Beste Tweakers,
Afgelopen week heb ik een Asus Z270E + Samsung EVO 960 NVME geinstalleerd.
Nu heb ik een UEFI USB drive gemaakt via de officiele ISO maker van microsoft.
De installatie wordt gestart maar na herstart van de pc door de installatie komt een bluescreen (INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE) waarna het systeem niet meer verder wil.
De nieuwe Asus Z270E drives ondersteund NVME.
M2_1 slot is gebruikt.
SATA modus staat voorlopig uit, RAID schijven komen later in beeld.
Geen andere schijven gekoppeld.
PCI_E modus aan 3x
Overige forums geven aan dat Secure boot uit zou moeten:
Boot option1: Windows Boot Manager (M1: Samsung SSD 960 EVO 250GB)
Launch CSM (Compatibility Support Module) DISABLED
Secure Boot is (OFF) geen keys ingesteld.
Weet iemand hoe ik de windows 10 installatie in ieder geval werkend kan krijgen?
Ik lees dat Win10 standaard NVME drivers in zich heeft, ik heb ook de Intel IRST drivers bij installatie getracht mee te installeren bij de setup door deze vanaf een apart usb in te laden tijdens setup.
De Samsung evo geeft aan dat de laatste firmware aanwezig is. Ook heb ik de laatste firmware voor het MB succesvol geinstalleerd.
Afgelopen week heb ik een Asus Z270E + Samsung EVO 960 NVME geinstalleerd.
Nu heb ik een UEFI USB drive gemaakt via de officiele ISO maker van microsoft.
De installatie wordt gestart maar na herstart van de pc door de installatie komt een bluescreen (INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE) waarna het systeem niet meer verder wil.
De nieuwe Asus Z270E drives ondersteund NVME.
M2_1 slot is gebruikt.
SATA modus staat voorlopig uit, RAID schijven komen later in beeld.
Geen andere schijven gekoppeld.
PCI_E modus aan 3x
Overige forums geven aan dat Secure boot uit zou moeten:
Boot option1: Windows Boot Manager (M1: Samsung SSD 960 EVO 250GB)
Launch CSM (Compatibility Support Module) DISABLED
Secure Boot is (OFF) geen keys ingesteld.
Weet iemand hoe ik de windows 10 installatie in ieder geval werkend kan krijgen?
Ik lees dat Win10 standaard NVME drivers in zich heeft, ik heb ook de Intel IRST drivers bij installatie getracht mee te installeren bij de setup door deze vanaf een apart usb in te laden tijdens setup.
De Samsung evo geeft aan dat de laatste firmware aanwezig is. Ook heb ik de laatste firmware voor het MB succesvol geinstalleerd.