Iwatches via een webshop met Icloud lock

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Beste tweakers,

Een vriend van mij heeft als baan dat hij "refurbished" producten koopt van een webshop voor een zacht prijsje. Deze kan hij dan weer doorverkopen voor een beetje winst. De webshop is van zijn onverkoopbare spullen af en hij maakt een winst. Een mooie win-win situatie.

Nou zaten bij de laatste een aantal Iwatches. Deze zijn super gewild, dus hij was helemaal blij. Maar je raad het al op 80% zit nog een Icloud lock.

Terugsturen heeft geen zin, vanwege een regeling in het contract.

Mijn vraag is:
- Wil Apple als de doos en de papieren aanwezig zijn de lock eraf halen? (bon is niet aanwezig)
- Is het email adres waarmee hij is gelocked te achterhalen? Op deze manier kan er een mailtje gestuurd worden naar degene die hem heeft gelocked.

Ik hoop graag van jullie te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:51

Ypho

Allround Nerd

Apple zal niet zomaar de lock eraf halen, maar je kan het altijd vragen, maar de kans is klein. Het e-mailadres waarmee de iCloud lock is gedaan is volgens mij niet zichtbaar op het device zelf, deze is volgens mijn gecensureerd als "i***@***.nl" of iets dergelijks.

De webshop waar ze vandaan komen, kunnen/willen die niet helpen? Je hebt het over een regeling in het contract, maar als hij als particulier koopt, heb je gewoon de regeling koop-op-afstand, contract of niet (voor zover ik weet, maar IANAL).

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
Ik denk dat ik eens een watch meeneem naar de Istore, maar de vraag is hoe happig ze zijn als je er met 8 aankomt.

Het Email adres is inderdaad gecensureerd misschien kunnen ze dat achterhalen bij de Istore?

De webshop wil niet meehelpen omdat het zeg maar zijn risico is. Hij koopt met name als bedrijf pc's en laptops ver onder de prijs in. Die Iwatches zijn dan ook een beetje bijzaak voor hem. Ik wou de Iwatches wel voor hem op me nemen, omdat ik dan eentje voor een zeer zachte prijs kon krijgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-02 18:55
Met een iCloud lock valt er niks te doen, tenzij je de moederborden kunt/wilt vervangen; bij de iPhone zit de lock in het moederbord vast.

Er zijn twee opties; (1) het verlies op je nemen, (2) ervoor zorgen dat de webshop contact opneemt met de partij waar zij het van hebben en hun de lock eraf laten halen.

Once again open up your bag of tricks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:19

Croga

The Unreasonable Man

NO_Excuses schreef op maandag 13 maart 2017 @ 10:07:
Ik denk dat ik eens een watch meeneem naar de Istore, maar de vraag is hoe happig ze zijn als je er met 8 aankomt.
Ik denk juist dat je met 8 een veel grotere kans maakt....
De webshop wil niet meehelpen omdat het zeg maar zijn risico is. Hij koopt met name als bedrijf pc's en laptops ver onder de prijs in. Die Iwatches zijn dan ook een beetje bijzaak voor hem. Ik wou de Iwatches wel voor hem op me nemen, omdat ik dan eentje voor een zeer zachte prijs kon krijgen :+
Ik zie hier twee uitdagingen.
- Wanneer een Apple apparaat door Apple refurbished wordt, wordt het geheugen gewist en is er dus gegarandeert geen lock. Dat betekend dat deze apparaten niet refurbished zijn. Tenminste niet door Apple of een door apple vertrouwde partij
- Als de apparaten een lock hebben zijn ze in feite onbruikbaar. Daarmee vallen ze, hopelijk, niet onder het bestaande contract. Ik ga er van uit dat dat contract duidelijk stelt dat de apparaten werkend geleverd worden. Zo'n lock is heel eenvoudig als een defect te zien.

In feite is er maar één ding wat je kunt doen: Apple vragen of ze alles kunnen unlocked omdat het refurbished is. Kan Apple dat niet dan zou ik gewoon wél terug gaan naar de webshop en stellen dat dit niet onder het contract valt omdat het niet "refurbished" maar gewoon "defect" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
Ik denk dat ik inderdaad maar even ga vragen of ik al zijn Apple watches mee kan krijgen en vragen of ze de locks eraf kunnen halen. Mocht het niet lukken dan geef ik ze wel terug en dan is het aan hem wat ik kan doen.

Iemand een idee hoe ik dit t beste aan kan pakken bij de Applestore?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
Welke papieren heb je trouwens? En vergeet niet dat iCloud gelockte producten vaak worden gelinkt aan gestolen producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Uitleggen dat je refurbished hebt gekocht (voor de hele familie ofzo), neem zeker ook de factuur mee, aangeven dat de verkoper niet wil meewerken en vragen of Apple wil helpen.

Wat Croga hierboven zegt, ze zijn dus niet refurbished, want dan zou er geen lock op kunnen staan. Je bent dus sowieso misleid door de verkoper. En wat SwooX zegt, het kan net zo goed zo zijn dat ze als gestolen geregistreerd staan.

Lastige situatie :(

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
Ja inderdaad ik wil ook geen dief genoemd worden daar. :p
Ik zal eens vragen of er ook iets van een factuur is, want de originele is niet aanwezig.
Misschien wel een bewijs van levering oid.

Qua papieren zijn de handleidingen (verschillen folders in verschillende talen) en de garantiepapieren (ook in verschillende talen) aanwezig. Ook is het bandje in een andere maat aanwezig. Geen stickers, ik weet niet of die er überhaupt bijzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:19

Croga

The Unreasonable Man

Ypho schreef op maandag 13 maart 2017 @ 10:31:
Wat Croga hierboven zegt, ze zijn dus niet refurbished, want dan zou er geen lock op kunnen staan. Je bent dus sowieso misleid door de verkoper. En wat SwooX zegt, het kan net zo goed zo zijn dat ze als gestolen geregistreerd staan.
Mischien handig om de serienummers eens te checken of ze geregistreerd staan als gestolen.... Ik weet niet of dat met watches ook kan maar volgens mij kun je zo'n beetje al je apple apparaten bij Apple als gestolen registreren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
Waar kan ik die serienummers checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

NO_Excuses schreef op maandag 13 maart 2017 @ 10:55:
Waar kan ik die serienummers checken?
Hier kun je het nummer vinden: https://support.apple.com/en-us/HT204520

Hier (denk ik), kun je de check doen: https://checkcoverage.apple.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
Jammer dat het dan weer als heling word gezien... altijd van het beste uitgaan van de mens ;).
Ik snap dat het verhaal wat raar klinkt, maar buiten dit hebben wij beide een meer dan prima salaris en is stelen en/of heling het risico absoluut niet waard.

On topic: Bedankt voor de links. @Ypho. Ik heb even gechecked en er staat niks dat hij als gestolen is opgegeven. Dit is wat er stond:

Valid Purchase Date

A validated purchase date lets Apple quickly find your product and provide the help you need.

Telephone Technical Support: Expired

You are eligible to purchase telephone technical support from an Apple Advisor.
Contact Apple Support

Repairs and Service Coverage: Active

Your product is covered for eligible hardware repairs and service under Apple's Limited Warranty.
Estimated Expiration Date: --_--_----
Learn about Apple's coverage information for your product
Set up a repair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
Heb je de website wel bekeken die ik linkte? Daar kun je de serienummers controleren op diefstal.

Ik wil natuurlijk niet zeggen dat je aan zulke activiteiten doet, iets met vooroordelen. :+

[ Voor 34% gewijzigd door SwooX op 13-03-2017 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
Owh nee dat ik heb niet gedaan ik dacht dat het een grap van je was excuus ;)

Ik heb even gekeken en de site geeft aan dat hij niet geregistreerd is dus wat dat betreft zit het wel snor :)

[ Voor 42% gewijzigd door NO_Excuses op 13-03-2017 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
De kans is natuurlijk dat het serienummer als gestolen staat bij de politie, maar niet bij Apple. Het proberen altijd waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat Apple niks voor je kan betekenen. Zij kunnen namelijk alleen de lock er af halen als de originele factuur aanwezig is. Daarnaast moet het serienummer ook op de factuur staan.

Ik zou zeggen, laat de Apple Watches voor wat ze zijn en er geen moeite meer in stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
Dus als ik het goed begrijp:
- Heb ik sowieso de originele aankoopbon met een serienummer nodig.
- Kan als ik het toch probeer het beste alle watches meenemen naar de apple store en het verhaal uitleggen.
- Als de watches echt refurbished zijn zouden ze bij apple compleet gereset zijn en zou de lock er al af zijn.

Toch vind ik het gigantisch zonde om de watches te laten liggen. Het gaat om best wat geld en ik wil eigenlijk mijn vriendin en een aantal goeie vrienden blij maken. Moet ik het toch proberen om naar apple store te gaan? Heb ik wat te verliezen? Bijvoorbeeld dat ze 't niet vertrouwen en dat ik met de politie mee mag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
Zolang jij facturen hebt van de aankoop, waar staat refurbished en geen (verdacht) lage prijs hebt betaald dan zouden ze er in ieder geval geen politie werk van maken. Gaat het ook om een (redelijk) bekende webshop? (vroeg ik een paar posts terug al)

Het verhaal dat ze refurbished zijn geloof ik trouwens geen zak van (verkoper; niet jij/vriend). Ze zouden dan inderdaad geen iCloud lock moeten hebben.

Ik acht de kans zeer klein dat je wordt geholpen bij de Apple store; je gaat waarschijnlijk een verhaal aanhoren dat je Apple producten niet zomaar 2e hands moet kopen mits je ze zelf kan testen voor aankoop.

[ Voor 20% gewijzigd door SwooX op 13-03-2017 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
Het gaat om een zeer bekende gerenommeerde webshop dus dat zal geen probleem zijn.
De prijs zal waarschijnlijk precies de inkoopprijs zijn of iets daarboven.

Dat ze refurbished zijn was meer een aanname van mij aangezien hij ze krijgt. Hij krijgt producten die bijvoorbeeld zijn gebruikt voor een foto op de website of die mensen hebben teruggestuurd.

Ik ga het donderdagavond toch maar even proberen. Anders zijn ze sowieso niks waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:21
NO_Excuses schreef op maandag 13 maart 2017 @ 12:21:
Het gaat om een zeer bekende gerenommeerde webshop dus dat zal geen probleem zijn.
De prijs zal waarschijnlijk precies de inkoopprijs zijn of iets daarboven.

Dat ze refurbished zijn was meer een aanname van mij aangezien hij ze krijgt. Hij krijgt producten die bijvoorbeeld zijn gebruikt voor een foto op de website of die mensen hebben teruggestuurd.

Ik ga het donderdagavond toch maar even proberen. Anders zijn ze sowieso niks waard.
Als je naar een Apple Store gaat op donderdagavond zou ik zeker even van tevoren een afspraak maken bij de Genius Bar. Anders kan je wellicht gelijk weer onverrichter zake naar huis.
Pagina: 1