Ik heb gister de kabelbende onder mijn buro opgeruimd, en bij het opnieuw aansluiten van alle apparatuur werkt alles ... behalve mijn router. Betreft D-Link DIR-868L rev. B router waar DD-WRT opstond en weken prima deed trouwens. En voordat ik de router afkoppelde keurig het aan/uit knopje gebruikt. Dus wat het probleem veroorzaakt heeft? No clue. Eerst maar eens oplossen 
Het aanhoudende probleem: Oranje lampje knippert: 2 seconden - 1 seconde uit. Wordt dus niet groen zoals gewend, zie geen WiFi in mijn WLAN lijstje en Ethernet werkt niet.
Wat ik al geprobeerd heb:
Nu lees ik her en der nog iets over dat een reset van de nvram soelaas kan bieden. Heeft het zin om een USB-TTL converter aan te schaffen? Kan ik eerst nog iets anders proberen? Of is mijn router simpelweg overleden en beyond repair?
Het aanhoudende probleem: Oranje lampje knippert: 2 seconden - 1 seconde uit. Wordt dus niet groen zoals gewend, zie geen WiFi in mijn WLAN lijstje en Ethernet werkt niet.
Wat ik al geprobeerd heb:
- Met reset knop en static LAN settings (192.168.0.2 / 255.255.255.0) geprobeerd er een nieuwe stock firmware (DIR868LB1_FW203b01.bin) in te flashen. Dat lijkt te werken, zie paar seconden "upgrade successfully", maar i.p.v. reboot blijft het knipperen.
- power cycling met 10 seconden wachten ... exact hetzelfde als punt 1
- power cycling met 30 seconden wachten ... exact hetzelfde als punt 1
- opnieuw DD-WRT flash ... exact hetzelfde als punt 1
- opnieuw factory-to-wrt flash ... exact hetzelfde als punt 1
- nog maar eens proberen met oudere stock firmware "DIR868LB1_FW200b07_e65c.bin" ... geen verschil
[ Voor 9% gewijzigd door Rhy op 12-03-2017 11:00 . Reden: aanvullinkjes ]