Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC voor VR en Lightroom

Pagina: 1
Acties:

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:21

Isniedood

nee, echt niet!

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Momenteel ligt mijn huidige pc op sterven. Ik kom geen memtest meer door en de voeding maakt een raar tikkende herrie. Tijd voor een nieuwe dus. Ik wil de pc voor 2 dingen gebruiken: VR en Lightroom. Ik denk dat de performance voor VR meer cruciaal is.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet een specifieke maximale prijs, maar uiteindelijk gaat het om de verhouding price/performance. Ik wil wel in het hogere segment zitten

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het enige dat ik meeneem zijn 2 SSD's en 2 HDD's.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb ik nog tools nodig voor het inbouwen? Dingen die jullie aanraden?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Lichte voorkeur voor AMD, maar dat gaat niet voor alles.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil een vrij stille pc die niet al te veel opvalt in de woonkamer.

Ga je overklokken?
Ik begreep dat je de ryzen 1700 met de stock cooler gemakkelijk richting de 3,7 ghz kan krijgen. Dat zal ik dan ook niet laten, maar al te ingewikkeld wil ik het niet maken.

Wat verwacht je van ons?
Ik vraag mij af hoe gebalanceerd onderstaande systeem is. Als ik het goed gezien heb staat het geheugen op de QVL lijst van gigabyte. Ik hoop hiermee een pc te bouwen die een jaar of 4/5 meegaat, waar ik later nog een keer wat geheugen bij doe en wellicht een videokaart upgrade. Ik wil VR wel een beetje bijhouden.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 1700 Boxed€ 359,-€ 359,-
1Gigabyte GA-AB350M-Gaming 3€ 103,50€ 103,50
1MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G€ 539,-€ 539,-
1BitFenix Phenom Micro-ATX Zwart€ 65,80€ 65,80
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 121,-€ 121,-
1Corsair RM550x€ 94,95€ 94,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.283,25

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:02
Dit ziet er allemaal prima uit zo. Tof dat je gaat overklokken! VR draait ook best zat op een 1070, maar ik houd je natuurlijk niet tegen een 1080 te kopen. Een gaming x voor 539 is een goeie deal.

• goedt
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 03-11 13:54
heb je wattage berekening gedaan?

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Topicstarter
daan teuben schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:12:
heb je wattage berekening gedaan?
Nope niet gedaan. Hier en daar gelezen dat 550 watt voldoende zou moeten zijn, maar misschien niet onverstandig het te berekenen.

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Isniedood schreef op zondag 12 maart 2017 @ 12:16:
Als ik het goed gezien heb staat het geheugen op de QVL lijst van gigabyte.
Klopt, dat geheugen gaat wel werken met dat bord. Het zal alleen niet sneller draaien dan 2133mhz.

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-11 11:40
Voor welk VR platform ga je?

Als je voor Oculus Rift gaat, hou dan rekening met het feit dat dat flink wat USB porten kost. Daarnaast is OR nogal kieskeurig wat USB controllers betreft dus kijk meteen ook even of je controller gesupport word.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Topicstarter
mstx schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:53:
[...]

Klopt, dat geheugen gaat wel werken met dat bord. Het zal alleen niet sneller draaien dan 2133mhz.
Nog niet of nooit?

Volgens mij staat hij er wel op voor de 2,9 ghz

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Topicstarter
ChojinZ schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:55:
Voor welk VR platform ga je?

Als je voor Oculus Rift gaat, hou dan rekening met het feit dat dat flink wat USB porten kost. Daarnaast is OR nogal kieskeurig wat USB controllers betreft dus kijk meteen ook even of je controller gesupport word.
Ik heb een Vive. Met het aantal USB poorten zou het moeten lukken. Dit bord heeft er bovendien meer dan de overige opties. Ik weet niet zo goed hoe ik kan achterhalen of de controller gesupport wordt.

• mstx
  • Niet online
Isniedood schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:55:
[...]

Nog niet of nooit?

Volgens mij staat hij er wel op voor de 2,9 ghz
Hopelijk ooit wel met een bios update. Of ik zie iets over het hoofd want bij mij blijft hij steeds terugspringen naar 2133. :)

[ Voor 12% gewijzigd door mstx op 14-03-2017 19:23 ]

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Topicstarter
mstx schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:58:
[...]

Hopelijk ooit wel met een bios update. Of ik zie iets over het hoofd want bij mij blijft hij steeds terugspringen naar 2133. :)
Ah je spreekt uit eigen ervaring. Draait het verder allemaal wel een beetje stabiel?

• ChojinZ
Isniedood schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:56:
[...]

Ik heb een Vive. Met het aantal USB poorten zou het moeten lukken. Dit bord heeft er bovendien meer dan de overige opties. Ik weet niet zo goed hoe ik kan achterhalen of de controller gesupport wordt.
De vive heeft slechts 1 port nodig en doet niet zo moeilijk over controllers. Komt dus helemaal goed! :)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Topicstarter
ChojinZ schreef op maandag 13 maart 2017 @ 15:02:
[...]

De vive heeft slechts 1 port nodig en doet niet zo moeilijk over controllers. Komt dus helemaal goed! :)
Helaas niet helemaal waar. De camera van de Vive werkt b.v. vaak slechter of niet in USB 3.0. Ook zijn er verhalen van problemen met tracking bij een verkeerde USB port. Gemiddeld gesproken is hij wel wat minder kritisch.

• mstx
  • Niet online
Isniedood schreef op maandag 13 maart 2017 @ 15:01:
[...]

Ah je spreekt uit eigen ervaring. Draait het verder allemaal wel een beetje stabiel?
Heb ze pas een halve week maar tot nu toe hartstikke stabiel. d:)b

Ik zou trouwens wel even nakijken of deze behuizing wel geschikt is voor jouw setup. Als je 2 SSD's (aan de zijkant) + 2 HDD's (onderin) plaatst kun je volgens mij geen intake-fan meer plaatsen aan de onderkant. Dan zou het wel eens warm kunnen worden met een 1080 + overgeklokte 1700.

• ChojinZ
Isniedood schreef op maandag 13 maart 2017 @ 15:33:
[...]

Helaas niet helemaal waar. De camera van de Vive werkt b.v. vaak slechter of niet in USB 3.0. Ook zijn er verhalen van problemen met tracking bij een verkeerde USB port. Gemiddeld gesproken is hij wel wat minder kritisch.
Dat is eerder uitzondering dan regel. Hoeveel mensen heb jij in het Vive topic, waar je regelmatig te vinden bent, hier over horen klagen? Ik niemand. Zoals ik al zei, ik zal me daar niet zo zorgen over maken... :)

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:02
550 watt is zat hoor Topicstarter. Dit systeem schommelt onder en om de 300 watt met 350 watt als bovengrens. Die 3000mhz ram komt denk ik wel in orde. die ramkit die je daar hebt staan is degene die AMD mee gaf aan de reviewers. Daar hadden ze vast over nagedacht. volgensmij komt het goed tot 2933mhz ofzo als je moederbord zich een beetje gedraagt. In het ergste geval moet je de download pagina van je moederbord even in de gaten houden en er als de kippen bij zijn als ze een nieuwe bios voor je hebben staan om je ram verder te stabiliseren

[ Voor 34% gewijzigd door youridv1 op 13-03-2017 18:04 ]

Pagina: 1