten gewoon van die STK modules in , dus het zit tussen je oren dat dat opeens beter zou klinken dan een standaard low budget Sony midisetje.

BTW , ik heb ook een stel KODA speakers mogen testen.. van die boekenplankspeakers en de wat "mini" zuiltjes...

Mijn god dat ze dat als speaker durven verkopen :'( Er zat in een van de speakers niet eens een wisselfilter , en de een gemiddelde low budget PA speaker klonk stukken beter.
Volgens mij is die losse Koda eindversterker discreet opgebouwd, ergens op hifi.nl zwerven wel foto's van de eindtrap rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Anoniem: 2111 schreef op 16 May 2003 @ 08:30:
[...]

Volgens mij is die losse Koda eindversterker discreet opgebouwd, ergens op hifi.nl zwerven wel foto's van de eindtrap rond.
ik wou net zeggen :)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48051

Anoniem: 2111 schreef op 16 May 2003 @ 08:30:
[...]

Klopt, ik heb van meerdere mensen gehoord dat het een zeer redelijke eindtrap is.. voor het geld :)

edit:
Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.com/IMS_Docs/03/0302953E7D7D798EE10000000A010251.JPG

Voor 159 euri

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 48051 op 16-05-2003 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-05 09:49

JT

VETAK y0

The Real Falcon schreef op 15 mei 2003 @ 14:17:
Nou mag ik melden dan dat ze ontichelijk goed zijn. Degen die ik heb.. En dat zijn ook 2 grote zuilen . Elk 150 w.. en draai die standaard hometheater set van Sony er behoorlijk uit.

En wat betreft de lage tonen. Ik heb laatst eens zo'n box test gedaan (zijn een aantal cd's) en alleen bij het nummer met de laagste begon ie wat te vervormen.

En voor het geld wat ik betaald heb (2x € 100) is het echt wel een merk die er mee kan door gaan.

Dus hou ajb op over bagger troep.. want dat valt 100% mee.

Daarnaast heb ik ook de Koda AV3380 versterker met alles er op en d'r aan en ik heb er tot nu toe alleen nog maar es een keer gehad dat me (weet niet of ik dit goed schrijf) relai klapperde.
Ik heb nieuws voor je:
Kwantiteit staat NIET gelijk aan kwaliteit :X

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130117

.... ja sorry hoorrrrr voor het opkicken, maar ik zocht (2 much time on my hands) iets over het klaarblijkelijk hifi/hi end merk Fluance op deze site, en toen las ik de opmerking hier dat Koda in andere landen onder de naam Fluance wordt uitgebracht. Nou mooi niet. Het merk Fluance schijnt zo amerikaans te zijn als een Texaan die een hamburger eet op de 4th of July. Ik kijk vaak voor speaker reviews op de amerikaanse site audioreview.com, en verbaas me vaak over de goeie deals die je daar kunt aantreffen op audiogebied. Erg competitief daar. Any way, de zo te zien en zo te lezen prachtig gerecenseerde SV10 van Fluance (zoek het plaatje en de specs er maar bij) wordt nu in de U.S. aangeboden voor 299 dollar per twee!!!!.... Oeff.

Aanrader: fluance.com. Hun ontwerpen doen denken aan de laatste creaties van het veel duurdere eveneens amerikaanse DCM. Zo... heb ik toch wat kunnen bijdragen. Iemand verder bekend met dit merk?
Pagina: 1