Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ryzen 1700 werkpaard en af en toe gamen

Pagina: 1
Acties:

• Vexl_nl
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-07-2023
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC ga ik veelal gebruiken voor mijn werk. Voor mijn werk gebruik ik bijna het gehele Adobe CC pakket (Photoshop en Illustrator het meest) Verder ga ik me verdiepen in het werken met een nog nader te bepalen 3d pakket. Ik zal het ook prive gebruiken en zal er dan zeker ook wat games op spelen. Ik heb een Dell Ultrasharp 2515h en wil met gamen het scherm ook ten volle gebruiken (1440p en 60hz) De games die ik speel zijn uiteenlopend van shooters tot rpg's, nieuw tot oud. Ik ga de processor ook overklokken maar hier heb ik zeer weinig ervaring mee (jaren geleden een keer gedaan)

Wat mag het systeem gaan kosten?
1500 Eur0

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dell Ultrasharp 2515h, Toetsenbord en muis, G35 headset

Ga je overklokken?
Ik ga kijken wat er te halen valt uit de ryzen 1700, heb hier al veel goede verhalen over gelezen

Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag willen weten of onderstaand systeem eventueel nog aanpassingen nodig heeft. Heb ik nog wat nodig qua overklokken of is dit al voldoende? Ik heb me verdiept in zowel intel als AMD voor dit systeem en ging bijna voor een 7700k maar ga nu toch voor de ryzen omdat ik het gevoel heb dat deze langer meegaat dan de 7700k (correct me if im wrong, ben hier niet om een discussie uit te lokken) Kan ik hiermee door? Alvast bedankt!

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 1700 Boxed€ 359,-€ 359,-
1Gigabyte GA-AB350-GAMING 3€ 128,-€ 128,-
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 430,-€ 430,-
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 98,49€ 98,49
1Noctua NH-U12 SE-AM4€ 56,-€ 56,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 121,-€ 121,-
1Corsair RM550x€ 94,95€ 94,95
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 144,90€ 144,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.432,34

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-11 13:51

Solid Seal

3D Printer N00b

Dacht eigenlijk dat de Ryzen proc al een cooler in het doosje had. Wellicht is de noctua dan overbodig :)

EDIT :

8-core is zeer geschikt voor multitasking
Unlocked processor dus handmatig te overklokken
Sneller toegang tot data dankzij 16 MB cache
Processorkoeler wordt standaard meegeleverd

[ Voor 50% gewijzigd door Solid Seal op 12-03-2017 15:43 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:49
Solid Seal schreef op zondag 12 maart 2017 @ 15:40:
Dacht eigenlijk dat de Ryzen proc al een cooler in het doosje had. Wellicht is de noctua dan overbodig :)
Boxed betekent met koeler, ja.

The devil is in the details.

• Vexl_nl
Thnx, ja dat had ik ook begrepen maar kan niet echt opmaken of de boxed cooler geschikt is voor het overklokken. Ik kan natuurlijk altijd later een andere cooler bestellen.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Vexl_nl schreef op zondag 12 maart 2017 @ 15:52:
Thnx, ja dat had ik ook begrepen maar kan niet echt opmaken of de boxed cooler geschikt is voor het overklokken. Ik kan natuurlijk altijd later een andere cooler bestellen.
Het ligt eraan hoe serieus je wil gaan overclocken. Stock koelers zijn daar niet altijd de beste voor. Aftermarket koelers kunnen soms ook een stuk stiller zijn.

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Voor wat ik zo lees hier en daar voldoet de boxed koeler prima voor een OC tot 3,7.
En ik denk dat je op 3,7 ook wel meer dan genoeg power in huis hebt.
Mocht het toch niet bevallen of je wil verder dan kan je altijd nog een andere halen, die boxed koeler krijg je sowieso.
Verder lijkt het mij een prima setup.

Wear Sunscreen!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Allround is voor adobe software de 7700k wel de beste cpu. Ps en iA hebben toch wel veel baat bij de hoog geklockte cores, en de rest ook. Samen met de aanwezige en groeiende gpu versnelling heb je kans dat je die ryzen niet optimaal inzet.

specs

Verwijderd

En Intel QuickSync niet vergeten.
Ik denk dat de i7-7700K overgeclockt sneller is als een ryzen.
Aangezien Adobe weinig gebruikt maakt van multi-cores en meer heeft aan hoger geclockte single cores.
Cuda cores dus renderen op de GPU is vaak niet sneller is als renderen op de CPU in After Effects of Media Encoder is mijn ervaring.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2017 17:47 ]

• Vexl_nl
Bedankt voor de reacties. Het zou heel goed kunnen dat de 7700k hoger geclockt kan worden. Het is voor mij alleen met het oog op de toekomst interessanter om te gaan voor de 8 cores van de Ryzen. Ik heb geen glazen bol natuurlijk en kan het fout hebben maar het lijkt mij gezien de huidige en toekomstige ontwikkelingen dat er meer en meer cores aangesproken gaan worden. Ik ga vandaag mijn bestelling plaatsen. Ben benieuwd! nogmaals bedankt!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik zie de adobe apps komende tijd niet magischerwijs beter schalen op meer cores. Als je vooral de adobe "2d" apps draait dan is een ryzen cpu op dit moment de mindere keuze. Zelfs voor de zwaardere premiere en after effects heeft het frequent geen zin.

Gezien de hoge default clocks van de 7700k hoef je ook niet perse over te clocken

specs

Pagina: 1