Een kennis van mij heeft een winkel waarbij het pinapparaat afhankelijk is van de internetverbinding. De bekabeling is verouderd en vorige week is er drie dagen storing geweest, waardoor pinnen onmogelijk was. Voor de oplossing moest een gedeelte van de ondergrondse kabel opgegraven worden. Alles werkt weer, maar drie dagen zonder pin had een flinke impact, zeker aangezien het een drukke periode is voor de winkel.
Ik heb de kennis beloofd eens te kijken naar mogelijke backup oplossingen. Een 2e lijn zou te duur zijn en kabel/glasvezel is niet aanwezig. 3g/4g lijkt een ideale oplossing. Voor zover ik kon vinden zijn er niet echt aanbieders die zich richten op mijn use-case, waardoor de beschikbare abonnementen niet erg voordelig zijn.
Heeft er iemand ervaring met een dergelijke oplossing via 3/4g?
In de ideale situatie zijn de maandelijkse kosten zo laag mogelijk, maar tijdens een storing van de vaste lijn is het niet erg als er wat kosten gemaakt worden, het is immers maar tijdelijk.
Ik heb de kennis beloofd eens te kijken naar mogelijke backup oplossingen. Een 2e lijn zou te duur zijn en kabel/glasvezel is niet aanwezig. 3g/4g lijkt een ideale oplossing. Voor zover ik kon vinden zijn er niet echt aanbieders die zich richten op mijn use-case, waardoor de beschikbare abonnementen niet erg voordelig zijn.
Heeft er iemand ervaring met een dergelijke oplossing via 3/4g?
In de ideale situatie zijn de maandelijkse kosten zo laag mogelijk, maar tijdens een storing van de vaste lijn is het niet erg als er wat kosten gemaakt worden, het is immers maar tijdelijk.