Toon posts:

Advies audio set

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Ik ben heel benieuwd hoe je terug kijkt op je keuze want dit topic had de mijne kunnen zijn :-)

M.v.g.
Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hi Wifimax, ik ben blij met mijn keuze. De Zensor 3 zijn heerlijke speakers en geven een mooi, vol, ruimtelijk en beetje warm geluid. Ik heb alledrie te speakers na elkaar geluisterd (pico/z1/z3) en het was alsof er een deken vanaf ging bij de Z3, zoveel meer ruimtelijker dan die hele kleine speakers van de pico. Het zijn wel echt speakers, en aan de grote kant voor in een boekenkast. Heb je de ruimte, zou ik deze doen op een standaard, ben je beperkter in je ruimte, kun je beter kijken naar de z1 of de pico. Die laatste kun je echt netjes klein wegwerken.

De Marantz is een mooi klein apparaat dat niet misstaat op een dressoir of kast. Wel vind ik de interface wat langzaam. Schakelen tussen verschillende inputs (CD, Internetradio, NAS) duurt wel ettelijke seconden. (10 oid), zeker de NAS is vaak wat lastiger te bereiken. Ander nadeel is ook dat je met streamingproducten gelimiteerd bent tot Spotify. Als je een andere aanbieder hebt, kan dat alleen via bluetooth en niet via een ingebouwd iets.

De prijs van Marantz ligt nu ong 100 euro lager dan toen ik hem kocht. Mocht je budget wat beperkter zijn, is dat zeker een optie. Heb je een andere streaming-service die je wilt koppelen, dan zou ik toch nog even verder kijken. Kost wel wat meer ;-).

Wil je en CD en streaming, dan is deze Marantz een goede optie. Tegenwoordig kun je ook bij Yamaha apparaten kopen http://hificorner.nl/hifi...a/yamaha-cd-nt670d-zilver met zelfde functionaliteit (music-cast). En natuurlijk de nieuwste versterker van NAD zijn erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel.
Ik twijfel nog tussen de Marantz 611 en de denon ceol n9. Verder kijken mij die sensor 3 wel wat en ben blij je toelichting te lezen tussen deze onderlinge verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zeggen, luisteren in de winkel. De Denon is wel wat kleiner met minder power. Weet niet hoe snel/langzaam die interface is. De N9 heeft géén DAB+ radio. Die gebruik ik wel eens, als je dat niet nodig vindt, is de N9 een goedkoper alternatief.

Zowel de Marantz als de Denon zijn al wel 3 jaar uit. Het zou kunnen dat ze binnenkort met een update komen (de 612 en de N10) misschien even googlen of er aankondigingen zijn?

De 611 is net gereviewed bij hifi.nl https://www.hifi.nl/artik...view-Marantz-M-CR611.html

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2017 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:14
Ik kijk onderhand wel een Yamaha promoter ;)
Bezit zelf de RX-S601
Deze schakelt mooi vlot tussen bijvoorbeeld webradio USB en HDMI.
Heeft ook dab+, nog niet geprobeerd.
Binnenkort gaat ziggo er uit, dus moet maar eens een antenne kopen.
Spotify heb ik nog geen ervaring mee.
De interface is een beetje Spartaans maar dat is voor mij niet belangrijk.

Marantz heb ik alleen ervaring met de nr1501, ik was niet tevreden over de bediening van het apparaat. Persoonlijk vind ik het geluid van de yama ook fijner.
Speakers zijn 2 stuks canton cd200 en een sub600

[ Voor 17% gewijzigd door ronnie vd op 10-03-2017 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat Wifimax ook iets wil mét CD-speler erin? Anders twijfelt hij niet tussen de N9 en de CR611. Jouw Yamaha is wel mooi, maar heeft niet zo'n speler. De link in mijn eerdere bericht gaat over een CD-speler van Yamaha met daarin netwerkmogelijkheden.

Als Wifimax alleen een netwerkspeler nodig heeft, zou ik voor de cr511 gaan (ook van Marantz, maar dan zonder CD-speler), of zich verder verdiepen in netwerkspelers die er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Bedankt voor jullie reacties.

De yahama CD nt670dt is perfect maar moet nog op een versterker worden aangesloten. Dit wordt totaal boven budget.

Ik wil idd een systeem met een CD speler.

Ik zit met een grote vraag. Uit vele recensies. Leesik problemen met de app bij de denon N9 en Marantz 611.
Op zich kan ik daar nog mee leven maar wat mij nog niet helemaal duidelijk is of de internet radio los van de app te bedienen is en hoe stabiel deze functie is? Want hiervoor koop ik het apparaat ook/vooral. Natuurlijk is het geluid belangrijk maar vraag hiervan niet het uiterste i.v.m. mijn budget.

De kracht van de versterker is denk ik niet relevant. Ik woon in een eensgezind woning en is dus een kleine woonkamer.

Dab + vind ik leuk maar door internet radio niet noodzakelijk denk ik???

Hebben jullie nog ervaringen met de internet radio op de denon, Marantz of andere toestellen in vergelijk bare prijsklasse?

M.v.g.
Max

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2017 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal mijn wensenlijstje jullie voorleggen :-)

Doel: muziek luisteren

Style: klassieke muziek, piano-fan

Budget 500 euro - ik ben al voorzien van speakers (gekregen yamaha nx-e200 - 60-100 watt aan vermogen.)
2.0/2.1 voldoende
Ongeveer 60 Watt per kanaal is denk ik voldoende.
Internet radio die goed werkt.
App
Bleutooth
Netwerk aansluiting (utp kabel)
Aux ingang voor toekomstige faciliteiten.
CD speler.

Alle suggesties hartelijk welkom!

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2017 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Je reactie en daaropvolgende posts in Denon RCD-N9 óf Marantz M-CR611 óf losse componenten afgesplitst naar een eigen topic. Het overnemen van andermans topic is namelijk niet de bedoeling.
Je hebt enkele keren de groeten gedaan. Dit doen we niet op het forum. Check Het algemeen beleid #groeten nog even.
Hier ben je het topic een ongewenste "schop"-reactie aan het geven. Het is niet de bedoeling om binnen 24 uur meerdere keren achter elkaar te posten. Als de laatste post van jezelf is en je wil iets wijzigen of toevoegen: gebruik de "wijzig"-knop. Ook het eventueel opnemen van meerdere quotes in één post is prima mogelijk.

Zo, nogal een lijstje met opmerkingen. ;) Graag Het algemeen beleid doornemen en de forumregels in acht houden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag Wifimax, nu met je eigen topic. De app voor de Marantz heb ik niet gebruikt, dit omdat ik een Windows Phone heb en deze hiervoor niet beschikbaar is.

Internetradio werkt heel makkelijk via het apparaat zelf. Je kunt makkelijk met de afstandsbediening zoeken in alle kanalen / regios of genres.

Voor 500 euro kun je bijna een netwerkspeler en cd-speler kopen, maar net niet helemaal.
De Marantz en de Denon zijn (bijna) je enige all-in-one opties.

Je kunt evt ook nog deze van Yamaha doen: http://hificorner.nl/hifi...maha/yamaha-cd-n301-zwart met een losse versterker ook van Yamaha: http://hificorner.nl/hifi...amaha/yamaha-a-s201-zwart.

Spaar je even door, dan zijn de mogelijkheden een stuk groter. Dan kun je voor tussen de 800 - 900 euro dit kopen:

https://www.hifiklubben.n...0--dcd-50-stereo-systeem/

Maar ook voor 100 euro meer kun je waarschijnlijk al twee losse componenten (versterker, cd-speler) kopen. Laat je eens informeren bij hificorner/hifiklubben.

edit:
Je hebt geluk, vandaag de dagdeal bij hificorner: de N9 incl. speakers voor 329 euro: http://hificorner.nl/hifi...on-ceol-n9-hoogglans-wit#

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2017 14:10 . Reden: extra info tav dagdeal ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie en ik zal er voortaan rekening mee houden! Wanneer het nodig is zal ik een nieuw topic plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-08 09:32
Het is maar een vreemde topic dit, maar dat zal wel aan mij liggen.

Als ik het goed begrepen heb:
500€ voor een stereo receiver met internet radio.

Je hebt reeds speakers.

Ik ben persoonlijk nogal fan van de all-in-one van Pioneer, omdat de app/interface (Blackfire multiroom protocol) mij beter uitgewerkt lijkt dan die van Denon/Marantz. Tot wanneer Denon/Marantz met een stereo receiver met Heos (of Yamaha met Musiccast) op de markt komt.

Pioneer XC HM 86

Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer-audiovisual.eu/sites/default/files/styles/juicebox_small/public/pictures/products/hifi-systems/X-HM86D/x-hm86d(b)_unit.jpg?itok=IWe7SbbZ

Afbeeldingslocatie: https://image.biccamera.com/img/00000003464291_A02.jpg?sr.dw=600&sr.jqh=60

Losse componenten zijn net -niet- binnen handbereik, zeker CD spelers zijn tegenwoordig eerder "vintage".
Yamaha Musiccast: r-n402d (stereo) of RX-V481 (Surround)
Yamaha CD speler: CD-S300

Misschien dat je er ook geraakt met Cambridge Audio of NAD, maar dan ga je een stap terug in het streaming gebeuren.

[ Voor 37% gewijzigd door road rebel op 15-03-2017 09:18 ]

Pagina: 1