Beste Tweakers,
ik heb het plan een nieuwe desktop te samen te stellen en te laten assembleren bij bijv. Azerty. Ik heb geen ervaring met het samenstellen van een compleet systeem. Wel heb ik bestaande systemen uitgebreid. Na veel lezen op tweakers heb ik een voorstel voor een systeem samengesteld.
Graag maak ik gebruik van jullie kennis en ervaring om te bepalen of dit een verstandige keus is voor mijn doelen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- geluidsbewerking met Adobe audition en Reaper
- fotobewerking met Canon DPP, Lightroom en Photoshop Elements
- standaard surf en kantoorwerk (MS-office)
- ervaring op doen met videobewerking met Adobe Premiere Elements, vooral montage
Wat mag het systeem gaan kosten?
Streefbedrag 800 tot 900 euro inclusief verzendkosten en assemblage.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Dell U2413 monitor
- toetsenbord en muis
- NAS (2 maal 3 TB)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Als ik mijn eisen vertaal zonder mezelf beperkingen op te leggen, kom ik tot de volgende lijst:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel processor
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- een stille desktop, geen brom, niets mag mee trillen, een constant ruisachtig geluid, geen gewobbel
- een S/PDIF uitgang op het moederboard
- een betrouwbaar systeem ,dat lang meegaat
- de kast mag groot en zwaar zijn
- het moet mogelijk zijn om later een videokaart in te bouwen als ik het maken en bewerken van video's leuk blijk te vinden
Ga je overklokken?
Nee
Mijn vragen[i]
- Ik ben uitgegaan van een ruim, zwaar systeem zonder externe videokaart voor vooral geluid- en fotobewerking, waarmee ik ervaring op kan doen met videobewerking. Daarmee bespaar ik op het geluid en de kosten van de videokaart. Is dit verstandig of kan ik beter toch voor een goedkopere processor en wel een videokaart gaan?
- Bovenstaande lijst heb ik opgesteld zonder mezelf beperkingen op te leggen. Zoals te verwachten past het niet meer binnen het budget. Welke wijzigingen adviseert u in de lijst om wel aan het budget te voldoen zonder veel in te leveren?
- Passen deze componenten bij elkaar en leveren deze combinatie van componenten een betrouwbaar systeem op, dat weer jaren mee gaat of adviseert u andere componenten?
ik heb het plan een nieuwe desktop te samen te stellen en te laten assembleren bij bijv. Azerty. Ik heb geen ervaring met het samenstellen van een compleet systeem. Wel heb ik bestaande systemen uitgebreid. Na veel lezen op tweakers heb ik een voorstel voor een systeem samengesteld.
Graag maak ik gebruik van jullie kennis en ervaring om te bepalen of dit een verstandige keus is voor mijn doelen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- geluidsbewerking met Adobe audition en Reaper
- fotobewerking met Canon DPP, Lightroom en Photoshop Elements
- standaard surf en kantoorwerk (MS-office)
- ervaring op doen met videobewerking met Adobe Premiere Elements, vooral montage
Wat mag het systeem gaan kosten?
Streefbedrag 800 tot 900 euro inclusief verzendkosten en assemblage.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Dell U2413 monitor
- toetsenbord en muis
- NAS (2 maal 3 TB)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Als ik mijn eisen vertaal zonder mezelf beperkingen op te leggen, kom ik tot de volgende lijst:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-7700 Boxed | € 318,90 | € 318,90 |
| 1 | MSI B250 GAMING M3 | € 124,90 | € 124,90 |
| 1 | WD Blue WD30EZRZ, 3TB | € 97,01 | € 97,01 |
| 1 | Fractal Design Define R5 Wit Window | € 115,95 | € 115,95 |
| 1 | Cooler Master Hyper TX3 Evo | € 20,95 | € 20,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16 | € 115,95 | € 115,95 |
| 1 | Asus DRW-24D5MT (retail) Zwart | € 17,50 | € 17,50 |
| 1 | Corsair CX450M | € 54,90 | € 54,90 |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 162,80 | € 162,80 |
| 1 | Kingston USB 3.0 High-Speed Media Reader | € 20,52 | € 20,52 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.049,38 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel processor
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- een stille desktop, geen brom, niets mag mee trillen, een constant ruisachtig geluid, geen gewobbel
- een S/PDIF uitgang op het moederboard
- een betrouwbaar systeem ,dat lang meegaat
- de kast mag groot en zwaar zijn
- het moet mogelijk zijn om later een videokaart in te bouwen als ik het maken en bewerken van video's leuk blijk te vinden
Ga je overklokken?
Nee
Mijn vragen[i]
- Ik ben uitgegaan van een ruim, zwaar systeem zonder externe videokaart voor vooral geluid- en fotobewerking, waarmee ik ervaring op kan doen met videobewerking. Daarmee bespaar ik op het geluid en de kosten van de videokaart. Is dit verstandig of kan ik beter toch voor een goedkopere processor en wel een videokaart gaan?
- Bovenstaande lijst heb ik opgesteld zonder mezelf beperkingen op te leggen. Zoals te verwachten past het niet meer binnen het budget. Welke wijzigingen adviseert u in de lijst om wel aan het budget te voldoen zonder veel in te leveren?
- Passen deze componenten bij elkaar en leveren deze combinatie van componenten een betrouwbaar systeem op, dat weer jaren mee gaat of adviseert u andere componenten?