Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrkklppr
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 24-07 10:29
Mijn vraag
Eens in de twee weken valt mijn netwerk op mijn kamer weg. Meestal op zondag. Ik heb een kabel van beneden lopen, vanaf een horizon box jammer genoeg, naar een switch op mijn kamer boven (TP-Link TL-SG1016D-16-Port Gigabit Desktop Switch). Als ik de kabel die van beneden komt rechtstreeks in mijn laptop steek heb ik gewoon verbinding. Als ik de kabel van beneden in de switch stop en mijn laptop aan de kabel vanuit de switch heb ik geen verbinding meer.
Ik heb andere poorten ook al geprobeerd. En als ik hem aan en uit zet doet de verbinding het een minuut en gaat dan down
Na enkele dagen doet hij het ineens weer.

Als ik probleem vaststellen doe via windows krijg ik de volgende resultaten:

Ethernet heeft geen geldige IP-configuratie

Kan iemand mij hier mee verder helpen of meer informatie geven over een mogelijk probleem? Bij voorbaat dank

Relevante software en hardware die ik gebruik
Horizon box en TP-Link TL-SG1016D-16-Port Gigabit Desktop Switch

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Andere poorten, andere kabel, direct aan laptop aansluiten, aan en uit zetten

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb je je IP-configuratie op DHCP staan of op een vast IP-adres?
Heb je ook naar de leasetijd van je IP-adres gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrkklppr
Van welk device wil je dat weten? @sypie Op de switch kan ik niet inloggen zover ik heb kunnen vinden, en de horizon box heeft geen static dhcp client, ik heb wel 3 apparaten in mijn netwerk met een vast ip adres, maar deze zitten buiten de ip-reeks die de router uitdeelt.

Ik zie niet een specifieke leasetijd, die verschilt per device, maar meeste verlopen vandaag of morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:15
Is het niet gewoon de switch dan?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:07

job

Heb je de kabel tussen switch en pc al eens gewisseld met een ander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrkklppr
@job Deze heb ik al eens vervangen door een andere kabel, dit maakte geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrkklppr
@mell33 Swicth is denk ik nog geen 2 maanden oud, maar ja kan zeker zo zijn. Tot nu toe kom ik daar wel op uit dat het daar aan ligt, maar misschien is het ook een instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
De switch is unmanaged, oftewel een domme doos waar niks aan in te stellen valt.

Ik lees net een bericht (november 2016) dat de Horizon box niet geschikt zou zijn als modem/router. (link) Wat daarvan waar is weet ik niet, ik heb geen Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrkklppr
@sypie Ben zelf ook geen fan van de box als router. Vrij weinig instellingen que WiFi, ethernet en dergelijke, veel problemen enz. Maar ben niet de enige in huis, en ben thuis wonend. Zelf had ik liever een aparte router/modem gehad, maar mijn ouders betalen het abonnement en hebben besloten voor dit ding.

Zal eens gaan proberen om ze anders om te praten ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Een aparte router die je netwerk lekker routeert is vaak beter in te stellen dan een box die opgelegde beperkingen heeft meegekregen van de provider. Alles heeft z'n voor en z'n tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:41
mrkklppr schreef op maandag 13 maart 2017 @ 19:02:
@sypie Ben zelf ook geen fan van de box als router. Vrij weinig instellingen que WiFi, ethernet en dergelijke, veel problemen enz. Maar ben niet de enige in huis, en ben thuis wonend. Zelf had ik liever een aparte router/modem gehad, maar mijn ouders betalen het abonnement en hebben besloten voor dit ding.

Zal eens gaan proberen om ze anders om te praten ook.
Je kan ook een losse modem/router gewoon bij ziggo krijgen/bestellen hoor, krijg je zo'n Compal XXXX (weet zo ff geen types) maar daar ben je in ieder geval een stukje verder mee..
Die kan je tzt. altijd nog eens in bridge (laten) zetten en dan je eigen router er evt. achter.

P.S. moet eerlijk zeggen vind de instellingen e.d. van de compal nog niet zo ideaal, dan liever zo'n oudere cisco o.i.d. van ziggo, maar alles beter dan die horizonbox als modem/router

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrkklppr
Ik ga deze middag als ik thuis kom bellen met ziggo om een aanvraag te doen voor een losse modem/router. Hopelijk dat dit de problemen wat gaat oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
gaat je niet lukken, jij bent niet de abonnementhouder.
(ik heb dit zelf mee gemaakt toen ik voor de abbo houder diagnose aan het stellen was, de abbo houder moest eerst zelf bellen en daarna het gesprek door geven aan mij.)

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:41
mrkklppr schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 09:11:
Ik ga deze middag als ik thuis kom bellen met ziggo om een aanvraag te doen voor een losse modem/router. Hopelijk dat dit de problemen wat gaat oplossen.
geenwindows schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 10:25:
gaat je niet lukken, jij bent niet de abonnementhouder.
(ik heb dit zelf mee gemaakt toen ik voor de abbo houder diagnose aan het stellen was, de abbo houder moest eerst zelf bellen en daarna het gesprek door geven aan mij.)
Normaal gesproken kan je prima voor een ander bellen hoor, nog nooit meegemaakt dat ze dat niet accepteerden.
Ze vragen vaak wel even naar de N.A.W. gegevens + geboortedatum van de abonneehouder, maar als je al belt via een vaste ziggo lijn dan is het meestal alleen geboortedatum, rest v/d gegevens knopen ze al vast aan het telefoon nummer en willen ze ter verificatie de geboortedatum hebben.

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrkklppr
Dat klopt, heb vaker gebeld, en ondervond geen enkel probleem.
Annuk schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 11:31:
[...]

[...]

Normaal gesproken kan je prima voor een ander bellen hoor, nog nooit meegemaakt dat ze dat niet accepteerden.
Ze vragen vaak wel even naar de N.A.W. gegevens + geboortedatum van de abonneehouder, maar als je al belt via een vaste ziggo lijn dan is het meestal alleen geboortedatum, rest v/d gegevens knopen ze al vast aan het telefoon nummer en willen ze ter verificatie de geboortedatum hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
Bij mij wouden ze toch echt de persoon zelf spreken (belde via de bij horende telefoonlijn.)
Maar das 2 jaar geleden ;)

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrkklppr
Heb net Ziggo gehad, modem/router komt binnen paar werkdagen binnen. Hopelijk dat het het probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:27
geenwindows schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 18:25:
Bij mij wouden ze toch echt de persoon zelf spreken (belde via de bij horende telefoonlijn.)
Maar das 2 jaar geleden ;)
Ligt er ook heel sterk aan welke medewerker je krijgt.
De ene is er stelliger in dan de andere.

Heb het regelmatig bij mijn oma gehad, de ene keer niks aan de hand en een andere keer wilde ze haar zelf even spreken.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
eerst de (basis)hulplijn, daarna de technische dienst.
Uiteraard ligt het aan welke medewerker je aan de lijn hebt.

Pagina: 1