Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

1 videobestand mp4 corrupt?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-11 20:41
Ik hou al mijn data keurig bij en heb ook diverse backups van alle data.

Nu ben ik recentelijk een videobestand tegengekomen, gedateerd van vorig jaar dat schijnbaar corrupt is.
Het betreft een mp4 bestand van ongeveer 1GB groot en wat ik er ook mee doe, het wil niets doen. Het wil niet afspelen, het wil niet laden in videobewerkingsprogramma's en van de meeste recovery programma's die ik gezien heb moet betaald worden. En zelfs die vertrouw ik nog niet eens. En alle backup files van dit bestand vertonen hetzelfde gedrag. (Alle vijf 8)7 )

Weet iemand ook een methode om het bestand uit elkaar te halen, of in elk geval te bepalen wat er er mee is?

<<< ik ga nog eens kijken wat er gebeurt als ik em naar youtube upload >> helaas geen soelaas.

[ Voor 6% gewijzigd door Snowwie op 11-03-2017 23:26 ]

Mijn YouTube Channel

Alle reacties

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:39

DukeBox

loves wheat smoothies

Het zou een gevalletje bitrot kunnen zijn als is de kans vrij klein dat je dan de hele mp4 niet meer kan bekijken.

[ Voor 46% gewijzigd door DukeBox op 11-03-2017 23:17 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Snowwie
Ik heb wel eens gelezen dat als een mp4 ook maar een voor een klein deel corrupt is het hele bestand onbruikbaar zou zijn.

Dit zou niet het geval zijn met mkv.
Althans zo van her er der lezen.

Op internet weet je tegenwoordig ook niet meer wat je wel en niet meer moet geloven.

Mijn YouTube Channel

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Snowwie schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:26:
Dit zou niet het geval zijn met mkv.
Dat heeft niets met elkaar te maken, mkv is een container, mp4 een video format.

• Snowwie
DukeBox schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:29:
[...]

Dat heeft niets met elkaar te maken, mkv is een container, mp4 een video format.
Volgens mij zijn ze beide gewoon containers.

Mijn YouTube Channel

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

MP4 bevat "per definitie" mpeg4, dus wat dat betreft impliceert het ook een format ;)

Als alle vijf kopien corrupt zijn (waaronder ook oudere versies?), dan is de kans groot dat de bron al corrupt was. Weet je zeker dat die het ooit deed en ook MP4 was?

Google geeft MP4 reparatie tools a €€, maar geen idee of die werken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Snowwie schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:37:
Volgens mij zijn ze beide gewoon containers.
mp4 niet, al is een extentie natuurlijk niet zaligmakend.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:28
.mp4 is wel degelijk een container, voluit MPEG-4 Part 14. Het kan meerdere streams bevatten: audio, video, subs, etc. Video daarin hoeft ook niet per se MPEG te zijn, ook andere formaten zoals VC-1 en Dirac worden ondersteund.

Ok, dit helpt TS natuurlijk niet.

[ Voor 7% gewijzigd door hcQd op 11-03-2017 23:57 ]

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:35

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Misschien een idee om hem opnieuw door ffmpeg te halen, en te converteren. Dit kan YouTUbe ook doen als je hem daar uploadt. Even op prive zetten en kijken hij gerenderd wordt. En zo ja, download de nieuwe video als mp4.

Geen idee of het werkt, maar het is te proberen.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Is het dashcam video of iets zelf gemaakt?

dan maakt dit meeste kans...(vereist wel werkend bestand met zelfde camera gemaakt)
http://slydiman.me/eng/mmedia/recover_mp4.htm

Vooral MP4's die niet correct gestopt zijn bij het recorden zoals stroomonderbreking bij dashcam, kan je hier mee fixen.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• Snowwie
azz_kikr schreef op zondag 12 maart 2017 @ 00:10:
Is het dashcam video of iets zelf gemaakt?

dan maakt dit meeste kans...(vereist wel werkend bestand met zelfde camera gemaakt)
http://slydiman.me/eng/mmedia/recover_mp4.htm

Vooral MP4's die niet correct gestopt zijn bij het recorden zoals stroomonderbreking bij dashcam, kan je hier mee fixen.
Nee, het is gewoon een filmpje gemaakt met mijn S7, vorig jaar nog op 27 augustus.

Nu ik er zo over denk was ik diezelfde dag nog bijna een ander filmpje ook kwijt. Ik heb toen die dag 2 filmpjes gemaakt. Eentje s'middags en eentje s'avonds. Ik kwam er veel later pas achter dat het middag filmpje niet meer wou afspelen, totdat ik een bron gevonden had die nog wel goed werkte en ik vervolgens alle backups hersteld heb met dat ene bestand. Helaas heb ik van het avond filmpje geen extra meer, al weet ik niet 100% zeker, want volgens mij heb ik nog een off site backup schijf liggen bij m'n vader thuis.

Die zal ik morgen eens bellen.

En bitrot op een hdd geloof ik niet in. Ik heb filmpjes die al vele malen ouder zijn. Sommigen staan al langer dan 15 jaar op m'n backup locaties en er is met die filmpjes ook niets aan de hand.

Misschien kwam het door het onweer van die betreffende 27 augustus vorig jaar, want dat is wel een van de dingen die ik heb lopen filmen.

[ Voor 13% gewijzigd door Snowwie op 12-03-2017 00:27 ]

Mijn YouTube Channel

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
Bitrot geloof dit maar, dan heb je net als nu, opeens werkt het niet meer.

Probeer met verschillende spelers, naar verschillende speeltijden te springen, dan kun je tenminste zien of er nog iets in de film/bestand zit.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:58

MsG

Forumzwerver

Je hebt wel MP4 recovery tools, dan moet je een filmpje die met hetzelfde apparaat is gemaakt naast het corrupte filmpje laden in het programma en kan het nog gerecoverd worden. Zal nog even kijken hoe het heet, nu niet in de buurt van m'n computer. Heb hiermee eens succesvol een filmpje gerecoverd van een drone die crashte en de camera kapotvloog.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Snowwie
MsG schreef op zondag 12 maart 2017 @ 08:37:
Je hebt wel MP4 recovery tools, dan moet je een filmpje die met hetzelfde apparaat is gemaakt naast het corrupte filmpje laden in het programma en kan het nog gerecoverd worden. Zal nog even kijken hoe het heet, nu niet in de buurt van m'n computer. Heb hiermee eens succesvol een filmpje gerecoverd van een drone die crashte en de camera kapotvloog.
Ja, ik heb daar iets over gelezen, kan ook zo 1,2,3 niet op de naam komen van dat programma. Maar zal vast wel weer niet freeware..

Mijn YouTube Channel

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Snowwie schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:37:
[...]

Ja, ik heb daar iets over gelezen, kan ook zo 1,2,3 niet op de naam komen van dat programma. Maar zal vast wel weer niet freeware..
Mss es mijn post lezen, dat is zo een tool :9

Vraag maar aan @josefien of het werkt :D

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• Snowwie
azz_kikr schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:24:
[...]

Mss es mijn post lezen, dat is zo een tool :9

Vraag maar aan @josefien of het werkt :D
Oh ja, sorry, beetje verstrooid.

Ik ga eens kijken of dat werkt, aangezien ik een videobestand heb die dezelfde dag is gemaakt met dezelfde telefoon en die ook bijna kaput was. Van de 5 versies van dat bestand had ik 4 corrupte en nog maar 1 goede.
Ik heb gelijk de corrupte overschreven.

Mijn YouTube Channel

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:58

MsG

Forumzwerver

Snowwie schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:37:
[...]

Wat ik gebruikte waren freeware tools.

Zie staan, onder andere:
recover_mp4
mp4muxer
Avanti
ffmpeg

Ik weet niet meer precies wat ik allemaal exact gedaan had en het was ook niet 1-klik-en-klaar-software, maar het was wel gratis voor zover ik me kan herinneren.

[ Voor 32% gewijzigd door MsG op 12-03-2017 22:24 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Pagina: 1