Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolbert85
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-07-2017
Goedemiddag,

ik ben op zoek naar advies om een goede keuzen te maken qua smartphone.

Onderstaande 3 heb ik op het oog, maar vindt het lastig om te kiezen.

- Huawei P9 Lite
- Lenovo Moto G5
- Nokia 6

Mijn abonnement verloopt in mei dit jaar, dus ik kan nog even wachten met verlengen of een nieuw abonnement nemen.

Hoor graag jullie mening!

Alvast bedankt.

Grt, W

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Hey Wolbert,

Wat is voor jou een reden dat je moeite hebt om te kiezen? Wat zijn de voordelen en nadelen voor jou bij elk toestel? Daarnaast, al bijgaande (p)reviews gelezen?

pricewatch: Nokia 6 4GB RAM, 64GB ROM Zwart
pricewatch: Motorola Moto G5 Zilver
product: Huawei P9 Lite (3GB)

P.S. Het is een Motorola Moto G5, niet een Lenovo ;)

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolbert85
Hoi,

Nokia is natuurlijk nieuw op de markt, de specificaties zien er wel goed uit, de Motorola Moto G5 heeft ook goede specificaties, Stock Android (voordeel), maar de de Huawei heeft, als ik het goed begrepen heb, net een wat betere en sterkere processor en camera (voordeel), maar heeft weer de EMUI Skin (nadeel)

En idd, het is de Motorola Moto G5....overal staat weer wat anders tegenwoordig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolbert85
Daarnaast zijn de Moto G5 en de Nokia 6 beter geprijsd. (BKR registratie per 1 mei)

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar zetten binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 41% gewijzigd door rens-br op 14-03-2017 07:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark22
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21-06 14:37
Kun je misschien vertellen wat je allemaal met het toestel wilt doen en wat je allemaal belangrijk vindt? Op die manier kunnen wij je een stuk beter helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolbert85
Natuurlijk Mark22, het voornaamste is internet, YouTube, foto's maken, videos maken. Ik ben nog weleens bezig met KLWP. En gamen natuurlijk...

Ik heb nu een Huawei P7, maar begint slecht te worden en steeds vaker vast te lopen..dus wat meer power is wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruw ER
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 31-05 09:09
Ik zou de motorola g5 plus doen. Lijkt mij de extra centen echt wel waard. Ding heeft een heel zuinige en rappe processor, en schijnbaar uitstekende camera voor de prijsklasse. Van alle gemakken voorzien voor de rest, en +-280 euro is geen gekke prijs naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:32

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
In de MAA is het wel de bedoeling om iets meer informatie te geven dan je nu getoond hebt:
- Wat wil je ermee doen?
- Wat is het budget?
- Welke specs zijn een must?
- Welke specs zijn gewenst?

Kun je deze informatie toevoegen aan je openingspost?

offtopic:
Verder heb ik je titel wat minder schreeuwerig gemaakt.

[ Voor 23% gewijzigd door rens-br op 14-03-2017 07:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolbert85
Goedemorgen,

bijgaand mijn antwoorden. Excuses voor de "foutjes" op het forum.

- Wat wil je ermee doen?
Het voornaamste is internet, YouTube, foto's maken, videos maken. Ik ben nog weleens bezig met KLWP. En gamen natuurlijk...

- Wat is het budget?
Nieuwprijs tot 250 euro ivm BKR registratie. Er zit voor mij ook een nieuwe hypotheek aan te komen

Octa Core
minimaal 13 MP camera
minimaal 5 inch scherm
minimaal 400 PPI

- Welke specs zijn gewenst? (geen must)
vingerafdrukscanner
NFC
USB-C

[ Voor 6% gewijzigd door Wolbert85 op 14-03-2017 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-06 10:51
Wolbert85 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:45:
Hoi,

Nokia is natuurlijk nieuw op de markt, de specificaties zien er wel goed uit, de Motorola Moto G5 heeft ook goede specificaties, Stock Android (voordeel), maar de de Huawei heeft, als ik het goed begrepen heb, net een wat betere en sterkere processor en camera (voordeel), maar heeft weer de EMUI Skin (nadeel)

En idd, het is de Motorola Moto G5....overal staat weer wat anders tegenwoordig ;)
Stop met die vooroordelen over EMUI of onderbouw eens de nadelen. Overduidelijk heb je een oud bericht ergens gelezen over een oude versie van EMUI waarin dat wordt afgekraakt omdat de betreffende reviewer er wat moete mee heeft om het te begrijpen :(

Sinds EMUI 4 begon het een serieus verbeterd OS te worden en sinds EMUI 5 is het zelfs zo dat het niet onderdoet voor de meeste concurrentie. En laat de Android 7 update nou net ook EMUI 5 naar de P9 lite hebben gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolbert85
Hallo Gadgeteer,

ik snap je verhaal wel, maar heb nu zelf een Huawei P7 met EMUI en ben daar geen fan van.
Daarnaast heb ik bij mijn P7 veel rode en blauwe strepen/vegen door mijn scherm.
Daar ben ik ook niet zo blij mee.

Grt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Restoration
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Wolbert85 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 09:02:
Goedemorgen,

bijgaand mijn antwoorden. Excuses voor de "foutjes" op het forum.

- Wat wil je ermee doen?
Het voornaamste is internet, YouTube, foto's maken, videos maken. Ik ben nog weleens bezig met KLWP. En gamen natuurlijk...

- Wat is het budget?
Nieuwprijs tot 250 euro ivm BKR registratie. Er zit voor mij ook een nieuwe hypotheek aan te komen

Octa Core
minimaal 13 MP camera
minimaal 5 inch scherm
minimaal 400 PPI

- Welke specs zijn gewenst? (geen must)
vingerafdrukscanner
NFC
USB-C
toon volledige bericht
Qua gewenste specs, heeft de Moto G5 echter geen NFC en geen USB-C maar is wél de goedkoopste van jouw drie genoemde smartphones.
Ik zou de Nokia 6 aanraden maar deze is nog niet uitgekomen in Nederland, gaat wel komen in Q2 had ik volgens mij gelezen. Qua specs wel NFC maar is wel iets duurder, 230 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Xiaomi Redmi Note 4 Internationaal. Kan geen enkel toestel tegenaan voor het geld. Gewoon los kopen en een Sim only aanschaffen (heb zelf Ziggo). Top combo!

https://www.aliexpress.co...f7-4083-bc6e-38c2c91d0915

[ Voor 69% gewijzigd door 445033 op 24-03-2017 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 539766

Het is een Motorola Moto G5 by Lenovo. (als je het goed wilt doen)

Het mag toch wel bekend zijn dat Motorola niet meer bestaat en nu alleen een productlijn is van Lenovo, vergelijkbaar met Honor wat gewoon een productlijn is van Huawei en geen apart merk.

Er loopt trouwens al een terugroep actie van de G5+ ivm de vele camera problemen (waar de G5 ook last van schijnt te hebben)
Pagina: 1