analoge telefoon distribueren via LAN netwerk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283761

Topicstarter
Beste Tweakers,

zoals de titel al verraad.
is het mogelijk om een analoge telefoonlijn te distribueren via een LAN netwerk?

ik zal even uitleggen waarom ik dit wil.

een klant van mij heeft 2 adressen. 1 huisadres en 1 zakelijk adres.
alle internet komt vanuit huis. (dus ook op de zaak) dit is omdat de server in huis staat dus het is makkelijk om één netwerk te houden.

daarnaast is het internet beroerd langzaam daar en dat is ook niet sneller te krijgen. (theoretisch 4mbit)

nu willen ze de bedrijfstelefoonlijn ook in huis hebben en op meer locaties op het bedrijf.
omdat overal al netwerk ligt lijkt het mij makkelijk als we dit kunnen distribueren over het netwerk.

De kant wil alleen Absoluut niet bellen via het internet. bellen moet betrouwbaar blijven.

is het dus mogelijk om vanaf de telefoonlijn het netwerk in te gaan en vervolgens waar we willen een draadloze ontvanger in het netwerk te prikken en signaal te ontvangen?

ik ben benieuwd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Anoniem: 283761 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 13:28:

De klant wil alleen Absoluut niet bellen via het internet. bellen moet betrouwbaar blijven.
Los dat bovenstaande opmerking niet geheel duidelijk is kan je ook intern gebruik maken van VOIP. Deze ontsluit je op een PBX/ VOIP Centrale welke analoog is aangesloten.

Je verbindt intern middels IP naar de centrale welke analoog naar buiten belt.

/simpemode

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:37
Ja, dat kan,

Je sluit aan de thuis kant een fxo apparaat ( cisco spa3102) aan op de telefoonlijn en gaat via een voip server (asterisk) je telefonie aansluiten,

Je kunt dan op de zaak een x aantal toestellen verbinden met de server thuis

Of te wel de telefonie gaat via voip, maar je gaat analoog het telefoonnet op

(Reden van edit: spa3102 toegevoegd)

[ Voor 9% gewijzigd door shure-fan op 12-03-2017 20:03 ]

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:58
Zolang er geen switch tussen zit kun je de blauwe draden gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Vamo. Dan hoeven je endpoints niet over VoIP.

Overigens is bellen over internet betrouwbaarder dan bellen over POTS. Je bent namelijk bij POTS afhankelijk van je telefooncentrale om bereikbaar te zijn. Met VoIP heb je die afhankelijkheid niet meer en met Vamo maakt het niet eens uit dat je bureautoestel ineens geen verbinding meer heeft: Je blijft bereikbaar en je kunt met je mobiel uitgaand bellen vanaf het nummer van de zaak.

Maar een antwoord op je vraag: Ja, je kunt POTS over RJ-45 transporteren. Dat is zelfs heel gebruikelijk. Wordt veel gebruikt om analoge faxen te patchen. Je zou hetzelfde kunnen doen met de consumentenversie van de Gigaset N300 (die heeft nog POTS), zodat je die overal kunt neerzetten.

[ Voor 111% gewijzigd door Trommelrem op 12-03-2017 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Je kan de bestaande bekabeling gebruiken ja. Je kan zelfs twee telefoonlijnen én een LAN aansluitpunt (100 Mbps) tegelijk gebruiken. Heb ik ook al 14 jaar draaien.

Maar wat Trommelrem zegt klopt ten dele: Aangezien de TS heeft het over "maar 4 Mbit", dan is dat ADSL dus. En dat gaat dus over de centrale. Als die centrale ontregelt is (lees: stroomstoring), dan is ook je internet weg.

Maar hoe vaak gebeurt het in Nederland dat de telefoon "wegvalt"? 100% beschikbaarheid krijg je nooit voor elkaar want je bent afhankelijk van tig partijen. Een KPN POTS lijn komt er beter uit wat betreft "betrouwbaarheid", want je hebt maar met één partij te maken, en deze heeft alles in eigen beheer.

Bij VoIP / internet heb je met tig partijen te maken (stel je voor, dat een student bij een nachtbaantje, per ongeluk een router verkeerd configureert bij een backbone provider (dus dat is de ISP van jouw ISP....)... Weg internet.... (no route to host, of 100% packet loss).

Veel bedrijven hebben de POTS lijn JUIST als backup. De hele dag draait VoIP prachtig, maar POTS (met analoge draaitoestel T65) werkt als backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283761

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties!
hiermee kan ik even verder. als het niet lukt horen jullie mij weer ;)
Pagina: 1