Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 747ata32
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-06 18:37
In de VS zijn de prijzen van de Kaby Lake CPU's verlaagd als antwoord op de Ryzen.
Zie o.a. http://www.microcenter.co...94964566/Intel-Processors
Kunnen we een dergelijke verlaging hier ook verwachten en zo ja, iemand enig idee wanneer?
Ik wil binnenkort een i5-7600k of i7-7700k aanschaffen en ik zou er knap van balen als korte tijd daarna (weken) de prijzen 15~30% verlaagd worden 8)7 .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Microcenter lijkt dit wel vaker te doen. We weten simpelweg niet wat er gaat gebeuren. In ieder geval zijn er op het moment problemen met de levering van Ryzen, worden de prijzen opgedreven en zijn veel moederborden niet te krijgen. Ook zijn er stabiliteitsproblemen voor Ryzen. In feite staat Intel om die reden nog niet onder druk voor de meeste prijsklassen. Ryzen is nog niet stabiel en de meeste CPU's zijn nog niet uitgebracht.

Wil je een maand of twee wachten dan kunnen de prijzen van Intel gaan dalen. Zeker de 1600X lijkt een behoorlijk geduchte concurrent te kunnen vormen voor de i7 7700k net zoals de R5 quadcores dat voor de i5's kunnen zijn. In beide gevallen zou de Ryzen heel goed de betere keuze kunnen worden dan Intel. Dan gaat er waarschijnlijk wat gebeuren met de prijzen maar dit duurt nog even. :)

[ Voor 4% gewijzigd door DaniëlWW2 op 13-03-2017 14:04 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-06 23:32
https://nl.hardware.info/...en-geruchten-kloppen-niet
Ten eerste werd geclaimd dat Intel zijn prijzen (flink) zou hebben verlaagd, maar dat blijkt puur een actie van de Amerikaanse webshop Microcenter. Die heeft met toevallige timing de prijzen van enkele processors verlaagd, maar er zijn geen aanpassingen gedaan aan de officiële prijzen van Intel. In het verleden is dat overigens eigenlijk nooit gebeurd.
Het zou voor het eerst zijn als Intel mee doet met de concurrentie. Voorlopig verwacht ik er nog weinig van.

Het gaat pas interessant worden als de betaalbare Ryzen-chips komen. Tot nu toe zijn er alleen maar 8-core chips die met Intels dure X99-platform horen te concurreren. Dat ze qua prijs toevallig in de buurt komen bij de 7700K, maakt het niet opeens echte concurrentie.

De tegenhanger van de i5-7600k en i7-7700k komen ergens in het tweede kwartaal van dit jaar. Wellicht dat Intel daar wel op wil reageren, en anders: wellicht dat die CPU's zeer interessant zijn voor jouw gebruikersdoeleinde.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

@DaniëlWW2 Bedankt voor het heldere antwoord. Zit zelf ook al even te twijfelen voor een upgrade (niet broodnodig, maar PC word in september 5 jaar), dus misschien dat ik nog even wacht :)

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Slavy schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:04:
@DaniëlWW2 Bedankt voor het heldere antwoord. Zit zelf ook al even te twijfelen voor een upgrade (niet broodnodig, maar PC word in september 5 jaar), dus misschien dat ik nog even wacht :)
Als je kan wachten, wacht dan inderdaad tot de zomer. Dan zullen de Ryzen 5's uitgebracht zijn en dan kan je voor je budget vergelijken. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 747ata32
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-06 18:37
@DaniëlWW2 bedankt! Ik ga nog eens overpeinzen hoe lang ik nog wil wachten.
Mijn PC is aan z'n 8ste levensjaar bezig (i7-920) en ik ben wel toe aan wat nieuws...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

747ata32 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:27:
@DaniëlWW2 bedankt! Ik ga nog eens overpeinzen hoe lang ik nog wil wachten.
Mijn PC is aan z'n 8ste levensjaar bezig (i7-920) en ik ben wel toe aan wat nieuws...
Ik zit nog iets erger met een i5 750. :P
Ik nijg op het moment sterk naar de 1600X maar dan moet die wel eens beschikbaar komen en het Ryzen platform eens stabiel worden. Die CPU zal waarschijnlijk €290 gaan kosten en 6 cores/12 threads en geklocked op 3,6ghz. Die gaat waarschijnlijk ook druk zetten op de i7 7700k en ik vermoed dat die voor de lange termijn ook beter is dan een 7700k vanwege de extra cores en de trend naar multithreaded support voor gaming met DX12 en Vulkan. :)

Maar daar wachten we dus op. Eigenlijk moet je nu ook nog niet willen upgraden tenzij er iets kapot is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-06 18:23

ABD

Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat Intel de consumenten CPU prijzen met 30% verlaagd een week nadat jij een nieuwe gekocht heeft, maar gezien het verleden zou dat heel vreemd zijn. Intel heeft immers de prijzen nog nooit aangepast aan AMD, ook niet in periodes toen AMD de snelste CPU's had, zoals het begin van het Millenium.

Als je perse een Kaby Lake wilt hebben, moet je die gewoon kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

DaniëlWW2 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:51:
[...]

Ik zit nog iets erger met een i5 750. :P
Ik nijg op het moment sterk naar de 1600X maar dan moet die wel eens beschikbaar komen en het Ryzen platform eens stabiel worden. Die CPU zal waarschijnlijk €290 gaan kosten en 6 cores/12 threads en geklocked op 3,6ghz. Die gaat waarschijnlijk ook druk zetten op de i7 7700k en ik vermoed dat die voor de lange termijn ook beter is dan een 7700k vanwege de extra cores en de trend naar multithreaded support voor gaming met DX12 en Vulkan. :)

Maar daar wachten we dus op. Eigenlijk moet je nu ook nog niet willen upgraden tenzij er iets kapot is. :)
Ikzelf heb bijna 5 jaar geleden een i7-3770k gekocht, twijfel alleen wat de beste periode is in het jaar om uberhaupt een nieuwe PC te kopen, weet niet of er een bepaald seizoen is dat een hoop goede releases uitkomen (ala flagships der PC componenten)?

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:08

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Lol, ik (of eigenlijk inmiddels een van m'n kinderen) heeft nog een e6750. Die staat op de rol om binnen een paar weken te worden vervangen door een Kaby Lake i3.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Pagina: 1