Mijn vraag
Kunnen jullie mij advies geven over het aanschaffen van een goede game pc?
Ik heb hier helaas 0,0% verstand van. Het spijt me voor eventuele niet complete informatie.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Op dit moment heb ik een Samsung Ultrabook serie 5.
De specificaties heb ik gevonden op Tweakers in onderstaande link:
pricewatch: Samsung Series 5 Ultra 530U3C-A09NL
Ik heb een A6 VISION AMD en geen Intelcore 3 zoals aangegeven in bovensaande link.
Deze notebook heb ik 3 á 4 jaar geleden gekocht voor school.
Puur om gebruik te maken van de basis dingen op een computer/notebook.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb online gekeken naar de specificaties van de spellen die ik graag wil gaan spelen.
Planet Coaster
Besturingssysteem: Windows 7 (SP1+)/8.1/10/64 bit
Processor: intel i7 - 44770 AMD FX 8350
Geheugen: 12 GB
Videokaart: NVIDIA GTX 980 (4GB)/AMD R9 380
Direct X: versie 11
Hardeschijf: 8 GB
Rollercoaster Tycoon World
Besturingssysteem: 64 bit Windows 7
Processor: Intel 2.3 GHZ Core i5 of AMD equivalent
Geheugen: 4GB RAM
Videokaart:GeForce 460 of AMD equivalent
Hardeschijf: 10 GB
De Sims 4
Besturingssysteem: 64 BIT Windows 7.8 of 8.1
Processor: Intelcore i5 of sneller, ADM athlon x4
Geheugen: 4 GB RAM
Videokaart: NVIDIA GTX 650 of beter
Direct X: versie 9.0
Ook zou ik graag Farming Simulater 2017 willen spelen, maar dit is geen must.
De specificaties van RCTW en PC heb ik van Steam en Sims 4 van EA games.
Ik ben ervan uitgegaan dat deze specificaties kloppen.
Verder heb ik online gekeken naar gaming pc's. Ik kwam op prachtige websites uit waar je een eigen game pc in elkaar kan laten bouwen met de door jouw gekozen elementen. Ideaal natuurlijk!
Eén website heeft game pc's online staan die aansluiten bij de door mij gekozen spellen.
Ik heb als hoofdspel Planet Coaster aangehouden omdat dit naar mijn mening het zwaarste spel is.
Graag wil ik de spellen kunnen draaien op high/ultra. Puur om spellen in de toekomst ook hier nog op te kunnen spelen en om er zeker er van te zijn dat ik niet een miskoop doe voor honderden euro's.
Ik kwam uit op de volgende game PC:
AXON REVOLUTION
Processor: Intel Core i5 7500 Skylake (4x 3200 MHz) Quad Core
Moederbord: ASUS Z170-P
RAM: 16GB DDR4 2133Mhz (Corsair 16 GB - QUAD Channel)
Videokaart: NVIDIA GTX 1060 3GB (DUAL-GTX1060-3G 3GB)
Kunnen jullie voor mij beoordelen of alles bij elkaar past en of alles nog de komende jaren mee gaat? Denk hierbij aan 4 á 5 jaar, of ben ik nu te enthousiast?
Wat is je budget?
Mijn budget hou het liefst tussen de €800 en €900.
Ik ben bereid om iets meer te betalen puur omdat ik nu echt een keer die spellen wilt spelen en ik het zat ben om te kloten op een laptopje die het allemaal niet aan kan.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om
Ik wil de game pc gebruiken om spellen te spelen en om filmpjes te bewerken met het programma Movavi.
Ik heb iets gelezen dat ik dan twee videokaarten nodig heb? Klopt dit....?
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, ik heb een toetsenbord en een muis. Ik gebruik een oude tv als beeldscherm. Ik heb eerlijk gezegd geen idee welke merken de toetsenbord en muis zijn. Qua geluid maakt mij het niet uit. Het belangrijkste vindt ik dat ik de spellen kan spelen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merk voorkeur. Ik prefereer Intelcore boven AMD.
Graag wil ik erbij vermelden dat ik geen verschillen zie in genoemde videokaarten en processors. Om deze reden vraag ik ook om advies, omdat voor mij die cijfers allemaal hetzelfde zijn en ik er niet uit haal wat beter en wat slechter is. Alvast heel erg bedankt voor de eventuele genomen moeite!
Kunnen jullie mij advies geven over het aanschaffen van een goede game pc?
Ik heb hier helaas 0,0% verstand van. Het spijt me voor eventuele niet complete informatie.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Op dit moment heb ik een Samsung Ultrabook serie 5.
De specificaties heb ik gevonden op Tweakers in onderstaande link:
pricewatch: Samsung Series 5 Ultra 530U3C-A09NL
Ik heb een A6 VISION AMD en geen Intelcore 3 zoals aangegeven in bovensaande link.
Deze notebook heb ik 3 á 4 jaar geleden gekocht voor school.
Puur om gebruik te maken van de basis dingen op een computer/notebook.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb online gekeken naar de specificaties van de spellen die ik graag wil gaan spelen.
Planet Coaster
Besturingssysteem: Windows 7 (SP1+)/8.1/10/64 bit
Processor: intel i7 - 44770 AMD FX 8350
Geheugen: 12 GB
Videokaart: NVIDIA GTX 980 (4GB)/AMD R9 380
Hardeschijf: 8 GB
Rollercoaster Tycoon World
Besturingssysteem: 64 bit Windows 7
Processor: Intel 2.3 GHZ Core i5 of AMD equivalent
Geheugen: 4GB RAM
Videokaart:GeForce 460 of AMD equivalent
De Sims 4
Besturingssysteem: 64 BIT Windows 7.8 of 8.1
Processor: Intelcore i5 of sneller, ADM athlon x4
Geheugen: 4 GB RAM
Videokaart: NVIDIA GTX 650 of beter
Direct X: versie 9.0
Ook zou ik graag Farming Simulater 2017 willen spelen, maar dit is geen must.
De specificaties van RCTW en PC heb ik van Steam en Sims 4 van EA games.
Ik ben ervan uitgegaan dat deze specificaties kloppen.
Verder heb ik online gekeken naar gaming pc's. Ik kwam op prachtige websites uit waar je een eigen game pc in elkaar kan laten bouwen met de door jouw gekozen elementen. Ideaal natuurlijk!
Eén website heeft game pc's online staan die aansluiten bij de door mij gekozen spellen.
Ik heb als hoofdspel Planet Coaster aangehouden omdat dit naar mijn mening het zwaarste spel is.
Graag wil ik de spellen kunnen draaien op high/ultra. Puur om spellen in de toekomst ook hier nog op te kunnen spelen en om er zeker er van te zijn dat ik niet een miskoop doe voor honderden euro's.
Ik kwam uit op de volgende game PC:
AXON REVOLUTION
Processor: Intel Core i5 7500 Skylake (4x 3200 MHz) Quad Core
Moederbord: ASUS Z170-P
RAM: 16GB DDR4 2133Mhz (Corsair 16 GB - QUAD Channel)
Videokaart: NVIDIA GTX 1060 3GB (DUAL-GTX1060-3G 3GB)
Kunnen jullie voor mij beoordelen of alles bij elkaar past en of alles nog de komende jaren mee gaat? Denk hierbij aan 4 á 5 jaar, of ben ik nu te enthousiast?
Wat is je budget?
Mijn budget hou het liefst tussen de €800 en €900.
Ik ben bereid om iets meer te betalen puur omdat ik nu echt een keer die spellen wilt spelen en ik het zat ben om te kloten op een laptopje die het allemaal niet aan kan.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om
Ik wil de game pc gebruiken om spellen te spelen en om filmpjes te bewerken met het programma Movavi.
Ik heb iets gelezen dat ik dan twee videokaarten nodig heb? Klopt dit....?
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, ik heb een toetsenbord en een muis. Ik gebruik een oude tv als beeldscherm. Ik heb eerlijk gezegd geen idee welke merken de toetsenbord en muis zijn. Qua geluid maakt mij het niet uit. Het belangrijkste vindt ik dat ik de spellen kan spelen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merk voorkeur. Ik prefereer Intelcore boven AMD.
Graag wil ik erbij vermelden dat ik geen verschillen zie in genoemde videokaarten en processors. Om deze reden vraag ik ook om advies, omdat voor mij die cijfers allemaal hetzelfde zijn en ik er niet uit haal wat beter en wat slechter is. Alvast heel erg bedankt voor de eventuele genomen moeite!