Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Jaarrekeningen: ze zijn zo makkelijk te lezen.......

Pagina: 1
Acties:

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:30

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

Topicstarter
Ik dacht laat ik eens een nieuw draadje openen ter lering en vermaak.
Energierekeningen worden door bijna niemand gesnapt vanwege afkortingen en weinig uitleg (de goede daar gelaten).

Net de eindafrekening ontvangen van de energieleverancier (ik stap elk jaar over want onderhandelen willen de meeste niet).

Qurrent: leuke eind afrekening ontvangen met voor mij een paar nieuwe termen. En niet de uitleg ontvangen die (overigens niet compleet) bij Consumind staat.

Hebben jullie ook zo'n mooi overzicht? Laat ons mee genieten :+
Qurrent jaarrekening onduidelijk

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-11 21:17

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Ehm... ik snap je niet helemaal denk ik? Wat kun je met dat overzichtje dan? Want van de meeste termen die daar in staan snap ik nog steeds geen hol...

Oh trouwens: een jaarrekening is een P&C-product dat iedere onderneming, vereniging of stichting jaarlijks opstelt ter verantwoording van het resultaat, jij bedoelt een jaarafrekening van je energieleverancier. Lijkt me goed om even een titelfix aan te vragen!

• joopvg
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-11-2023
Jij ontvangt nog iets ik wacht al 3 maand, bellen e-mailen helpt niets, moet van qurrent komen.

• Puch-Maxi
  • Laatst online: 22:26
quote: Qurrent
GVO staat voor Garantie van Oorsprong. Dit is de bron van duurzame energie die door
Qurrent wordt geleverd en geeft de zekerheid dat de energie duurzaam is opgewekt.
quote: Qurrent
Opslag Duurzame Energie (ODE) is heffing die door de overheid per 1 januari 2013 in het
leven is geroepen om investeringen in duurzame energie te stimuleren. Over dit bedrag wordt
BTW in rekening gebracht. Let op: de tarieven zijn gebaseerd op het jaar 2014. Aanpassing
van deze tarieven welke door de overheid worden vastgesteld, zullen aan de klant worden
doorberekend.
https://community.qurrent...tuur-zijn-voor-kosten-775
https://community.qurrent...pslagen-belasting-ode-467
https://www.consumind.nl/...aarrekening%20Qurrent.pdf

[ Voor 68% gewijzigd door Puch-Maxi op 13-03-2017 16:20 . Reden: :) ]

My favorite programming language is solder.

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
ollie1965 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:54:
Hebben jullie ook zo'n mooi overzicht? Laat ons mee genieten :+
[afbeelding]
Ik zie maar de helft, dus begrijp het sowieso niet!?

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mijn vrouw werkt bij Essent op het callcenter. Je wilt niet weten hoeveel telefoontjes er komen van mensen die gewoon niet lezen. Daarbij begrijpen veel mensen niet dat, wanneer ze overstappen in/net na de winder, ze bij moeten betalen... Mensen zien energielevering als een abonnement met een maandelijks gelijkblijvende prijs.

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik moest reconciliatie toch wel ff googlen.
Verrekening over een bepaalde periode op basis van het verschil tussen het met behulp van profielen berekende verbruik en het vastgestelde werkelijke verbruik tegen een gewogen marktprijs per kWh.
8)7

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• ollie1965
  • Laatst online: 00:30

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

Topicstarter
En daarom dacht ik wat voor mooie termen zouden er nog meer zijn.
Nu (weer) bij Greenchoice straks eens kijken of ze mooie nieuwe termen hebben uitgevonden.

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 13:28

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Moet zeggen dat ik er nooit moeite mee gehad heb, mede met het feit dat deze afkortingen gewoon terug te lezen zijn op de website.
Naast dit geheel is ook nog dat lezen vaak een vak apart blijkt te zijn.

Kantlijn: Dit hebben mensen ook vaak met hun jaarrekeningen >:)

[ Voor 0% gewijzigd door KatirZan op 13-03-2017 22:11 . Reden: Typo ]

Wabbawabbawabbawabba

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:40
De nota van de ene energieleverancier is inzichtelijker dan die van een andere energieleverancier. Dit is inderdaad wel een slecht voorbeeld.

Maar ... de overheid bepaald in hoge mate welke componenten op de nota moeten staan, en hoe dat er op moet staan. Het grootste deel van de kosten op de nota, ongeveer 2/3, zijn overheidsheffingen. Daar kan de energieleverancier ook niks aan veranderen.

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:05
Zie mijn factuur en comments verderop: PCJR in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"

EON was 376 euro vergeten eraf te halen. Iedereen krijg dit bedrag per jaar aan mindering.

Alles en iedere euro ga ik vanaf nu in elke factuur die ik krijg dus napluizen...helaas.

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Pagina: 1