Vraag

• AvanB
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 02-05-2017
Ik kon de door mij zelf gemaakte mappen in Public (o.a. CD’s, DVD’s, Films) in mijn netwerk via de tv (Samsung) wel openen, maar als ik dan iets wilde afspelen, bijvoorbeeld een mp3, dan lukte dat dus niet en kreeg ik steeds de melding “Controleer netwerkverbinding”.

Ik vond ’t wel een vreemde melding, “Controleer netwerkverbinding”, want ik kon alle mappen en bestanden “gewoon” zien.

Nadat ik op mijn WD MyCloud EX2 Ultra 4TB bij Instellingen, Media, DLNA-mediaserver, de mediadatabase (DLNA-database) heb laten vernieuwen/opnieuw laten opbouwen, was het probleem opgelost.

Nadat ik de DLNA-database had vernieuwd, werkte alles naar behoren en kon ik alles afspelen.

Alleen als ik nu kijk bij de instellingen, zie ik dat de opties Opnieuw scannen en Vernieuwen “grijs” zijn, dus niet meer te gebruiken.

Nu is dat op dit moment geen probleem, maar als ’t nog een keer voorkomt misschien wél!
Hopelijk komt het niet meer voor, maar toch.

Ik heb Media streamen op “uit” gezet, daarna de pc opnieuw opgestart en vervolgens Media streamen weer op “aan” gezet. De DLNA-database wordt weer keurig (en best wel snel) opgebouwd, maar de opties Opnieuw scannen en Vernieuwen blijven “grijs”, dus nog steeds niet te gebruiken.

Iemand een idee (of zelf ook meegemaakt) hoe ik dat dan moet oplossen?

Beste antwoord (via AvanB op 16-03-2017 09:31)

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-09-2022
Dan is het volgens mij nu volautomatisch goed zo.

Alle reacties

• Renault
Bij mij wordt een bitje omgezet als iets wordt toegevoegd aan de mediamap.
Zolang dat niet het geval is, gaat hij niet uit zichzelf opnieuw de media scannen.

Wellicht geeft het grijze kleurtje aan dat de laatste scan up to date is?
Je kunt dat uittesten door nieuwe muziek in je collectie toe te voegen en te kijken of de kleur verandert van grijs naar zwart (selecteerbaar).

• AvanB
Bedankt voor jouw reactie.

Bij het toevoegen van nieuwe muziek zie je wel dat het aantal muziekstukken toeneemt, maar de opties blijven "grijs".

• Renault
En is die nieuwe muziek daarna geïndexeerd (dus vindbaar en afspeelbaar)?
Als dat zo is, is er mogelijk een scaninterval actief, waardoor je niet handmatig hoeft te scannen.
Als dat niet zo is, moet je je manual maar eens napluizen.

• AvanB
De nieuwe muziek is inderdaad vindbaar en afspeelbaar.

In de handleiding staat het volgende:

De WD MyCloud EX2 scant en bouwt de DLNA-database automatisch opnieuw.
Als u vermoedt dat de database beschadigd is, kunt u de DLNA-database opnieuw scannen of opbouwen.

Dat laatste heb ik dus één keer gedaan en sindsdien zijn de opties "grijs" gebleven.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Renault
Dan is het volgens mij nu volautomatisch goed zo.

• AvanB
Daar gaan we dan maar vanuit.

Blijft nog steeds de vraag waarom het niet (meer) mogelijk is om zelf de database te scannen of opbouwen.

Hoe dan ook bedankt voor je reacties en het meedenken!

• AvanB
Gisteren een firmware update gehad...

De DLNA-database kan weer worden vernieuwd en gescand!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee