Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 17:34
Ik heb voor m'n moeder een Imac 24"van 2008 gekocht, voor haar snel genoeg voor email lezen. Het werkt prima, maar op de tafel waar die staat, is ie te hoog voor prettig kijken, ofwel ze is te klein. De stoel kan niet hoger door de lade onder het blad. Als ze recht vooruit kijkt, zijn haar ogen onder de bovenrand scherm.

Nu vroeg ik me af, als de stand minder hoog zou zijn, zodat de onderkant imac op de tafel komt, is het probleem denk ik voldoende opgelost. Een optie is een vesa adapter en een losse vesa stand.
Maar ik vraag me, af, als ik nu een stand van een 21.5 of 20"model heb, is die niet ook lager waardoor ik het zo ook oplos? Of zijn die kwa aansluiting met die rij schroeven ook smaller?
Iemand een 20/21.5" bij de hand om van tafel tot waar ie de imac ingaat even de hoogte voor me te meten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Lijkt me wat omslachtig. Ander/los buro/tafel voor de iMac lijkt me makkelijker? ;) Voor een recent model kan je de afmetingen vinden op http://www.apple.com/nl/imac/specs/ ... 45cm dus.

*edit* Oh ... my bad je bedoelt een andere afstand volgens mij. Maar is een dergelijke voet ook beduidend prijzig. Dus is VESA muurbevestiging dan beter zoals je al opmerkte. Of bij 't goed een ander buro meubel fixen.

[ Voor 37% gewijzigd door Rhy op 12-03-2017 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 02:04
Bij een goede zithouding zitten je ogen als het goed is op 2/3 van de schermhoogte. Dan kan je iets omhoog kijken indien nodig en naar beneden idem.

Als je hem wilt verstellen dan is een vesa mount met bureauklem het makkelijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Als ze recht vooruit kijkt, zijn haar ogen onder de bovenrand scherm.
Dat is toch prima? Misschien zelfs een beetje te hoog voor de ideale positie :P

The devil is in the details.