Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Internepper
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 05-06 08:22
Sinds twee maanden ongeveer heb ik een nieuwe Asus Zenbook UX310 laptop en was er vrij tevreden over. Helaas merk ik sinds twee dagen geleden dat de accu zeer snel leeg loopt. Normaal ben ik gewend om zo rond de 8 uur te kunnen werken op een volle accu, maar nu geeft 'ie op 30% al aan dat de accu over minder dan een uur leeg is. Ook lijkt het dat de fan non-stop draait ten opzichte van voorheen. Iemand die advies heeft over wat er mis zou kunnen zijn en wat de oplossing is? Ik heb een virusscanner laten draaien, maar die heeft niets gevonden.

Ik ben er niet helemaal zeker van of dit in het juiste subforum staat, indien niet dan mijn excuses en kan de topic verplaatst worden naar het juiste subforum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
Lijkt me dat de processor ergens mee bezig is. Ik zou eens kijken waar deze dan mee bezig is, in taakbeheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 05-09 04:27

UltiemePCNerd

Banaan.

Heb je de laptop altijd aan de oplader of alleen als ie leeg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakersron
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08-06 11:40
Kun je eens de volgende dingen checken:

- Hoe zit het met je processor gebruik
- Hoe zit het met je RAM Geheugen gebruik
- Hoe staan je energie instellingen
- Wordt de laptop warm? Zo ja zit er stof in de fan?
- Welke antivirus gebruik je?

ik hoor graag van je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Internepper
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 05-06 08:22
Bedankt voor de reacties.
UltiemePCNerd schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:41:
Heb je de laptop altijd aan de oplader of alleen als ie leeg is?
Nee enkel als 'ie leeg is.
tweakersron schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 09:59:
Kun je eens de volgende dingen checken:

- Hoe zit het met je processor gebruik
- Hoe zit het met je RAM Geheugen gebruik
- Hoe staan je energie instellingen
- Wordt de laptop warm? Zo ja zit er stof in de fan?
- Welke antivirus gebruik je?

ik hoor graag van je!
Ben een redelijke leek wat betreft de eerste twee vragen, maar kan je iets met onderstaande afbeeldingen?

Processor:
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/ma8fvr.png

Geheugen:
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/vjpzc.png

De laptop wordt niet echt warm, enkel de fan is gewoon constant aan. Wat betreft virusscanneer heb ik nu Eset Internet Security.

Ik heb nog contact gehad met Asus en die gaven mij het advies om een systeemherstel te doen. Maar aangezien ik nu tijdens mijn studie tegen wat deadlines aan loop heb ik niet echt de tijd / wil ik niet echt tijd verspillen aan een back-up maken en systeemherstel uitvoeren.

Ik hoop dat je iets met de informatie kan en wellicht een advies kan doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Internepper op 17-03-2017 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakersron
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08-06 11:40
Dank voor je update. Lijkt daar inderdaad niks mis mee te zijn. Systeemherstel zou kunnen helpen, in Win10 heb je de optie systeem herstel incl persoonlijke bestanden bewaren. Mocht je echt tegen deadlines aan lopen zou je dat kunnen proberen. Je systeem bewaard je persoonlijke bestanden en installeert windows opnieuw. Enigste nadeel is, is dat je je programma's opnieuw zou moeten installeren. Mocht dit geen probleem voor je zijn kun je dit nog proberen. Ga dan naar:

Start > instellingen > Bijwerken en beveiliging > Systeem herstel > Kies de bovenste knop "aan de slag."

Succes nog!
Pagina: 1