ICAL werkagenda wel in google account, niet in apps?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 840183

Topicstarter
Ik werk met een google account waarin ik ook de agenda gebruik. Deze agenda beheer ik zowel vanaf een mac (het in OS X geïnstalleerde " Agenda") als vanaf android apparaten.

Ik ben nu zover dat ik mijn accounts dusdanig synchroniseer dat ik alle richtingen op agenda items kan beheren. Dus in het googleaccount zelf (via het www) kan ik een item toevoegen of verwijderen, maar ook via de S-planner die ik op android gebruik en ook via het programma "agenda" op de mac. En die aangemaakte afspraak verschijnt dan ook op alle devices. Tot zover dus geen probleem.

Maar dan: ik heb ook een planning vanaf mijn werk waar ik een zgn ICAL link van heb. Die heb ik in mijn google account toegevoegd onder "andere agenda's" en in het google account (dus inloggen op google via het www) verschijnt ook deze planning keurig in mijn agenda. Echter is deze werkplanning niet zichtbaar op de apps, dus niet op de S-planner maar ook niet op de "agenda" in de mac. Ik kan hem daar ook niet aanvinken als agenda.

En dit terwijl ik voorheen (via een ander / oud google account) hetzelfde deed en ik keurig op alle devices die synchroniseerden met mijn google account de optie kreeg om deze agenda weer te geven.

Dus kortom: wel een werkagenda kunnen synchroniseren met mijn agenda in mijn google-account maar niet door kunnen sturen naar diverse apps…

Ik hoop dat iemand mij kan helpen want een ruime zoektocht op google brengt mij wel hoe je agenda's moet koppelen, importeren ed maar dit specifieke probleem kan ik via die weg niet opgelost krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
iCAL link ook geopend op je mobiele device?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:40

Croga

The Unreasonable Man

Je werkagenda is een andere agenda dan je Google agenda. Het is niet zo dat ze geïntegreerd worden; het is simpelweg een andere agenda.
Wil je die op je andere devices ook zien dan zul je ze daar apart moeten toevoegen.

In feite is het niet veel anders dan een EMail account. Als je in Outlook een tweede EMail account toevoegd zul je dat ook niet automatisch terug zien op je telefoon die je primaire EMail account gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Die iCal link die je hebt is dat iedere week/maand een nieuwe of is dat eenmalig een link die altijd hetzelfde blijft?

Op het moment dat dit een link is die altijd hetzelfde blijft ga je je op die agenda abonneren, zoals Apple dat noemt. Geabonneerde agenda's staan niet daadwerkelijk in je eigen agenda maar is een verwijzing naar een externe agenda. De afspraken die daar in staan blijven dus ook extern staan. Om die afspraken op al je apparaten te willen krijgen zul je in ieder geval in Agenda.app je op de agenda moeten abonneren. Het kan best zijn dat Android apparaten dit onderhuids zelf regelen met Google, maar ook dan blijft je werkagenda een abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 840183

Topicstarter
Kennelijk regelt google dat idd "onderling". Want tot mijn grote verbazing stond de werkplanning enkele dagen na koppelen aan mijn google account ineens als optie in mijn s-planner. Hoefde hem alleen nog maar "aan" te zetten.

EDIT:
En in de Mac verschijnt hij nu ook, al moet je daar wel even wat verder zoeken:
"Voorkeuren" - "accounts" - "delegeren" en dan daar aanvinken.

Dus je hoeft alleen maar in je google account de ICAL link toe te voegen en dan in de diverse apps de google account toevoegen. Dat is alles.

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 840183 op 15-03-2017 09:07 ]