Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Upgrade bestaande desktop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Graag had ik even wat feedback gekregen omtrent de upgrade van mijn huidige pc.
Huidige specs:

* CPU: Intel core i5-4670K 3,4 GHz
* Moederbord: Asus B85-PLUS ATX LGA1150
* Ram: 2 x Crucial Ballistix 4 GB DDR3-1866
* Videokaart: Sapphire Radeon R9 270X 2GB Dual-X
* Power supply: OCZ Fatal1ty 550W
* Storage: Samsung 840 evo 250 GB 2,5" SSD + Seagate 1 TB 3,5" 7200 RPM
* Wireless: TP-Link TL-WN951N PCI
* Scherm: Acer GN246HL 24 "

Graag zou ik mijn pc wat upgraden om zwaardere games op hoge resolutie te draaien (Battlefield 1, total war warhammer ...)

1) Ik dacht eraan om mijn CPU te vervangen door intel core i5-7600 K, maar dan moet ik bijna alle onderdelen vervangen wegens niet meer compatibel. Zo kom je al snel aan 800 € (andere voorstellen?)

2) Een tweede optie is enkel de grafische kaart vervangen en ook het RAM geheugen.
Voor de grafische kaart dacht ik aan MSI GeForce GTX 1070 Gaming X 8G (ervaringen?)
Hebben jullie suggesties voor RAM?

Ben benieuwd naar wat feedback, dus ofwel CPU vervangen en all the way gaan of enkel focus op nieuwe grafische kaart + RAM? Indien optie 2, graag onderdelen die ook compatibel zijn met de nieuwste CPU, zodat ik deze kan recupereren indien er later toch een nieuwe CPU wordt aangekocht :)

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:47
Wat wil je aan je ram upgraden? Sneller? Gaat niet werken, want je moederbord is niet daarvoor geschikt want niet overklokbaar EDIT: Dat is blijkbaar met de B85 chipset met een bios update misschien te verhelpen, maar dat moet je opzoeken. Je huidige geheugen wordt zelfs al teruggeklokt. Meer? Kan, maar ik betwijfel dat dat winst oplevert.

Ik zou sowieso de GPU vervangen. Aangezien je op Full HD gamed, is een GTX1060 of een RX480 goed genoeg. 1070 is overkill, meer geschikt voor 1440p.

[ Voor 24% gewijzigd door Nat-Water op 13-03-2017 14:40 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 30-11 18:22
Ik zou je videokaart inderdaad vervangen voor een GTX 1060 6gb of een rx480 8gb. Je processor kan nog wel meekomen. Ook zou je nog wat ram bij kunnen plaatsen zodat je 16 GB hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Nat-Water, Marcel, bedankt voor de feedback.

Ik wil overall vlotter kunnen draaien mbt de nieuwste games van vandaag.

Nat-water, ik denk dat een snellere ram de betere optie is. Welk moederbord zou je aanraden? BIOS update is niet direct te vinden.

Ik zal eens verder zien voor die GTX 1060 of rx480, ook beter voor mijn portemonnee :)

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:47
Ik zou echt niet voor een ander moederbord gaan. De winst is nihil en je bent meteen je Windows key kwijt. Verder draait je geheugen nu op 1600mhz. Ja, het kan sneller, maar het is niet alsof 1600mhz compleet ongeschikt is voor gamen. * Nat-Water aait even over zijn 1600mhz Ram
Het was verstandig geweest om bij de aanschaf iets nauwkeuriger te zijn geweest maar daarmee heb je het wel gehad ;)

Als je dan toch voor een ander moederbord zou gaan zou ik persoonlijk meteen alles meepakken en dat wordt dan weer duur. Maar om nu gewoon mee te komen (want je build is niet slecht) is een gpu upgrade voldoende.

[ Voor 32% gewijzigd door Nat-Water op 13-03-2017 15:20 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• misterTweakers
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 29-12-2024
Dat sneller ram gaat weinig verschil uitmaken. Die CPU kan ook nog prima mee.
Eventueel prik je er nog 8 GB extra geheugen in, en de videokaart vervangen voor een GTX 1060 6GB en RX 480.

Je hebt het over gamen op een hoge resolutie. Over welke resolutie heb je het dan?
Pagina: 1