Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voorlopig maak ik gebruik van een desktop van mijn broer, echter gaat hij deze week het huis uit. Tijd dus voor een eigen!
Ik speel voornamelijk competitief Overwatch op 1080p 144hz. Hierbij moet het ook mogelijk zijn om mee te gaan streamen, video-edits maken en werken in lightroom om foto's te bewerken.
Voorlopig blijf ik op 1080p werken/competitief gamen, echter vanwege dat ik veel met fotografie bezig ben komt er in de toekomst wel een 1440p IPS scherm bij, het liefst met freesync zodat ik nieuwere games nog goed kan spelen op lagere fps. Dit is afgestemd met een AMD GPU.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het maximale budget wat ik uit wil geven is rond de €1200,-. Dit is exclusief muis, muismat en toetsenbord.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een 144hz monitor en opslag.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hier is mijn lijstje:
Randapparatuur:
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst heb ik een stille pc omdat deze direct achter de monitor komt te staan.
Ga je overklokken?
Ik ga pas overklokken als de CPU te traag wordt om mee te gamen, voorlopig zie ik dit nog niet gebeuren met de 1700. Ik denk dat ik alleen een extra koeler zoals de Scythe Mugen zal moeten halen om later te kunnen overklokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb denk ik al een redelijk compleet lijstje gemaakt, alleen heb ik mijn twijfels of het geheugen wel goed/snel genoeg is. Ryzen scaled hier erg goed mee heb ik gelezen.
Voorlopig maak ik gebruik van een desktop van mijn broer, echter gaat hij deze week het huis uit. Tijd dus voor een eigen!
Ik speel voornamelijk competitief Overwatch op 1080p 144hz. Hierbij moet het ook mogelijk zijn om mee te gaan streamen, video-edits maken en werken in lightroom om foto's te bewerken.
Voorlopig blijf ik op 1080p werken/competitief gamen, echter vanwege dat ik veel met fotografie bezig ben komt er in de toekomst wel een 1440p IPS scherm bij, het liefst met freesync zodat ik nieuwere games nog goed kan spelen op lagere fps. Dit is afgestemd met een AMD GPU.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het maximale budget wat ik uit wil geven is rond de €1200,-. Dit is exclusief muis, muismat en toetsenbord.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een 144hz monitor en opslag.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hier is mijn lijstje:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 7 1700 Boxed | € 359,- | € 359,- |
| 1 | Asus PRIME B350-PLUS | € 105,- | € 105,- |
| 1 | Asus ROG STRIX-RX480-O8G-GAMING | € 286,95 | € 286,95 |
| 1 | be quiet! Pure Base 600 Zwart | € 76,- | € 76,- |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 17,89 | € 17,89 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 121,- | € 121,- |
| 1 | Corsair RM550x | € 94,95 | € 94,95 |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 525GB | € 144,90 | € 144,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.205,69 | |
Randapparatuur:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Logitech G810 Orion Spectrum (Qwerty) | € 119,- | € 119,- |
| 1 | Logitech G502 Proteus Spectrum | € 49,99 | € 49,99 |
| 1 | Steelseries QcK heavy | € 24,90 | € 24,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 193,89 | |
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst heb ik een stille pc omdat deze direct achter de monitor komt te staan.
Ga je overklokken?
Ik ga pas overklokken als de CPU te traag wordt om mee te gamen, voorlopig zie ik dit nog niet gebeuren met de 1700. Ik denk dat ik alleen een extra koeler zoals de Scythe Mugen zal moeten halen om later te kunnen overklokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb denk ik al een redelijk compleet lijstje gemaakt, alleen heb ik mijn twijfels of het geheugen wel goed/snel genoeg is. Ryzen scaled hier erg goed mee heb ik gelezen.