Dell Chromebook 11 en externe harde schijf?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 896253

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb een Dell Chromebook 11, met een opslag capaciteit van 10GB, die nu dus vol zit door films etc. Ik ben van plan een externe harde schijf erbij te kopen en daar de gegevens naar over te zetten. Het liefst een harde schijf met minimaal 1TB. Bij bijvoorbeeld de Mediamarkt > externe harde schijven staat; besturingssysteem windows xp/7/8/10. Maar als die met Windows werkt, werkt die dan ook met Chrome OS?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Chrome OS

Beste antwoord (via Anoniem: 896253 op 12-03-2017 19:21)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:35

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Zal zonder problemen werken, eigenlijk vrijwel ieder USB storage device en gangbare file systems werken onder chrome os.

https://support.google.com/chromebook/answer/183093?hl=nl
U kunt bestanden openen op externe apparaten die zijn verbonden met uw Chromebook als ze de volgende typen bestandssystemen gebruiken:

FAT (FAT16, FAT32, exFAT)
HFS+ (alleen-lezen op gejournaliseerde HFS+)
ISO9660 (alleen-lezen)
MTP
NTFS
UDF (alleen-lezen)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:35

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Zal zonder problemen werken, eigenlijk vrijwel ieder USB storage device en gangbare file systems werken onder chrome os.

https://support.google.com/chromebook/answer/183093?hl=nl
U kunt bestanden openen op externe apparaten die zijn verbonden met uw Chromebook als ze de volgende typen bestandssystemen gebruiken:

FAT (FAT16, FAT32, exFAT)
HFS+ (alleen-lezen op gejournaliseerde HFS+)
ISO9660 (alleen-lezen)
MTP
NTFS
UDF (alleen-lezen)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

En zelfs als de disk niet in dat format is, dan kan je hem altijd nog formatteren in het correcte filesystem format ;)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
-

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 896253 op 12-03-2017 19:38 . Reden: overbodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb nu dus zo'n hdd aangeschaft, maar deze wordt nu niet getoond als ik de app bestanden open, er staat aan de linker kant dus niets... iemand die mij kan helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smekkos
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-05 22:27
even formatteren als exfat of fat32 op een windows pc? Als er een losse voeding bij zit zou je die eens aan kunnen sluiten. Wellicht dat de chromebook niet genoeg prik levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb de hdd nu aangesloten op een windows pc; maar als ik op formatteren klik en exFAT. aanklik begint de pc met formatteren maar vervolgens gaat het lampje van de hdd uit en krijg ik een foutmelding dat het formatteren is afgebroken.... (stekkers zitten er goed in)
Pagina: 1