Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Is mijn voeding niet in orde?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11 17:34
Hi!

Recent heb ik dit systeem gebouwd.

De voeding, (Corsair CX550M) is met de fan naar beneden geplaatst in de Fractal Design Define C behuizing. De kast staat netjes horizontaal op een bureau.

De machine is nu ongeveer 2 dagen in gebruik. Sinds vandaag hoor ik een ratelend geluid wat afkomstig is uit de voeding. Het systeem heeft een harddisk, maar dat is niet de bron van het geluid, hoewel het wel lijkt op het geluid van een harddisk.

Onderstaande video op YouTube toont de voeding en het geluid. Let op, het geluid moet wel wat hoger gezet worden om het goed te horen.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Q3PKuGAwYp0]

Mijn vraag: Is dit normaal, of is deze voeding niet in orde en zal ik hem moeten retourneren?

[ Voor 9% gewijzigd door Aphelion op 13-03-2017 19:52 ]

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Alle reacties

Verwijderd

Wel ff je inventaris openbaar maken.

De fan van de voeding is voorzien van een kogellager welke iets kan ratelen. Verdwijnt het geluid als de voeding in een andere stand staat? Het kan ook intern een draad zijn die net tegen de fan aan zit.

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11 17:34
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2017 @ 20:18:
Wel ff je inventaris openbaar maken.

De fan van de voeding is voorzien van een kogellager welke iets kan ratelen. Verdwijnt het geluid als de voeding in een andere stand staat? Het kan ook intern een draad zijn die net tegen de fan aan zit.
Dank, inventaris is aangepast.

Het geluid is harder als Ik de kast lichtjes kantel en op zijn minst als ik de kast weer netjes neer zet.
Als het intern een draad is, kan ik daar dan iets aan doen? Zou ik dan nu al schade opgelopen hebben?
Ik zal er naar kijken of ik iets kan 'zien', en dus de voeding even uit het systeem halen.

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2017 @ 20:18:

De fan van de voeding is voorzien van een kogellager welke iets kan ratelen.
Nee sleeve bearing geen ball bearing.
Aphelion schreef op maandag 13 maart 2017 @ 20:26:
[...]
Als het intern een draad is, kan ik daar dan iets aan doen?
Het is geen draad, maar het lager. Soms wil het voorkomen dat het lager niet goed in elkaar zit. Wat soms dan wil hebben is het lager dan als nog goed in elkaar te drukken. Bij de CX550M is het mogelijk door de vier schroeven die het fan rooster en fan vasthouden los te schroeven. Op geen van deze schroeven zit een garantie sticker. Dus niet de vier van de behuizing los draaien, want op één van die zit wel een garantiesticker.

Als je de vier schroeven van de fan hebt los gedraaid kun je goed bij de fan en kun je proberen de fan nog eens goed op het lager te drukken. Doe het wel voorzichtig en houdt de fan goed vast zodat de fanbladen niet kunnen afbreken.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic