rdp op chromebook

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 896069

Topicstarter
Mijn vraag
...
Hi,

Ik heb een chromebook en wil daarop een .rdp file openen. Ik heb van een kennis begrepen dat je met het installeren van een thin client het file kunt openen. Ik heb toen Thin RDP van thinfinity geinstalleerd en toen werkte het, maar een dag later wilde ik thin rdp weer opstarten en lukte het niet meer. Bij het opstarten van de remote desktop zie ik dat het aan het opstarten en laden is, maar daarna zie ik meteen een melding "logging off". Ik begrijp niet hoe dat kan. Ik heb niets bijzonders gedaan met mijn chromebook tussen de 1e inlogpoging en de 2e inlogingpoging.

Ik heb al geprobeerd om de software te verwijderen en opnieuw te installeren maar dat helpt ook niet.

Please help!

Groetjes,

Jessie

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:06
Zit er iemand achter de pc die je overneemt te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hi,

Nee! Ik begrijp dus ook niet precies hoe het werkt, volgens mij is het een virtual desktop waarop je inlogt. Ik zag in ieder geval de eerste keer een blauw windows scherm en daarin kon in mijn file slepen en dan was het zichtbaar in de verkenner en kon ik het bestand aanklikken.

Groetjes,

Jessie

[ Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 896069 op 12-03-2017 11:16 . Reden: verduidelijking probleem ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Een RDP bestand is niets meer dan een text bestandje met parameters om een verbinding op te zetten met een Remote Desktop machine (Windows computer). Hiervoor wordt dan een remote desktop client gebruikt, dat is wat thin rdp is/doet. RDP staat voor Remote Desktop Protocol.
Over het algemeen heb je voor verbinden met de remote desktop machine een gebruikersnaam en wachtwoord nodig, hoewel die gehashed kunnen zijn opgeslagen in het RDP bestand.

Het feit dat je afgemeld wordt van de remote machine heeft een oorzaak op die machine, niet logischerwijs op de client waarop je het RDP bestand opent. Je zult dus moeten kijken wat er op die machine gebeurt en indien je daar niet het beheer over voert dient je het te vragen aan de beheerder van de remote desktop in kwestie.

Samengevat: geen probleem met je chromebook of thin rdp software maar met de remote desktop waarmee je verbindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hi,

Bedankt voor je reactie, ik ben alweer een stukje wijzer!

Ik kon op 2 manieren inloggen. De ene manier was met het aangeven van welke computer (maar de dropdown is leeg en ik zie ook niet waar ik die kan vullen) en dan gebruikersnaam en wachtwoord en de andere manier was klikken op desktop op deze computer. Dit laatste deed ik zonder iets van gegevens in te voeren (ik vond het al bijzonder dat het werkte).

Als ik jou nu goed begrijp, zeg je dus in het kort het ligt niet aan mijn chromebook, maar aan de computer waarmee ik verbinding maakte. Alleen welke computer dat dan was, dat weet ik niet. Heb je nog enig idee hoe ik daar achter kan komen of hoe ik die kan toevoegen?

Groetjes,

Jessie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Het zou in iets van eigenschappen van de verbinding moeten staan maar je kunt het RDP bestand ook openen in een teksteditor, bij full adress staat dan de naam van de host (eventueel fully quallified domain name) of ip adress zoals in voorbeeld hieronder

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11