Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef_B
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-08 10:18
Mijn vraag:

Hallo, Ik ga binnenkort een nieuwe build maken met de nieuwe Amd Ryzen 1600x. Maar ik wou deze build graag zo strak mogelijk en een kleuren thema van zwart en wit. Maar nu komt het mijn grafische kaart is zwart en zou ik het liefst wit willen voor mijn build. Hierbij gaat het om de bescherming van de fans en de backplate. Ik heb de Gigabyte gtx 960 2gb g1

Is dit makkelijk ? Wat kan ik hiervoor gebruiken ?
Hopelijk heeft iemand enig advies voor mij! :)
Alvast bedankt!

M.v.g,

Stef

Hierbij nog een foto van mijn videokaart:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.overclock.net/3/33/3340482a_TGMpeC.jpeg

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Er vanuitgaande dat het allemaal metaal is zou ik 't zelf licht opschuren, laagje grondverf en dan wit spuiten met fatsoenlijke lak.
Je zou eventueel ook nog kunnen anodiseren (bijv als het aluminium is), maar dat is wel wat meer werk, en vraag me af of het resultaat veel beter zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef_B
Bedankt voor de snelle reactie!
Ik ga binnenkort kijken wat ik ervan kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 13:02

|sWORDs|

vSphere/ESXi

@TERW_DAN zou dat geen warmte vasthouden en kan standaard lak zelf wel tegen warmte?

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 17:02
Misschien is radiator lak een idee om te zorgen dat de verf er niet af bladdert of verkleurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef_B
Die plasti dip is wel een goed idee!. Ik zit alleen nog te twijfelen over wat ik zou doen met het logo aan de rechterkant van de backplate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

@|sWORDs| ik denk dat dat wel meevalt. Die backplates zijn voornamelijk voor de stevigheid, niet zo zeer voor het afvoeren van warmte. Daar heb je de koelvinnen voor (die zou ik zelf niet gaan schilderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-09 12:14
mhoogendam schreef op maandag 13 maart 2017 @ 16:14:
Misschien is radiator lak een idee om te zorgen dat de verf er niet af bladdert of verkleurt.
dat is totaal niet nodig. Motip automotive is bv bestand tot 110°c, de shroud en backplate van een graka worden nooit zo warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonniess
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-07 12:51

A good leader inspires by example. But if that fails, brutal violence will do just as well - Gnarl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MiniKoelkast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-08 17:48
TERW_DAN schreef op maandag 13 maart 2017 @ 16:10:
Er vanuitgaande dat het allemaal metaal is zou ik 't zelf licht opschuren, laagje grondverf en dan wit spuiten met fatsoenlijke lak.
Je zou eventueel ook nog kunnen anodiseren (bijv als het aluminium is), maar dat is wel wat meer werk, en vraag me af of het resultaat veel beter zal zijn.
Ik heb de videokaart zelf ook. En de backplate(en ook de rest van de kaart geloof ik) is gemaakt van metaal. Als het goed is staat er gewoon ergens op het internet een guide over hoe je de videokaart uit elkaar haalt. En dan kan je de onderdelen bijv. plasti-dippen. En dan weer in elkaar zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-08 18:37
Verkeerde topic ..het is nog vroeg :F

[ Voor 94% gewijzigd door FlyLight3r op 14-03-2017 08:37 ]

PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 14:04
Zo maak je spuitwerk wel heel spannend :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortje
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22-06 17:22

Kortje

Weet wat je wil!

Ik voor voor mijn kaarten altijd de mat witte primer van de action gebruikt en nooit problemen mee gehad.

Geen kleur verschil en of verf die afbladderende.

Niels

Weet wat je wil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16-09 15:48
Misschien overwegen om die GTX960 weg te doen en een andere witte GPU te kopen?

Zoals deze: pricewatch: Asus DUAL-RX480-4G

Aangezien je wel je CPU gaat vervangen maar je GPU niet? Je kunt beter een nieuwe GPU kopen of je CPU moet echt bagger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef_B
@Jeanke117 Ik heb op het moment een oude Amd Fx-4130 quad core processor in een ASRock 970 Extreme3 zitten. En na 5 jaar wil ik die toch wel graag upgraden, omdat ik toch een flinke bottleneck voel kwa fps en performance. En in verband met dat de nieuwe Amd Ryzen cpu's uitkomen, dacht ik dat het wel een goed idee was om een nieuw systeem te gaan bouwen. Ik heb er wel aan zitten te denken deze kaart te verkopen maar ik heb eigenlijk geen idee wat deze kaart zou kunnen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16-09 15:48
Stef_B schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 22:15:
@Jeanke117 Ik heb op het moment een oude Amd Fx-4130 quad core processor in een ASRock 970 Extreme3 zitten. En na 5 jaar wil ik die toch wel graag upgraden, omdat ik toch een flinke bottleneck voel kwa fps en performance. En in verband met dat de nieuwe Amd Ryzen cpu's uitkomen, dacht ik dat het wel een goed idee was om een nieuw systeem te gaan bouwen. Ik heb er wel aan zitten te denken deze kaart te verkopen maar ik heb eigenlijk geen idee wat deze kaart zou kunnen opleveren.
Tja dat is inderdaad een oude CPU haha. Die 960 brengt zo'n 100 euro op denk ik.
Pagina: 1