Mijn vraag
Eens in de twee weken valt mijn netwerk op mijn kamer weg. Meestal op zondag. Ik heb een kabel van beneden lopen, vanaf een horizon box jammer genoeg, naar een switch op mijn kamer boven (TP-Link TL-SG1016D-16-Port Gigabit Desktop Switch). Als ik de kabel die van beneden komt rechtstreeks in mijn laptop steek heb ik gewoon verbinding. Als ik de kabel van beneden in de switch stop en mijn laptop aan de kabel vanuit de switch heb ik geen verbinding meer.
Ik heb andere poorten ook al geprobeerd. En als ik hem aan en uit zet doet de verbinding het een minuut en gaat dan down
Na enkele dagen doet hij het ineens weer.
Als ik probleem vaststellen doe via windows krijg ik de volgende resultaten:
Ethernet heeft geen geldige IP-configuratie
Kan iemand mij hier mee verder helpen of meer informatie geven over een mogelijk probleem? Bij voorbaat dank
Relevante software en hardware die ik gebruik
Horizon box en TP-Link TL-SG1016D-16-Port Gigabit Desktop Switch
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Andere poorten, andere kabel, direct aan laptop aansluiten, aan en uit zetten
Eens in de twee weken valt mijn netwerk op mijn kamer weg. Meestal op zondag. Ik heb een kabel van beneden lopen, vanaf een horizon box jammer genoeg, naar een switch op mijn kamer boven (TP-Link TL-SG1016D-16-Port Gigabit Desktop Switch). Als ik de kabel die van beneden komt rechtstreeks in mijn laptop steek heb ik gewoon verbinding. Als ik de kabel van beneden in de switch stop en mijn laptop aan de kabel vanuit de switch heb ik geen verbinding meer.
Ik heb andere poorten ook al geprobeerd. En als ik hem aan en uit zet doet de verbinding het een minuut en gaat dan down
Na enkele dagen doet hij het ineens weer.
Als ik probleem vaststellen doe via windows krijg ik de volgende resultaten:
Ethernet heeft geen geldige IP-configuratie
Kan iemand mij hier mee verder helpen of meer informatie geven over een mogelijk probleem? Bij voorbaat dank
Relevante software en hardware die ik gebruik
Horizon box en TP-Link TL-SG1016D-16-Port Gigabit Desktop Switch
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Andere poorten, andere kabel, direct aan laptop aansluiten, aan en uit zetten