Toon posts:

iphone 5 meets miele wasautomaat

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Iphone 5 die in de wastrommel terecht gekomen is. Heeft een volledig wasprogramma ondergaan.
Uiteraard werkt die niet meer. Nu heb ik de telefoon enkele dagen laten drogen. Telefoon start niet op, maar als ik hem aand de computer hang en in dfu modus wil opstarten, dan herkent Itunes een telefoon.
Alleen blijft de dislay uit en wanneer de software naar de telefoon geschreven moet worden, staat er "waiting for iphone". Nadien krijg ik een error 4005.
Zal het ooit goedkomen? :)

Zie update onderaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Nee, dat komt niet meer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Nee.

offtopic:
Sorry, maar meer valt er simpelweg niet over te zeggen. Water=water en elektronica kan daar nog steeds niet tegen, ook niet wanneer de batterij er nog in zit.

[ Voor 99% gewijzigd door sypie op 13-03-2017 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De telefoon heeft nu terug display, waarop er gevraagd wordt de telefoon te restoren via itunes. Display werkt enkel wanneer de adapter is aangesloten. Wanneer de usb poort op de pc gebruikt wordt, dan blijft het scherm zwart. Ik probeer straks nog een andere pc. In elk gevl zit er tocj nog leven in de telefoon. Ik probeer toch verder, ookal gebruik ik de telefoon niet meer, zie het als een uitdaging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuk knoops
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20-06 18:25
Dat is zeker een uitdaging wat mij slim lijkt is om de telefoon in rijst te stoppen en eventueel een handleiding op internet zoekt om de telefoon open te maken. Dan kun je misschien al het water verwijderen. Dat zou misschien tot een oplossing kunnen komen. Werkt dit niet is er waarschijnlijk kortsluiting gekomen in een van de onderdelen hierdoor zou het moederbord defect kunnen ge gaan zijn. Ik hoop dat je dit gat lukken.
Succes!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
De telefoon is nooit meer bruikbaar.
Data terughalen is wellicht nog wel mogelijk, echter moet hij dan wel direct helemaal uit elkaar, en worden gereinigd voordat de er corrosie onder de IC's plaatsvind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:29

Yor

Yor1313#2571

luuk knoops schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 16:30:
Dat is zeker een uitdaging wat mij slim lijkt is om de telefoon in rijst te stoppen en eventueel een handleiding op internet zoekt om de telefoon open te maken. Dan kun je misschien al het water verwijderen. Dat zou misschien tot een oplossing kunnen komen. Werkt dit niet is er waarschijnlijk kortsluiting gekomen in een van de onderdelen hierdoor zou het moederbord defect kunnen ge gaan zijn. Ik hoop dat je dit gat lukken.
Succes!!!
Wat wel gedaan moet worden, indien je de iPhone in rijst legt, is dat je de deur open moet laten staan. 's Nachts komen er dan Aziaten, vaak chineesjes, die dan de rijst eten en als dank jouw iPhone repareren. :+ 8) 8)7 |:( O-)

Seriously....alle meuk die in het water zit, blijft op je logicboard achter en gaat corrosie veroorzaken. Wasmiddel, kalk en andere mineralen in ons fijne drinkwater... Wanneer je hier op het forum eens goed zoekt, zul je de experts al met een alcoholoplossing aan de gang zien, dat kon nog eens helpen, maar dan zal je de hele iPhone uit elkaarv moeten halen en goed dienen te spoelen. Propylglycol of iets dergelijks.... Experts, kom er maar in!

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Yor schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 00:29:
[...]

Wat wel gedaan moet worden, indien je de iPhone in rijst legt, is dat je de deur open moet laten staan. 's Nachts komen er dan Aziaten, vaak chineesjes, die dan de rijst eten en als dank jouw iPhone repareren. :+ 8) 8)7 |:( O-)
En DAAROM heb ik een 5,5" telefoon, die kan ik helemaal niet in mijn zakken houden :+
Pagina: 1