Luchttemperatuur veel invloed op CPU-temp?

Pagina: 1
Acties:

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Lordy79

Fundamentalist

Topicstarter
heeft het huidige warmere weer invloed op de temperatuur van mijn CPU + moederbord?

Sinds ik de voodoo 5 erin heb (ik had een asus geforce2 GTS) (sindsdien is het eigenlijk ook warm buiten (en binnen >:) ) heb ik een CPU/MB temp van 59/35 (asus probe) En dat met de kast OPEN! Het is overigens wel superwarm in de kamer waar mijn PC-ke staat.

Tbird 900@1000 en dus die voodoo 5.

Ik dacht eerst dat het aan mijn slecht geplaatste koeler lag dus die heb ik vervangen door een Vulcano II cooler. Tevens heb ik een fan die lucht aanzuigt en naar buiten blaast naast mijn videokaart geplaatst (zo'n slot coolertje)

Nu ben ik van plan om NOG zo'n slot coolertje te plaatsen en een 80MM fan die lucht aanzuigt bovenin mijn kast (bigtower) boven de voeding te plaatsen.

De voedingfan blaast lucht naar buiten.

Verder is de circulatie van de lucht bij CPU en videokaart niet belemmerd door IDE kabels of iets anders.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

heel veel invloed, je heatsink moet zijn warmte kwijt aan de lucht, als het verschil tussen heatsink en lucht kleiner is kan ie dus minder hitte kwijt

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

neuh, of je je pc nou in de sahara zet of op de noordpool, ze zullen allebei even koud worden... echt waar. :P iig zullen ze het wel beide evengoed doen :+ Zei er iemand stopcontact? :+

MechWarrior || Monsters Game

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Lordy79

Fundamentalist

Topicstarter
Op woensdag 04 juli 2001 01:01 schreef Hiro Shima het volgende:
heel veel invloed, je heatsink moet zijn warmte kwijt aan de lucht, als het verschil tussen heatsink en lucht kleiner is kan ie dus minder hitte kwijt
maar als je 'm in een ruimte van 20 graden zet en dan in een ruimte van 30 graden, maakt dat dan ook VEEL verschil uit voor temp in je kast?
Ik neem aan dat het zelfs meer dan 10 graden scheelt...

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• Chivas
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-06 09:10

Chivas

Burb

Wat dacht je van een 80/92mm fan richten op VGA/proc. (blowhole), 2 vliegen in 1 klap en staat nog mooi ook.

AMD Tbird 1400 | ThermoEngine V60-4210 I ABIT KT7A | 1GB PC133 | ACER 77E 17" | GainWard GF II mx 64MB + TV-out | SB Audigy | Yamaha 4 X 250 W-AMP + Infinity QB 300 W Speakers| IBM 30gb 7200rpm IDE | SONY DVD | Lite-on 40x | 350 Watt Enermax

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Op woensdag 04 juli 2001 01:07 schreef Lordy79 het volgende:

[..]

maar als je 'm in een ruimte van 20 graden zet en dan in een ruimte van 30 graden, maakt dat dan ook VEEL verschil uit voor temp in je kast?
Ik neem aan dat het zelfs meer dan 10 graden scheelt...
Ja dat scheelt enorm veel geloof me. En als je dan ook nog eens op een vrij kleine kamer zit dan maakt je pc die kamer gewoon nog warmer met het gevolg dat je pc gewoon heet staat te worden. Al die casefans is allemaal wel leuk maar op een erg warme kamer zal je er weinig aan hebben. Sinds ik over ben gestapt op AMD is het enige waar ik me mee bezig heb gehouden de koeling. Tot nu toe. Waterkoeling :)

Die-hard Brexiteer

Pagina: 1