Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop rond de €650,-

Pagina: 1
Acties:

• Djep0
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 25-07-2022
Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil graag redelijk goed kunnen gamen met de laptop. (LoL op maximale specs, geen overdreven zware games)
Verder wil ik graag dat hij redelijk snel aanvoelt bij normale werkzaamheden zoals surfen en dergelijke.

Wat is je budget?
Mijn budget ligt rond de 650 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik ga hem regelmatig meenemen, maar heb een prima laptoptas. Dus hij hoeft niet bijzonder licht te zijn. Meestal heb ik toegang tot netstroom, dus als de accu bij normaal gebruik 1,5 uur meegaat is het al prima.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
De afgelopen 6 jaar heb ik plezier gehad aan een laptop van Lenovo, maar ik sta zeker open voor suggesties van andere merken.

Ik ben net begonnen met mijn zoektocht, dus suggesties qua laptops die misschien interessant zijn, zijn zeer welkom! :)

• Thomaskrop
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-12-2022
Wat heb jezelf al gevonden kwa laptops en wat vond je aan dje laptops goed/slecht.
Stuur dat maar eerst op.
Mvg

Verwijderd

Ik heb een Acer Aspire, goede prijskwaliteit verhouding

Verwijderd

Djep0 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 23:19:
Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil graag redelijk goed kunnen gamen met de laptop. (LoL op maximale specs, geen overdreven zware games)
Verder wil ik graag dat hij redelijk snel aanvoelt bij normale werkzaamheden zoals surfen en dergelijke.

Wat is je budget?
Mijn budget ligt rond de 650 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik ga hem regelmatig meenemen, maar heb een prima laptoptas. Dus hij hoeft niet bijzonder licht te zijn. Meestal heb ik toegang tot netstroom, dus als de accu bij normaal gebruik 1,5 uur meegaat is het al prima.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
De afgelopen 6 jaar heb ik plezier gehad aan een laptop van Lenovo, maar ik sta zeker open voor suggesties van andere merken.

Ik ben net begonnen met mijn zoektocht, dus suggesties qua laptops die misschien interessant zijn, zijn zeer welkom! :)
Gezien het budget en je eisen heb je niet veel ruimte...maar goed.

Het enige interessante wat ik heb kunnen vinden is dit:

https://laptopparts4less....-game-laptop-samenstellen

• Djep0
Hey, bedankt voor de reacties tot nu toe.

Tusa, dat ziet er inderdaad interessant uit, thanks!

Ik heb zelf wat rondgekeken en kwam via via bij deze laptop uit:
pricewatch: Lenovo IdeaPad 510-15ISK 80SR00FCMH

Ik probeer de laptops wat met elkaar te vergelijken, maar merk dat ik er niet heel veel verstand van heb..

Volgens mij is de Clevo uitgerust met een betere videokaart en een iets snellere processor, maar doet de lenovo het beter op het gebied van geheugen en werkgeheugen?
Zou iemand iets meer toelichting kunnen geven op de verschillen?

Verder wordt over de Lenovo gezegd dat de behuizing slap aanvoelt, is dat iets om mij zorgen over te maken bij normaal gebruik?
En wat zijn de consequenties van de netwerkkaart die zich beperkt tot 433 mbit/s? dat is nog steeds ruim voldoende snelheid toch?

Heeft iemand aan de hand van deze voorbeelden nog suggesties die misschien interessant zijn voor mijn situatie?

Heel erg bedankt voor de hulp alvast!

• ricker654
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 01-01-2024
Ik heb hier een lijstje van laptops in die klasse

https://docs.google.com/a...OTY85oOo/edit?usp=sharing

Verwijderd

Djep0 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 16:56:
Volgens mij is de Clevo uitgerust met een betere videokaart en een iets snellere processor, maar doet de lenovo het beter op het gebied van geheugen en werkgeheugen?
De 6300HQ is ongeveer 40% sneller dan de 6200U: http://cpu.userbenchmark....e-i5-6200U/m38166vsm36796 maar dat kan door die 4 cores en 6MB cache tegenover die 2 cores en 3MB cache nog wel verder uitlopen.

Geheugen = werkgeheugen = bij beiden 8GB dus dat is even goed.

De 960M veegt verder de vloer aan met de 940MX.

Dan de opslag. Je zou bij de Clevo de optie 'zonder HDD/SSD (-39,00€)' kunnen kiezen en de optie bij M2 SSD op 'Intel SSD 600P Series 256Gb M.2 (@ 1.570/540MB/s) (+119,00€) ' kunnen zetten. Dan is de Clevo ook daarin beter. Of gewoon zonder opslag bestellen en zelf los een MX300 SSD van 275/525GB kopen en erin zetten, of wat dan ook. Windows 10 Pro (EN) is er al vanaf 6 euro en Windows 10 Pro NL voor zo'n 18 euro.
Das heel fijn maar we moeten toestemming vragen om dat lijstje te kunnen zien. Wellicht wel zo handig om hier een wenslijstje neer te zetten van Tweakers (genereer rml), dan kunnen we meteen de producten met links en in de pricewatch zien. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2017 18:00 ]

• Djep0
Super bedankt voor je wijsheid Slingeraap! _/-\o_

Nog even over de opslag:
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2017 @ 17:59:

Dan de opslag. Je zou bij de Clevo de optie 'zonder HDD/SSD (-39,00€)' kunnen kiezen en de optie bij M2 SSD op 'Intel SSD 600P Series 256Gb M.2 (@ 1.570/540MB/s) (+119,00€) ' kunnen zetten. Dan is de Clevo ook daarin beter. Of gewoon zonder opslag bestellen en zelf los een MX300 SSD van 275/525GB kopen en erin zetten, of wat dan ook. Windows 10 Pro (EN) is er al vanaf 6 euro en Windows 10 Pro NL voor zo'n 18 euro.
Is MX300 SSD beter dan de Intel SSD 600P?
En ik kan geloof ik ook voor die MX300 kiezen bij deze Clevo link, of is het minder goed als het M2 is. Ik verwacht namelijk dat M2 gewoon een 2e slot is voor opslag, of heb ik dat verkeerd begrepen?
Verder wordt Windows hier zo te zien al bijgeleverd.

Verwijderd

[...]

De 6300HQ is ongeveer 40% sneller dan de 6200U: http://cpu.userbenchmark....e-i5-6200U/m38166vsm36796 maar dat kan door die 4 cores en 6MB cache tegenover die 2 cores en 3MB cache nog wel verder uitlopen.

Geheugen = werkgeheugen = bij beiden 8GB dus dat is even goed.

De 960M veegt verder de vloer aan met de 940MX.

[...]

Das heel fijn maar we moeten toestemming vragen om dat lijstje te kunnen zien. Wellicht wel zo handig om hier een wenslijstje neer te zetten van Tweakers (genereer rml), dan kunnen we meteen de producten met links en in de pricewatch zien. :)
Bij de Clevo via laptopparts4less, zit standaard windows 10 pro inbegrepen...zonder meerprijs dus. :)

Verwijderd

Djep0 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 18:14:
Super bedankt voor je wijsheid Slingeraap! _/-\o_

Nog even over de opslag:

[...]

Is MX300 SSD beter dan de Intel SSD 600P?
En ik kan geloof ik ook voor die MX300 kiezen bij deze Clevo link, of is het minder goed als het M2 is. Ik verwacht namelijk dat M2 gewoon een 2e slot is voor opslag, of heb ik dat verkeerd begrepen?
Verder wordt Windows hier zo te zien al bijgeleverd.
De MX300 is bloedsnel.

Ik zou dus zonder HDD/SSD aanvinken en de Crucial MX300 525Gb M.2 SSD kiezen of de Intel SSD 600P Series 256Gb M.2 , maar dat is persoonlijk. ;)

M2 is sneller dan een gewone SSD.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2017 18:39 ]

Verwijderd

Ja, ik zou ook zeker M2 nemen. Is sneller, lichter en scheelt weer een kabeltje. Het prijsverschil is er nu ook nauwelijks meer. En een 2e SSD via de 'normale' aansluiting kan je er altijd nog bijgooien als je later toch nog ruimte tekort komt.

Het is ook een beetje onlogisch ingevuld op de site van Laptopparts4less vind ik, Want mijn inziens moet je altijd beginnen met de M2 versie, daar moet ook je Windows op. En dan eventueel nog de 'normale' erbij.

Anywayz, ik zou ook voor de Crucial MX300 525GB M2 SSD gaan. Scheelt toch wat geld met de Intel. Als je hem op Clevo aanvinkt is ie 169 euro en in de pricewatch is ie alleen bij Alternate voor 146 euro leverbaar en bij de rest voor 156-161 euro, dus dan scheelt het niet meer zoveel. Dan zou ik hem gewoon door die Friezen erin laten zetten. :)

• technophile
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-11-2023
Ik zou meegaan met Slingeraap2's suggestie. Niets aan toe te voegen anders dat de Crucial MX300 525GB M2 SSD echt prima is als aan het shoppen bent met dit budget

• Djep0
Hallo allemaal!

Zojuist de laptop besteld na nog even wat nachtjes erover slapen.

Heel erg bedankt voor de input!

Nu moet ik geduld oefenen tot hij binnen is :)

Verwijderd

Djep0 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 18:02:
Hallo allemaal!

Zojuist de laptop besteld na nog even wat nachtjes erover slapen.

Heel erg bedankt voor de input!

Nu moet ik geduld oefenen tot hij binnen is :)
Welke is het geworden, en in welke configuratie?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2017 18:45 ]

• Djep0
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 18:44:
Welke is het geworden, en in welke configuratie?
De Clevo met de Crucial MX300 in de M2. Ik krijg hem dinsdag/woensdag binnen :)

Verwijderd

Djep0 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 18:37:
[...]

De Clevo met de Crucial MX300 in de M2. Ik krijg hem dinsdag/woensdag binnen :)
Super.....

Heel veel plezier ermee. :)

Verwijderd

Hoi hoi allemaal,

Ik zit er ook aan te denken ook deze laptop te gaan bestellen. Ik had een vraagje. Als ik voor de crucial MX300 ga, kan ik dan bij "HDD/SSD" zonder €39,- kiezen? En werkt de laptop dan wel gewoon? Ik heb er erg weinig verstand van allemaal, wel wat research gedaan maar ik begrijp het nog niet helemaal.

Wat zijn de consequenties als ik geen SSD/HDD aanvink maar wel de crucial mx300 neem? Krijg ik een laptop opgestuurd die dan helemaal goed werkt? Of heb ik naast de crucial ook een andere ssd/hdd nodig?

Ik kan trouwens nergens iets vinden of er ook een hmdi aansluiting op deze laptop zit. Misschien weten jullie daar meer van? En is de standaart wifi voldoende of raden jullie aan om m voor €19.- te verhogen naar de Intel AC-8265 M.2

Groetjes,
Vlinder

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2017 @ 20:18:
Ik zit er ook aan te denken ook deze laptop te gaan bestellen. Ik had een vraagje. Als ik voor de crucial MX300 ga, kan ik dan bij "HDD/SSD" zonder €39,- kiezen? En werkt de laptop dan wel gewoon? Ik heb er erg weinig verstand van allemaal, wel wat research gedaan maar ik begrijp het nog niet helemaal.

Wat zijn de consequenties als ik geen SSD/HDD aanvink maar wel de crucial mx300 neem? Krijg ik een laptop opgestuurd die dan helemaal goed werkt? Of heb ik naast de crucial ook een andere ssd/hdd nodig?
... Je zou bij de Clevo de optie 'zonder HDD/SSD (-39,00€)' kunnen kiezen en de optie bij M2 SSD op 'Intel SSD 600P Series 256Gb M.2 (@ 1.570/540MB/s) (+119,00€) ' kunnen zetten. Dan is de Clevo ook daarin beter. Of gewoon zonder opslag bestellen en zelf los een M2 MX300 SSD van 275/525GB kopen en erin zetten, of de M2 MX300 SSD van laptopparts4less van € 169,- kiezen, of wat dan ook.
Ik heb mijn eerdere post hem nog wat aangevuld nu ;)
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2017 @ 21:16:
Het is ook een beetje onlogisch ingevuld op de site van Laptopparts4less vind ik, Want mijn inziens moet je altijd beginnen met de M2 versie, daar moet ook je Windows op. En dan eventueel nog de 'normale' erbij.
Ja, dat kan je zomaar doen. Daar zitten geen consequenties aan vast, behalve dat het er juist beter van wordt. Want M2 is sneller dan 'gewoon'. Ik zie alleen geen MX300 256GB staan daar, maar alleen 512GB. Ik weet niet welke jij wilt? Maar je kan het precies doen zoals je zegt, is alleen maar beter. Als je voor M2 opslag kiest dan heb je verder niets nodig.

Ik zou gewoon de standaard wifi erin houden. Kan je eventueel later altijd nog switchen mocht het niet bevallen, maar het zal heus wel goed zijn...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2017 22:41 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2017 @ 20:18:
Hoi hoi allemaal,

Ik kan trouwens nergens iets vinden of er ook een hmdi aansluiting op deze laptop zit. Misschien weten jullie daar meer van? En is de standaart wifi voldoende of raden jullie aan om m voor €19.- te verhogen naar de Intel AC-8265 M.2

Groetjes,
Vlinder
Zonder SSD/HDD kan prima zoals @Verwijderd al aangeeft. Er zit een HDMI uitgang op voor zover ik weet, maar je zou ook met laptopparts4less kunnen bellen: 06 30089984

Frits kan jou van alle antwoorden voorzien.

Succes. :)

Verwijderd

Yep, HDMI, zelfs displayport zit erop die Clevo N150RD (kan je er ook nog een 4k monitor @ 60Hz op aansluiten, en dat is ook wel lekker futureproof dus): 4 USB 3.0 / 3.1 Gen1, 1 VGA, 1 HDMI, 1 DisplayPort, 1 Kensington Lock, Audio Connections: Headphone, Microphone, S/PDIF, Card Reader: MMC, RSMMC, SD, Mini SD, SDHC, SDXC, 1 Fingerprint Reader, SIM card slot

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2017 22:50 ]

Verwijderd

Bedankt Slingeraap2 en Tusa, ik heb 'm besteld. Aanstaande donderdag komt ie binnen!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 00:56:
Bedankt Slingeraap2 en Tusa, ik heb 'm besteld. Aanstaande donderdag komt ie binnen!
Heel veel plezier ermee. :)
Pagina: 1