Xbox One aansluiten op soundbar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCWD
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-06-2020
Goedenavond Tweakers!

Google biedt geen oplossing, alle mogelijke combinaties van snoeren proberen ook niet...dus hier de volgende vraag:

Ik heb:
Xbox One
Samsung UE46D TV
Harman Kardon HK SB20 Soundbar
KPN settop box

In de normale opstelling zonder xbox was de settopbox met een hdmi aangesloten op mijn tv en de soundbar via een optische kabel op mn settop box. Werkte prima.

Nu wil ik de Xbox One ook aansluiten op de soundbar, maar krijg met geen mogelijkheid het geluid van de xbox over de bar. Wel als ik de optische kabel uit de settopbox op de Xbox aansluit. De settopbox heeft ook een HDMI ARC aansluiting (net als mn TV) maar als ik die op elkaar aansluit werkt het ook niet. Ook de HDMI output van de xbox aansluiten op de HDMI ARC van de soundbar geeft geen geluid. Uiteraard heb ik alle mogelijke instellingen van de soundbar ook geprobeerd...geen resultaat.

Ik word gek! :-)

Ik heb de site van xbox al bekeken maar alle oplossingen die ze daar aanbieden werken niet. Wil iemand mij hier vertellen wat ik kan proberen, geloof nooit dat mijn opstelling uniek is.... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Kan je de KPN met HDMI niet doorlussen via de XBox? Dan zorgt de XBox voor beeld en geluid naar de TV en Sound Bar.

Normaal zou ik zeggen alles met HDMI naar de TV en dan vanaf de TV met een audio kabel naar de Harman Kardon. Ware het niet dat de Samsung 46D geen echte TV is maar een Digital Signage monitor en daarom veel in- en uitgangen mist.

Ook de Harman Kardon heeft niet al te veel ingangen. Je zou de KPN en de XBox op verschillende inputs kunnen zetten maar aangezien één van de twee ingangen analoog is verlies je je surround track. Al is het de vraag of dat überhaupt nut heeft bij een sound bar. Maar dan zit je nog dat je twee bronnen hebt met HDMI en een scherm met één HDMI In. Als ik de specs zo vluchtig lees zal het toch worden gaan werken met switches (om naar twee keer optisch te gaan voor naar de Sound Bar) en verloopjes (om van één keer HDMI naar DP te gaan) als je de apparatuur los aan wilt sluiten.

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 11-03-2017 22:46 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.