Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor studie (oa. 3D-design) en gaming

Pagina: 1
Acties:

• MrGameKiller
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-06 21:59
Wat ga je met je laptop doen?

Ik wil de laptop gebruiken voor mijn studie, waar ook 3d design bij zit, evenals het gebruikelijke schrijven en zoeken. Daarnaast wil ik er ook soepel op kunnen gamen.

Wat is je budget?
Ik kan via de opleiding een laptop krijgen voor ongeveer €800.- inclusief alle software die ik nodig heb. Vorig jaar was dit een HP Zbook studio (1), maar voor 2017-2018 is niet bekend of dit dezelfde zal zijn. Dus voor rond de €1000,- ben ik tevreden

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
elke dag van- en naar school.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
De HP die de school aanbiedt ziet er goed uit, en ik heb er goede ervaringen mee, maar MSI vind ik ook een goed merk. Als het maar niet overpriced is en het een goede kwaliteit is

(1) specs van de HP Zbook:

RAM 8GB (1x8GB) 2133 DDR4
GPU NVIDIA Quadro M1000M 4GB GDDR5
Monitor 15.6 inch LEDIPS Anti-Glare (1920x1080)
Keyboard Clickpad Backlit NL
Battery 4 Cell 64 WHr Long Life
USB port 3x USB 3.0
OS Windows 10
2,1kg
Warranty 4 jaar warranty
Video connectors HP HDMI to VGA Adapter + HDMI 1.4
Wirelessnetworkadapter Intel Dual Band Wireless-AC(2x2) 8262
Webcam WEBCAMIntegrated720pHD
DVD Drive Nee
Video memory 4GB
Harddisk 256GB SATA-3 Self Encrypted OPAL2 SSD
Processor Intel Core i7-6700HQ Processor (6MB Cache, up to 3.50GHz)
Networkadapter LAN
Ports 2x Thunderbolt + SD-card reader
Audio Bang & Olufsen HD Audio

• tweakersron
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08-06 11:40
De HP is een prima laptop, zeker goed voor je studie.

Ik heb even voor je gekeken, als je graag een MSI zou willen zou onderstaande MSI aan jou voorkeuren voldoen.
pricewatch: MSI GL72 6QD-213NL

Dat is ook meteen de enigste MSI die binnen jou budget valt met de juiste specificaties voor jou studie.

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Dan zou ik zeker voor die Zbook gaan. Dit zijn laptops die ervoor gemaakt zijn om mee te nemen. Een goede bouwkwaliteit waar de MSI waarschijnlijk niet aan kan matchen. En dat is ook een 17" de HP een 15". Dat is ook al een verschil met het mee nemen. En zelfs op die Zbook kan je best een spelletje spelen :) ik heb een gewone 15" en speel daar zonder noemenswaardige problemen Planet coaster op met Medium/high settings. (Enkel probleem zoals het was is als je een groot park hebt dat alles instort maar dat is niet persé de zbook)
Civilization heb ik er ook zelf op staan en dat loopt ook prima. Ik speel niet snelle shooters dus daarvan weet ik niet wat de performance is. Maar je kunt terugvinden waar je die Quadro tegenover kunt zetten. Ze zijn er niet direct voor gemaakt maar het gaat :)

Je kunt er ook makkelijk zelf meer RAM bijprikken. En voor je studie gaat die prima zijn!
Let op trouwens, B&O levert software mee dat redelijk is maar ik dacht niet dat zij de speakers ook ontworpen hebben. Er komt best deftig geluid uit(wat je van een laptop kunt verwachten)

Ik kom van een verleden met Macbook pro's en ben overgestapt naar de Zbook omdat die meer waar gaf dan een 15" MBP. En het is een onwijs goede keuze geweest. Lenovo Workstations (p) modellen zijn zeker te vergelijken met de Zbooks en ook hele goede laptops echter zijnd ie prijzen er ook naar. En als je die niet kun krijgen met de kortingen dan is dat geen alternatief. Die zbook heeft normaal een veel hogere prijs.

Ik zou ook adviseren een goede rugtas aan te schaffen van een merk als peuter/Osprey. Die hebben kennis uit de outdoor wereld. Ik heb zelf een Osprey en als ik die vergelijk met een Eastpack is het draagsysteem gewoon vele malen beter. Kwa prijs ligeen ze ook niet heel ver uit elkaar, dacht rond de 100 Euro.

Die SSD is trouwens behoorlijk snel. Heb hier ook een MBP 13" van vorig jaar en die start langzamer op dan de HP. Misschien ligt het er ook aan dat ik er een 950 Pro van samsung als main schijf gebruik nu xD maar daarvoor was hij ook sneller.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:58
Die Zbook (Studio G3 voor de medetweakers) heb ik! Te zien aan de prijs heb je het over de TU/e. Ik zou gewoon voor de TU/e notebook gaan, gezien dat écht een prima deal is. Deze Zbook is de eerste TU-notebook in jaren die ook echt dun is, maar ik verwacht dat ze die lijn volgend jaar wel doorzetten. Bij de deal krijg je ook een goede, stevige laptoptas van Targus en allerlei randapparatuur die je nodig kan hebben. Ook zit er een licentie bij op allerlei software die je niet op je eigen notebook kan installeren. Bovendien is de garantie heerlijk, als er iets stuk is lever je 'm gewoon in. Dan wordt hij binnen een paar uur gefixt óf krijg je een leenunit mee met jouw eigen data erop. Zo heb ik al een keer een nieuwe SSD gekregen omdat de mijne stuk was.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• MrGameKiller
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-06 21:59
Ik wil jullie allemaal bedanken voor het advies, ik heb nu besloten te gaan voor de laptop die door de school wordt aangeboden (inderdaad de tue).
Het was voor lastig om in te schatten hoe goed het zou passen in wat ik ga doen, maar dat is nu helder, dankjulliewel!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Die onderwijs instellingen kijken volgens mij best wel goed naar wat ze aan lessen bieden en stemmen die laptops daar op af. Met die Zbooks hebben ze een goede al zou ik persoonlijk enorm het numpad missen maar goed dat is persoonlijk. Als ik veel cijfers moet intoetsen gaat dat altidj op het numpad, vind het onhandig om bijvoorbeeld "192.168.1.254" in te toetsen met de shift toets ingedrukt en dan maar hoppen over de breedte van je toetsenbord.

Ook al zouden ze volgend jaar overstappen naar de P reeks van de Thinkpads heb je ook een bijzonder goede laptop. Die twee kunnen heel goed tegen elkaar concurreren. De laatste jaren was bijvoorbeeld waren het in het ISS thinkpad laptops die daar draaiden. Kort geleden zijn ze echter overgeschakeld naar Zbooks. Een 32 tal zbooks zijn naar het ISS geleverd. NASA stond al langer bekend dat ze die twee gebruiken, Thinkpad workstations eerst de W en nu dus de P series en de Zbooks. Als je het geld besteed aan één van deze laptops heb je zo ie zo een goede koop.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Pagina: 1