Toon posts:

IRQ en I/O port conflicts,

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik had 4 dingen op IRQ 9 staan waaronder SB Live en mijn netwerk kaart, dat is terug gebracht naar 2.
Zie deze screenshots
http://home.planet.nl/~twerd001/conflicts.jpg
http://home.planet.nl/~twerd001/IRQs.jpg

Maar nu heb ik SB Live en USB host controller op IRQ 12 staan en wanneer ik het IRQ van dat slot waar de SB live in zit verander naar 3 ofzo veranderd de IRQ van de USB host controller ook :?

Iemand een idee wat ik moet doen?

En ook heb ik een paar I/O port conflicten iemand een idee hoe dat zit ik begrijp er niks van, is het erg zoals de situatie op dit moment bij mij zit?

Heel erg veel Thanks!

Verwijderd

ik zou dingen uitetten die ik niet zou gebruiken bijvoorbeeld de serial bus controllers of ACPI uit zetten. Er komen dan irq's vrij. de boel wordt opnieuw ingedeeld.
De kans is groot dat dan wel werkt. Je moet in ieder geval zorgen dat je SBlive een eigen irq krijgt. Als je ACPI uit denk ik dat het beste windows opnieuw installeert.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat kan (serial had ik alle2 al uitgezet), wat doet dat ACPI precies?

En wat kan ik doen met die I/O port conflicten?

• jle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-07 06:25

jle

Op woensdag 04 juli 2001 00:40 schreef killuminati007 het volgende:
Maar nu heb ik SB Live en USB host controller op IRQ 12 staan en wanneer ik het IRQ van dat slot waar de SB live in zit verander naar 3 ofzo veranderd de IRQ van de USB host controller ook :?
Is het niet zo dat de IRQ van de USB-controller geshared wordt met een PCI-slot.

Dit zou verklaren waarom de IRQ van de USB meegaat als je hem veranderd.

Wat je dus zou kunnen proberen is om jou geluidskaart in een ander slot te drukken en die een vast IRQ (bv. 3) toe te wijsen.

Good goan

Verwijderd

Topicstarter
Dat klinkt inderdaad wel logisch. Dat ga ik zo maar even proberen, thanks in elk geval.

En weet iemand hoe dat zit met die I/O port conflicten? (zie die screenshot conflicten.jpg)

Verwijderd

Topicstarter
okee bedankt nu zit die geluidskaart op IRQ 5 en die USB hub zit nog op de andere IRQ dus die IRQ worden niet meer gedeelt.

Maar die I/O Port delen hoe zit daarmee?

Verwijderd

Mooi dat dat ene opgelost is!!!

Jammer dat ze je nu niet meteen uit de brand helpen met die IO-addressen... |:( |:( |:(

Gebruik je Windows9x???
Dan kun je ze gewoon in Configuration/System wijzigen (properties van My Computer!)
tweede tabblad, eigenschappen van het betreffende apparaat aanklikken, en editten.

Misschien nog even wat instellingsvinkjes weghalen voordat je kunt Editten... Zit hier helaas aan een NT-machine, anders zou ik t helemaal voor je kunnen voorkauwen.

Windows geeft in ieder geval de beschikbare mogelijkheden aan, en kies er dan 1 die vrij is... Als je dit voor meer kaarten,enz. doet, onthou dan die adressen die je hebt aangekaart... Windows update pas bij een reboot!

Good Luck
RCy2k

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik draai hier windows 2000.
Maar ik zal even kijken of het lukt bedankt in elk geval alvast.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gekeken maar ik kan die dingen niet editten... ik kan ook geen vinkjes weghalen ofzo...

Verwijderd

Sorry in Win2000 werkt dat anders...
Veel ingewikkelder.

Daarvoor moet ik eerst een Win2k machine gaan opzoeken... (heb ik thuis niet meer geïnstalleerd)

Kun je me een dagje geven?
Zoek ik t wel weer ff uit...

Hopelijk regent t dan... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja is goed, alles werkt verder normaal dus...

bedankt in elk geval dat je even voor me wilt kijken.

Verwijderd

No problemo!

Ik ga of zo ff inbreken... en anders installeer ik m zelf wel morgen ofzo... Is alweer lang geleden dan ik met Win2k werkte...

Verwijderd

Op woensdag 04 juli 2001 18:51 schreef killuminati007 het volgende:
Ik heb gekeken maar ik kan die dingen niet editten... ik kan ook geen vinkjes weghalen ofzo...
Hoi hoi...
t "inbreken" lukte! Helaas heb ik daar geen administrator-rights, dus kan ik niet 100% zeker zeggen dat je iets kunt wijzigen... Maar het lijkt er wel op!

Het betreft een UK versie... properties system -> hardware -> betreffende device -> tabblad 'resources' -> vink 'automatic settings' uit -> Selecteer 'Input/Output Range' of 'Memory Range' en click op 'Change Settings'

Als je administrator-rechten hebt, kun je deze dingen wijzigen. Windows geeft zelf een aanwijzing welke geschikt is of niet... door te zeggen dat die bewuste range geshared wordt met iets anders.

Succes!
Ik ga in ieder geval Win2K weer installeren, dus als t niet lukt, hoor ik t wel...

Verwijderd

Topicstarter
Ja daar had ik al gekeken maar ik kan bij de dingen conflicten geven dat vinkje automatisch niet weghalen. Maar eronder staat ook weer "No conflicts." Ik denk dat de conflicten niet zo erg zijn maar het zou mooi zijn als ze weg zouden zijn.

Ik heb even een nieuwe screenshot gemaakt met de conflicten:
http://home.planet.nl/~twerd001/newconflicts.jpg

Verwijderd

Op donderdag 05 juli 2001 22:01 schreef killuminati007 het volgende:
Ja daar had ik al gekeken maar ik kan bij de dingen conflicten geven dat vinkje automatisch niet weghalen. Maar eronder staat ook weer "No conflicts." Ik denk dat de conflicten niet zo erg zijn maar het zou mooi zijn als ze weg zouden zijn.

Ik heb even een nieuwe screenshot gemaakt met de conflicten:
http://home.planet.nl/~twerd001/newconflicts.jpg
Een beetje schuiven met dingen die wel verplaatst kunnen worden... Dat werkt wel. Of een kaart die in de weg zit, en waarvan je zeker weet dat ie Plug'n'Play is er even uit halen... Die krijgt vanzelf wel de goede waarde toegewezen...
Pagina: 1