Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Topicstarter
Ik heb gister de kabelbende onder mijn buro opgeruimd, en bij het opnieuw aansluiten van alle apparatuur werkt alles ... behalve mijn router. Betreft D-Link DIR-868L rev. B router waar DD-WRT opstond en weken prima deed trouwens. En voordat ik de router afkoppelde keurig het aan/uit knopje gebruikt. Dus wat het probleem veroorzaakt heeft? No clue. Eerst maar eens oplossen :9

Het aanhoudende probleem: Oranje lampje knippert: 2 seconden - 1 seconde uit. Wordt dus niet groen zoals gewend, zie geen WiFi in mijn WLAN lijstje en Ethernet werkt niet.

Wat ik al geprobeerd heb:
  1. Met reset knop en static LAN settings (192.168.0.2 / 255.255.255.0) geprobeerd er een nieuwe stock firmware (DIR868LB1_FW203b01.bin) in te flashen. Dat lijkt te werken, zie paar seconden "upgrade successfully", maar i.p.v. reboot blijft het knipperen.
  2. power cycling met 10 seconden wachten ... exact hetzelfde als punt 1
  3. power cycling met 30 seconden wachten ... exact hetzelfde als punt 1
  4. opnieuw DD-WRT flash ... exact hetzelfde als punt 1
  5. opnieuw factory-to-wrt flash ... exact hetzelfde als punt 1
  6. nog maar eens proberen met oudere stock firmware "DIR868LB1_FW200b07_e65c.bin" ... geen verschil
Bricked is die niet, zolang ik recovery mode kan blijven uitvoeren .... toch? :? Nu lees ik her en der nog iets over dat een reset van de nvram soelaas kan bieden. Heeft het zin om een USB-TTL converter aan te schaffen? Kan ik eerst nog iets anders proberen? Of is mijn router simpelweg overleden en beyond repair?

[ Voor 9% gewijzigd door Rhy op 12-03-2017 11:00 . Reden: aanvullinkjes ]

Beste antwoord (via Rhy op 19-09-2017 19:06)

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 13:36
Ter info voor wie hier later tegenaan loopt: dit probleem is wel op te lossen, maar dat vereist wel soldeerwerk. Op de print zit onder JP1 een setje van 4 pins waar je kabeltjes aan kunt solderen. De volgorde vanaf het vierkantje is: RX - VCC - GND - TX. De VCC heb je niet nodig, de rest moet je aansluiten op een USB TTL converter kabel (of printje). Die hang je aan je laptop en dan start je putty op welke je moet verbinden met de betreffende COM poort. Stel de rate in op 115200 en control flow op: none.

Nadat je de sessie hebt geopend zet je de router aan. Na een paar seconden zie je tekst over het scherm rollen. Gebeurt er niks, draai dan RX en TX even om ;) Op een gegeven moment zie je tekst verschijnen die aangeeft dat je CTRL+C kunt gebruiken om de boot te onderbreken, doe dat. Je komt nu in een console terecht. Daar tik je: "nvram erase", als het goed is krijg je daar een status 0 op terug. Nu kun je de router resetten en zal 'ie het weer doen. Flash dan de originele D-Link firmware weer terug, want DD-WRT zal je device op deze manier blijven bricken. Het schijnt wel te werken met oudere DD-WRT versies, maar de kans is aanzienlijk dat ze deze router niet meer gaan supporten dus als je per se DD-WRT wil draaien zou ik op zoek gaan naar een ander device.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Corrupte nand-opslag /chips. 'overleden' dus. Heb dit met een Asus ac68u gehad, kon wel succesvol flashen; tomato, recovery, originele firmware, maar bootte niet meer (compleet).

Je ziet het wel vaker ook bij ander hardware en elektronica, dat het bij een reboot / stroom eraf 'gaar' is en daarvoor 24/7 perfect werkte.

[ Voor 88% gewijzigd door ToFast op 12-03-2017 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy

Rhy

Topicstarter
okay duidelijk!

Dan maar eens proberen garantie te verhalen.

[ Voor 71% gewijzigd door Rhy op 12-03-2017 11:25 . Reden: retorische vraag hehe ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADK
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-09 12:56

ADK

Heb een soortgelijk probleem, is het nog gelukt met de garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy

Rhy

Topicstarter
ADK schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 10:41:
Heb een soortgelijk probleem, is het nog gelukt met de garantie?
uhm ohja :D dat moet ik nogsteeds verhalen (heb zelf tot september de tijd). Goed dat je het even aan stipt. Dus ehm nee, nog niets mee gedaan.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 13:36
Ter info voor wie hier later tegenaan loopt: dit probleem is wel op te lossen, maar dat vereist wel soldeerwerk. Op de print zit onder JP1 een setje van 4 pins waar je kabeltjes aan kunt solderen. De volgorde vanaf het vierkantje is: RX - VCC - GND - TX. De VCC heb je niet nodig, de rest moet je aansluiten op een USB TTL converter kabel (of printje). Die hang je aan je laptop en dan start je putty op welke je moet verbinden met de betreffende COM poort. Stel de rate in op 115200 en control flow op: none.

Nadat je de sessie hebt geopend zet je de router aan. Na een paar seconden zie je tekst over het scherm rollen. Gebeurt er niks, draai dan RX en TX even om ;) Op een gegeven moment zie je tekst verschijnen die aangeeft dat je CTRL+C kunt gebruiken om de boot te onderbreken, doe dat. Je komt nu in een console terecht. Daar tik je: "nvram erase", als het goed is krijg je daar een status 0 op terug. Nu kun je de router resetten en zal 'ie het weer doen. Flash dan de originele D-Link firmware weer terug, want DD-WRT zal je device op deze manier blijven bricken. Het schijnt wel te werken met oudere DD-WRT versies, maar de kans is aanzienlijk dat ze deze router niet meer gaan supporten dus als je per se DD-WRT wil draaien zou ik op zoek gaan naar een ander device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oubassou
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09-05-2021
#jsiegmund, zou je aub stap voor stap willen uitlegen hoe je dat precies doet, het liefst met plaatjes. Mijn d-link dir-868 is ook defect nadat ik geproeerd heb tomato firmware erop te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffie1974
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 14-08 13:03
Hallo,
Na per ongeluk de stekker te hebben uitgetrokken boot mijn router niet meer, er draaide DDWRT op maar factory reset lukt niet meer.
Ik heb zonet een Putty sessie gestart via USB TTL kabeltje om de NVRAM te resetten, maar hij blijft maar lopen & rebooten.
Hier en daar zie ik wel een error passeren (het gaat allemaal redelijk snel) maar uiteindelijk staat er "rebooting in 10 seconds" en begint alles weer opnieuw.
Ik heb ook wel ergens "press ctrl-c to enter emergency mode" gezien, maar daar reageert hij niet op (ook niet met enter).
Iemand een idee? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Stoffie1974 Welkom op Tweakers. Maak even een nieuw topic aan, dit topic is al wat ouder, daarnaast is het niet toegestaan om andermans topic te kapen.
Pagina: 1