Toon posts:

Overheating probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen vrijdag heb ik een virus opgelopen en sindsdien loopt mijn CPU temp op naar 100 graden.

- Ik heb sindsdien Windows opnieuw geïnstalleerd
- PC gestoft
- fan speed aangepast
- Dubbel gecheckt of mijn fan goed vast zat

Nog steeds loopt de CPU temp op naar 100+. Wat zijn mijn opties? ben toevallig net verhuisd naar Belgie verhuisd voor een stage en mijn bankrekening is vrij leeg.

Ik zit er aan te denken om nieuwe pasta te halen wat die is bijna helemaal weg maar kan dat z'n verschil maken?

-Rick

System specs:

Asus P8Z77 v-pro, Core i7-3770 en een vrij standaard fannetje (werkt al een paar ja vrij stabiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:17

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik heb enkele vraagjes:
- Hoe lees je je CPU temperatuur uit? Mogelijk zit je gewoon met een uitleesfout en zie je verkeerde waarden
- Hoe weet je dat je koelpasta bijna op is? Ik hoop dat je niet gewoon je koeler hebt losgedaan en dan weer vastgemaakt zonder deze te vervangen?
- Wat voor koeler heb je? Is dat de stock koeler?

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:44
"Ik zit er aan te denken om nieuwe pasta te halen wat die is bijna helemaal weg maar kan dat z'n verschil maken?"

Dus je hebt je cpu koeler eraf gehaald en er weer op gezet en de pasta niet vervangen?
Vindt je het gek dat je processor heet wordt? Dan zit er lucht tussen, maakt slecht contact en blijft de hitte mooi op je cpu hangen. En als het standaard koelpasta was dan is die na 2 jaar oud en aan vervanging toe.

Bestel een tube arctic mx-4 en het gedoe is afgelopen. En laat de pc uitstaan totdat het probleem is opgelost want met 100c maak je hem waarschijnlijk kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:24

nelizmastr

Goed wies kapot

Nooit de koeler eraf halen en dom weer terugzetten. Koeler eraf = pasta vervangen. Tot die tijd de PC inderdaad niet meer gebruiken, of je moet je nier willen verkopen voor nieuwe hardware ;)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een drup tandpasta werkt voor nood prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:57

Nemesizz

Untouchable

Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 17:29:
Een drup tandpasta werkt voor nood prima.
Nee, kun je er zelfs beter niks tussen doen. Tandpasta is echt rotspul als het op droogt (en dat doet het heel erg snel).

*EDIT*
Even een toevoeging, want ik zie weer allemaal 'doom scenario's ' over koelpasta, zelfs met slecht aangebrachte of zelfs ontbrekende koelpasta word zo'n CPU geen 100 graden met niks doen.

In de meeste gevallen (zeg maar 9 vd 10 keer), als je 100 graden ziet zonder een stress programma, zit de boxed koeler gewoon niet vast. Heel vaak staan de pootjes (pushpins) doodleuk in de 'unlock' positie, oftewel, geen druk op de CPU > geen of geen goed contact = oververhitting. Kun je pasta smeren wat je wil, helpt toch niet als je de koeler niet goed bevestigd.

Soms is het ook 1 pushpin die niet goed doorgedrukt is (in het geval ze niet in de 'unlock' stand staan), heb je ook geen goed contact.

Heb zat tests gedaan zonder koelpasta (ook handig voor snelle test runs, ga je niet iedere keer nieuwe pasta aanbrengen, blijf je bezig) en heb nog nooit, maar dan ook nooit 100ºC gezien op een CPU.

[ Voor 62% gewijzigd door Nemesizz op 12-03-2017 18:40 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks guys, Was dus inderdaad een cooling paste probleem 8 euro scheelt dus 60 graden.
Als ik wist had ik het btw niet gedaan, heb dus weer wat geleerd.

Thanks again
Pagina: 1