Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Op zoek naar een soort balkonklem voor hydroponicssysteem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 23:10

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Nu ongeveer een jaartje heb ik een eenvoudig zelfbouw hydroponics-systeem op mijn balkon:

Nu hing ik dit voorheen met grote tie-wraps op, maar deze zijn relatief duur, moeten elk jaar weer opnieuw, en zorgen er nog weleens voor dat het geheel nog wat naar onderen kan schuiven.

Eigenlijk zoek ik naar een soort oplossing wat mooi om die ronde balkonrailing kan klemmen en waar hij een soort van in kan hangen, met een kleine beveiliging in de vorm van een soort hoekig uiteinde, maar ik kan helaas niet echt iets vinden wat er voor bestaat. Nu weet ik wel dat dingen in de bouwwinkels soms gekke namen hebben, waardoor je niet altijd iets vindt als je het product en de naam niet kent.

Eigenlijk zoek ik iets als dit qua klemmechaniek,

maar dan dat hij niet zo ver naar onderen zit als geheel, maar de haak mag wel vrijwel meteen komen na het klemgedeelte.

Weet men hier anders een eventuele denkrichting wat geschikt zou zijn om een dergelijk buizensysteem veilig en stevig te kunnen bevestigen? Ik doe hem als het winter wordt altijd weer weg, dus vandaar dat ik iets zoek waar ik hem aan kan hangen, dat het buizensysteem eenvoudig weer los kan.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 23:47

LED-Maniak

Bakkers klaar? Bakken maar!

Zoiets?

Of twee pijpklemmen tegen elkaar aan schroeven:

Of dit?

LED-Maniak wijzigde deze reactie 12-03-2017 23:46 (58%)

Appeltaart is lekker!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Het moet alleen zo strak om de 1e buis (de balkonbuis) zitten dat het geheel niet naar onderen kan draaien. Voor dat fenomeen ben ik een beetje bang bij die metalen band uit dat 1e plaatje.

Die laatste uit het plaatje zou wellicht iets kunnen zijn als die ook bestaan in een vorm waarbij de 2 klemvormen niet even groot hoeven zijn. De diameter van de buizen van het hydroponics-systeem zijn namelijk veel groter dan de balkonbuis.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• LED-Maniak

LED-Maniak

Je hebt vertikaal staand hekwerk, dus als je niet wil dat het beweegt is het een kwestie van daaraan vastmaken.

Daarnaast zie ik dat je al wat verticale PVC buizen hebt dus dat maakt ook wat stevigheid dat het op zijn plek blijft. Eventueel nog wat extra verticale buizen of gebruik je de stalen buizen van de railing om het op zijn plek te houden.

Als het met tiewraps geen probleem was, verwacht ik dat ook niet met deze stalen banden.

LED-Maniak wijzigde deze reactie 12-03-2017 23:53 (11%)

Appeltaart is lekker!

• Illusion
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 22:56

Illusion

(the art of)

http://www.alb.be/nl/grou...-buisklem-met-2-schroeven

Random hit op buisklem. Kan je daar niks mee?

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Nou ja met tie-wraps en enorm woekerende muntplanten in de 20 gaten was wèl een probleem aan het worden, vandaar dat ik nu wat beters zoek. Het verticale buiswerk zit aan 1 kant, de buis is individueel in staat krom te trekken, heb dat zelf uiteindelijk ondersteund met een stok ertussen, maar is niet echt een gezicht. Het liefst heb ik een ietwat schuin omhoog staande uitstekende stok of haak, die ik stevig op de balkonbuis klem.

Een soort fusie tussen:

Het klemsysteem van:

en:

• LED-Maniak

LED-Maniak

al kan die hetzelfde probleem hebben en is maar de vraag of het groot genoeg is.

Dit werkt ook wel:

LED-Maniak wijzigde deze reactie 13-03-2017 00:04 (45%)

Appeltaart is lekker!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16-10 18:54

MrMonkE

★☆Bananarama fan☆★

bulk inkopen tiewraps bij goedkope chinese website dan heb je per jaar 60ct aan kosten aan tiewraps.

If you can't win an argument with facts just continue arguing and use opinions instead.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 16-10 12:19
zoek op ali naar 'stainless cable tie' en dan vind je herbruikbare RVS tiewraps

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
quote:
LED-Maniak schreef op maandag 13 maart 2017 @ 00:01:
[afbeelding]

al kan die hetzelfde probleem hebben en is maar de vraag of het groot genoeg is.

Dit werkt ook wel:
[afbeelding]
Het gaat om 2 buizen aan elkaar zetten, zonder dat ik mag of kan boren in de sociale huurwoning :-P ik weet niet hoe die 2e daar een oplossing aan bied. Ik zal eens kijken naar de RVS tie wraps :-).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 17:50
Kijk anders eens naar Truss klemmen ;)

• LED-Maniak

LED-Maniak

quote:
MsG schreef op maandag 13 maart 2017 @ 10:52:
[...]

Het gaat om 2 buizen aan elkaar zetten, zonder dat ik mag of kan boren in de sociale huurwoning :-P ik weet niet hoe die 2e daar een oplossing aan bied. Ik zal eens kijken naar de RVS tie wraps :-).
Wat ik met de tweede afbeelding bedoel is dat het niets anders is dan een plaatje met wat sleuven die je op de buizen vast kan zetten met die stalen tie wraps(Waar ik al een plaatje van had gepost).

Appeltaart is lekker!

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 20:16

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Tip 1: gooi die smalle tiewraps weg voor deze klus. Die zijn om kabels te geleiden, niet om iets echt vast te zetten.

Zelf heb ik hersluitbare, zwarte tie-wraps in meerder lengtes. DIe zijn een stuk breder. Sommige hangen hier al jaren buiten om de tuinkussenkist dicht te houden bij windvlagen bv. Zo uit mijn hoofd had ik die bij Conrad bestelt https://www.conrad.nl/nl/...art-100-stuks-539872.html Via een dropdown kan je de gewenste lengte kiezen..

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True