Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyd91
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-04 10:51
Een kennis van mij heeft een winkel waarbij het pinapparaat afhankelijk is van de internetverbinding. De bekabeling is verouderd en vorige week is er drie dagen storing geweest, waardoor pinnen onmogelijk was. Voor de oplossing moest een gedeelte van de ondergrondse kabel opgegraven worden. Alles werkt weer, maar drie dagen zonder pin had een flinke impact, zeker aangezien het een drukke periode is voor de winkel.

Ik heb de kennis beloofd eens te kijken naar mogelijke backup oplossingen. Een 2e lijn zou te duur zijn en kabel/glasvezel is niet aanwezig. 3g/4g lijkt een ideale oplossing. Voor zover ik kon vinden zijn er niet echt aanbieders die zich richten op mijn use-case, waardoor de beschikbare abonnementen niet erg voordelig zijn.

Heeft er iemand ervaring met een dergelijke oplossing via 3/4g?

In de ideale situatie zijn de maandelijkse kosten zo laag mogelijk, maar tijdens een storing van de vaste lijn is het niet erg als er wat kosten gemaakt worden, het is immers maar tijdelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:37

Detmer

Professioneel prutser

Een Prepaid simkaart een oplossing? (bijvoorbeeld: https://www.simyo.nl/klan...agen/prepaid-internet-120). Je kunt dan voor het 'pay as you go' gaan (betalen wat je gebruikt per MB) of, zodra het nodig is direct een aantal MB's kopen.

[ Voor 35% gewijzigd door Detmer op 13-03-2017 09:56 ]

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Osxy

Holy crap on a cracker

Is een andere pinmachine die uberhaubt via 3g/4g werkt een betere optie?

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:34
Een gewone internet verbinding is niet heel moeilijk.
Je kan zo een router kopen met 4G backup functionaliteit. categorie: Modems en routers
simkaartje erin en je bent klaar.
Bij KPN ben je bijvoorbeeld voor €10/maand voorzien.

Het is voor mij 12 jaar geleden dat ik in een winkel stond. Klopt het wel dat PIN tegenwoordig over een gewone internet verbinding gaat en je geen aparte lijn meer nodig hebt?

[ Voor 20% gewijzigd door RocketKoen op 13-03-2017 10:00 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyd91
Detmer schreef op maandag 13 maart 2017 @ 09:55:
Een Prepaid simkaart een oplossing? (bijvoorbeeld: https://www.simyo.nl/klan...agen/prepaid-internet-120). Je kunt dan voor het 'pay as you go' gaan (betalen wat je gebruikt per MB) of, zodra het nodig is direct een aantal MB's kopen.
Ik was inderdaad ook wat prepaid opties tegen gekomen. In de ideale situatie kan de computer ook gewoon gebruik maken van de simkaart. Als je dan websites bezoekt loopt het aardig in de MB's en dan is 15 cent per MB vrij prijzig. De internetbundels maken het echter wel betaalbaar. De uitdaging zit hem dan in het geven van de duidelijke instructie dat hij EERST een bundel moet aanschaffen voordat hij gebruik gaat maken van de simkaart :P

Is het tegenwoordig nog zo dat prepaid kaarten komen te vervallen als ze te lang inactief zijn?
Osxy schreef op maandag 13 maart 2017 @ 09:58:
Is een andere pinmachine die uberhaubt via 3g/4g werkt een betere optie?
Dan ben je nog steeds afhankelijk van één 'lijn', maar dan een andere ;)
RocketKoen schreef op maandag 13 maart 2017 @ 09:59:
Een gewone internet verbinding is niet heel moeilijk.
Je kan zo een router kopen met 4G backup functionaliteit. categorie: Modems en routers
simkaartje erin en je bent klaar.
Bij KPN ben je bijvoorbeeld voor €10/maand voorzien.

Het is voor mij 12 jaar geleden dat ik in een winkel stond. Klopt het wel dat PIN tegenwoordig over een gewone internet verbinding gaat en je geen aparte lijn meer nodig hebt?
Ik ben inderdaad op de hoogte van de modems met support voor 3/4g. Een aparte lijn voor een pinapparaat is tegenwoordig niet meer vereist. In zijn geval weet ik in ieder geval (vrijwel) zeker dat het pinapparaat communiceert via een gewone internetverbinding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-05 15:39
Als je het puur als backup gaat gebruiken, is een 2e simkaart van een bestaande aansluiting dan geen optie? Ik heb toen ik bij Vodafone zat ooit eens een 2e sim aangevraagd voor mijn iPad die ik toen gebruikte. Geen extra maandelijkse kosten, kon ook niet gebeld worden op die sim, maar was data only, perfect voor de iPad. Ik had destijds 10 GB per maand en zowel mijn toestel als iPad visten uit hetzelfde data-vijvertje. Zoiets zou je wellicht ook kunnen gebruiken voor je backup lijn? Als het puur en alleen gebruikt wordt wanneer de vaste lijn er uit ligt moet het gebruik meevallen (wij gebruiken een 2G/GPRS pin automaat, kan me niet voorstellen dat daar veel data over heen gaat). Mocht de lijn er voor langere tijd uit liggen kun je altijd overwegen om data bij te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyd91
gastje01 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:16:
Als je het puur als backup gaat gebruiken, is een 2e simkaart van een bestaande aansluiting dan geen optie? Ik heb toen ik bij Vodafone zat ooit eens een 2e sim aangevraagd voor mijn iPad die ik toen gebruikte. Geen extra maandelijkse kosten, kon ook niet gebeld worden op die sim, maar was data only, perfect voor de iPad. Ik had destijds 10 GB per maand en zowel mijn toestel als iPad visten uit hetzelfde data-vijvertje. Zoiets zou je wellicht ook kunnen gebruiken voor je backup lijn? Als het puur en alleen gebruikt wordt wanneer de vaste lijn er uit ligt moet het gebruik meevallen (wij gebruiken een 2G/GPRS pin automaat, kan me niet voorstellen dat daar veel data over heen gaat). Mocht de lijn er voor langere tijd uit liggen kun je altijd overwegen om data bij te kopen.
Hele interessante optie! Ik ga me hier eens wat verder in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Osxy

Holy crap on a cracker

boyd91 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:10:
[...]

[...]

[...]
Mijn ervaring met de mobiele pinautomaten is dat ze vaak 2 simsloten hebben voor fallover, maar ben met je eens het is 1 communicatiemethode.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:09
boyd91 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:10:

Natuurlijk niet, dan duw je er een andere sim in.
Ga eens op de markt kijken naar wat voor apparaten ze gebruiken.

[ Voor 13% gewijzigd door ASW1 op 13-03-2017 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyd91
ASW1 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:24:
[...]

Natuurlijk niet, dan duw je er een andere sim in.
Ga eens op de markt kijken naar wat voor apparaten ze gebruiken.
Als je twee simkaarten gebruikt gebruik je inderdaad twee lijnen. Maar de oplossing is niet erg praktisch in de huidige context. Er zou een nieuw pinapparaat moeten komen, twee simkaarten voor het pinapparaat en de bestaande internetaansluiting moet ook gewoon behouden blijven voor de computers.

De oplossing van @gastje01 lijkt mij vooralsnog de meest praktische oplossing met het minste gedoe.
Pagina: 1