Toon posts:

Biostar X370gt7 wel/geen goed oc-bord? Ssd?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Biostar, daar had ik nog nooit van gehoord, maar na wat onderzoek lijkt het een prima merk te zijn. Het schijnt dat er bij de x370gt7 een 240gb ssd gebundelt is, wat natuurlijk geen kwaad kan, maar het schijnt dat je slecht kunt overklokken ivm de bios.

Zit er echt een ssd bij, is het een goed moederbord en kun je er even ver mee overklokken als bijv. met een ax370 k7 van gigabyte?

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:22

Nemesizz

Untouchable

Als ik zo even snel een paar user reviews door lees zijn de overklok opties (nog) niet bruikbaar op dit bord (greyed out geven veel gebruikers aan), ook zouden veel opties 'over complicated' zijn.

Gezien meerdere AM4 borden op het moment nog 'kinderziektes' hebben in de BIOS is dat dus even afwachten.

BIOSTAR zelf gaat al een tijdje mee in de PC wereld (onze 486 had een Biostar bord :P ), maar zijn nooit zo nadrukkelijk aanwezig geweest als de meeste andere merken.

Kwaliteit is wisselend, maar dit zie je ook vaak terug bij andere merken (ene keer heel goed bord, andere keer prut bord met allemaal problemen). Echte uitblinkers waren het nooit, maar wil niet zeggen dat het meteen slecht is.

Verwijderd

Topicstarter
Nemesizz schreef op zondag 12 maart 2017 @ 18:20:
Als ik zo even snel een paar user reviews door lees zijn de overklok opties (nog) niet bruikbaar op dit bord (greyed out geven veel gebruikers aan), ook zouden veel opties 'over complicated' zijn.

Gezien meerdere AM4 borden op het moment nog 'kinderziektes' hebben in de BIOS is dat dus even afwachten.

BIOSTAR zelf gaat al een tijdje mee in de PC wereld (onze 486 had een Biostar bord :P ), maar zijn nooit zo nadrukkelijk aanwezig geweest als de meeste andere merken.

Kwaliteit is wisselend, maar dit zie je ook vaak terug bij andere merken (ene keer heel goed bord, andere keer prut bord met allemaal problemen). Echte uitblinkers waren het nooit, maar wil niet zeggen dat het meteen slecht is.
Wacht toch nog even op 1080 ti AIB prijzen voordat ik eindelijk de componenten voor mijn eerste 4k build koop, en als er dan een betere bios is waarmee goed overgeklokt kan worden, koop ik hem. Anders wordt het toch maar een gigabyte aorus ax370 k7.

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-02 09:10

ABD

De VRM van dit bord is vrij behoorlijk, zeker voor die prijs. De bios van alle AM4 bordjes zijn verre van optimaal, gebruikers zijn momenteel veredelde beta testers. Het is afwachten wanneer het goedkomt, maar ik heb alle vertrouwen in Biostar, want dat is gewoon een gerenommeerd merk; het doet alleen nauwelijks aan marketing hier, vandaar dat nieuwkomers het merk niet kennen.

De vrm van de aorus bordjes is ook goed echter beter. Ik heb de gaming 5 op mijn wenslijst staan, want die is wat completer dan de Biostar GT7. Het verschil met de 7 is slechts die turbo b-clock tuning IC en het prijsverschil is het mij niet waard.

Hoe dan ook, mocht je die SSD er ook in Nederland bijkrijgen is de prijs zeer interessant, anders zou ik voor een Aorus gaan

[ Voor 10% gewijzigd door ABD op 13-03-2017 15:31 ]