Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuw Game systeem - Upgrade huidige bak

Pagina: 1
Acties:

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:48

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Topicstarter
Hi allen,

na jaren trouwe dienst merk ik toch dat het beestje het niet lekker meer trekt. Hij staat in de woonkamer, dus een enorme herriemaker wil ik het liefste niet hebben.
Is vooral gaming PC, maar ben geen die hard streamer of zo fanatiek dat alles op 4k met 60fps moet draaien.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
rond de 750. Ben er beetje flexibel in, dus als de meerprijs echt de moeite is, kan ik best wat meer centne neerleggen

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een Coolermaster Wavemaster kast, deze wil ik wel graag behouden. Twijfel alleen nogal of alles er in past. Zeker de videokaart. De asus 6950 die er nu in past komt net niet tot aan de drive bays.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU
Mobo
GFX
Ram
Voeding en dus evt kast.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ben altijd al Intel liefhebber geweest en door ervaringen in het verleden neig ik sterk naar asus mobo's en videokaarten. (hoewel sapphire ook altijd goed beviel)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Qua geluid liefst zo min mogelijk. Is geen showstopper, maar is wel fijn als je de tv nog kan horen :)
En dus dat het in de wavemaster past

Ga je overklokken?
Nah, niet die hard. Heb nu mijn 2500K 10% overgeclocked (zo'n standaard asus truukje, wat erg simpel op het mobo kan instellen)

Wat verwacht je van ons?
IK zoek vooral hulp bij het uitzoeken van het mobo+gehuegen bij de CPU en verder de voeding bij het systeem. Verdere op/aan merkingen zijn altijd welkom! Was altijd erg betrokken bij de nieuwste ontwikkelingen en zelf bouwen van systemen, maar heb het nu al zeker 5 jaar niet meer bijgehouden. Ben nogal roestig dus.

Wat ik dus tot nu toe voor ogen heb:

pricewatch: Intel Core i5-7600K Boxed
Moederbord iets van ASUS, bijv: pricewatch: Asus Z170 PRO GAMING
Maar de chipset etc zegt me niets. Is er een variant die beter is, sneller, stiller, betrouwbaarder etc!?
Ook lijkt het steeds meer alsof de mobo's kleiner worden. normale maat is voor mij geen probleem, dus het hoeft niet klein.
Geheugen heb ik echt geen idee van, moet goed passen bij de rest en 16gb lijkt me mooi begin.
Videokaart bijv https://tweakers.net/pricewatch/compare/567945;564827/
maar verschil tussen de kaarten lijkt mij zo klein, dat ik het ook niet meer weet.

Wenslijst
Is een lijstje wat ik zelf in elkaar gezet heb, maar vind de prijs beetje hoog :)

Dus als jullie op het lijstje willen schieten/suggesties geven etc, heel graag! Alvast bedankt

Battle.net Spud#2543

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-11 15:12

UltiemePCNerd

Banaan.

TepelStreeltje schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 18:26:
Hi allen,

na jaren trouwe dienst merk ik toch dat het beestje het niet lekker meer trekt. Hij staat in de woonkamer, dus een enorme herriemaker wil ik het liefste niet hebben.
Is vooral gaming PC, maar ben geen die hard streamer of zo fanatiek dat alles op 4k met 60fps moet draaien.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
rond de 750. Ben er beetje flexibel in, dus als de meerprijs echt de moeite is, kan ik best wat meer centne neerleggen

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een Coolermaster Wavemaster kast, deze wil ik wel graag behouden. Twijfel alleen nogal of alles er in past. Zeker de videokaart. De asus 6950 die er nu in past komt net niet tot aan de drive bays.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU
Mobo
GFX
Ram
Voeding en dus evt kast.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ben altijd al Intel liefhebber geweest en door ervaringen in het verleden neig ik sterk naar asus mobo's en videokaarten. (hoewel sapphire ook altijd goed beviel)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Qua geluid liefst zo min mogelijk. Is geen showstopper, maar is wel fijn als je de tv nog kan horen :)
En dus dat het in de wavemaster past

Ga je overklokken?
Nah, niet die hard. Heb nu mijn 2500K 10% overgeclocked (zo'n standaard asus truukje, wat erg simpel op het mobo kan instellen)

Wat verwacht je van ons?
IK zoek vooral hulp bij het uitzoeken van het mobo+gehuegen bij de CPU en verder de voeding bij het systeem. Verdere op/aan merkingen zijn altijd welkom! Was altijd erg betrokken bij de nieuwste ontwikkelingen en zelf bouwen van systemen, maar heb het nu al zeker 5 jaar niet meer bijgehouden. Ben nogal roestig dus.

Wat ik dus tot nu toe voor ogen heb:

pricewatch: Intel Core i5-7600K Boxed
Moederbord iets van ASUS, bijv: pricewatch: Asus Z170 PRO GAMING
Maar de chipset etc zegt me niets. Is er een variant die beter is, sneller, stiller, betrouwbaarder etc!?
Ook lijkt het steeds meer alsof de mobo's kleiner worden. normale maat is voor mij geen probleem, dus het hoeft niet klein.
Geheugen heb ik echt geen idee van, moet goed passen bij de rest en 16gb lijkt me mooi begin.
Videokaart bijv https://tweakers.net/pricewatch/compare/567945;564827/
maar verschil tussen de kaarten lijkt mij zo klein, dat ik het ook niet meer weet.

Wenslijst
Is een lijstje wat ik zelf in elkaar gezet heb, maar vind de prijs beetje hoog :)

Dus als jullie op het lijstje willen schieten/suggesties geven etc, heel graag! Alvast bedankt
Als kaart: pricewatch: MSI Radeon RX 480 ARMOR 8G OC
Als je gaat overclocken kan je beter Z270 nemen. pricewatch: Asus Prime Z270-A
Als voeding: pricewatch: Corsair RM550x

• Extraxyz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:53
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7600K Boxed€ 259,-€ 259,-
1MSI Z270 PC Mate€ 130,95€ 130,95
1Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 4G€ 233,95€ 233,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 121,-€ 121,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 744,90

De Z170 chipset is van de vorige generatie en alleen compatibel met de meest recente intel CPUs na een update, makkelijk is het om die moeite te besparen en voor een Z270 moederbord te gaan. Ik heb hiervoor gewoon een simpel bord genomen zonder poespas als lichtjes en dergelijke.

Ik kan zo gauw niet een directe specsheet vinden, maar her en der lees ik dat de maximale GPU lengte in een Wavemaster 270mm zou zijn, waardoor de Asus die je nu hebt (en de MSI die hierboven wordt voorgesteld) eigenlijk niet passen (of naja.. met 1mm speling). Sowieso is die Asus veel te duur. De Sapphire is een stukje kleiner en zou makkelijk moeten passen, het verschil tussen de 4GB en 8GB variant is verwaarloosbaar.

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:02
Extraxyz schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:05:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7600K Boxed€ 259,-€ 259,-
1MSI Z270 PC Mate€ 130,95€ 130,95
1Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 4G€ 233,95€ 233,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 121,-€ 121,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 744,90

De Z170 chipset is van de vorige generatie en alleen compatibel met de meest recente intel CPUs na een update, makkelijk is het om die moeite te besparen en voor een Z270 moederbord te gaan. Ik heb hiervoor gewoon een simpel bord genomen zonder poespas als lichtjes en dergelijke.

Ik kan zo gauw niet een directe specsheet vinden, maar her en der lees ik dat de maximale GPU lengte in een Wavemaster 270mm zou zijn, waardoor de Asus die je nu hebt (en de MSI die hierboven wordt voorgesteld) eigenlijk niet passen (of naja.. met 1mm speling). Sowieso is die Asus veel te duur. De Sapphire is een stukje kleiner en zou makkelijk moeten passen, het verschil tussen de 4GB en 8GB variant is verwaarloosbaar.
behalve dat de vram (correct me if im wrong) van de 4GB modellen doorgaans lager is geclockt dan de 8GB modellen.

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Topicstarter
Allen alvast bedankt voor de antwoorden!
Ga zeker ff naar andere chipset kijken (die Z270). Videokaart ben ik nog niet echt over uit.
MSI heb ik slechte ervaringen mee, dus dat kom liever niet meer in huis.

Denk dat het die saphire gfx kaart wordt.

Wat dat geheugen betreft, is daar nog wat anders voor wat net zo goed is of??

Battle.net Spud#2543

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:02
als je kwaliteit moederborden wil en geen msi zou ik even kijken naar de asus z270's. corsair vengeance is aardig goed qua prijskwaliteit dus kortgezegd nee dit is prima. sapphire weet wel hoe het zit met amd dus strak plan

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Topicstarter
youridv1 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 23:45:
als je kwaliteit moederborden wil en geen msi zou ik even kijken naar de asus z270's. corsair vengeance is aardig goed qua prijskwaliteit dus kortgezegd nee dit is prima. sapphire weet wel hoe het zit met amd dus strak plan
allrighty, denk ik dat ik het setje wel kompleet heb. Ga wel wat (ahum) boven budget dan, maar goed...

Zit er overigens nog een koeler bij de Intel's tegenwoordig, of moet die er nog los bij?
Zo nee, hebben jullie daar dan nog wat advies voor me over? :D

Battle.net Spud#2543

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:47
De K serie komt zonder cooler. Welke kast heb je?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
TepelStreeltje schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 18:21:
[...]

allrighty, denk ik dat ik het setje wel kompleet heb. Ga wel wat (ahum) boven budget dan, maar goed...

Zit er overigens nog een koeler bij de Intel's tegenwoordig, of moet die er nog los bij?
Zo nee, hebben jullie daar dan nog wat advies voor me over? :D
Bij een K processor zit geen koeler, bij een standaard processor wel. Aangezien je niet hard wilt overklokken en eigenlijk boven je gehoopte budget zit, zou ik het overklokken gewoon laten varen. Je kunt dan qua processor terug naar 7600, 7500 of 7400 (net zoveel je wilt besparen), moederbord bijvoorbeeld pricewatch: ASRock B250M-HDV en geheugen naar pricewatch: Crucial CT2K8G4DFS824A.

Welke voeding heb je nu?

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Topicstarter
De voeding die ik heb, draait al 10 jaar, denk dat het wel eens tijd is om nieuwe te kopen. Uit mijn hoofd een coolermaster 450 watt.
Overigens is het budget vrij ruim :P
Maar misschien een 7500 idd.
Nat-Water schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 18:26:
De K serie komt zonder cooler. Welke kast heb je?
Wavemaster van Coolermaster

[ Voor 32% gewijzigd door TepelStreeltje op 15-03-2017 18:10 ]

Battle.net Spud#2543

• barny88
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16-11 08:56
Je hebt al redelijk wat hulp gehad. Hoe ik er tegen an kijk is dat je wilt gamen, dus is de gpu belangrijker dan de cpu. Als het goed is krijg je betere game performance met de niet overclockbare cpu en een 1060. Raad aan het geld dat je bespaard in een sdd te investeren als je die nog niet hebt.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7500 Boxed€ 203,60€ 203,60
1Asus PRIME B250-PRO€ 94,95€ 94,95
1Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G€ 284,95€ 284,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13€ 114,90€ 114,90
1Corsair VS450€ 39,89€ 39,89
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 738,29

Verwijderd

TepelStreeltje schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 18:26:
Ga je overklokken?
...
Mogelijkheid tot overklokken is een beetje duur, want dat is zo 100 euro extra voor zo'n setje. Dus als je het toch maar een heel klein beetje gaat doen, dan misschien beter helemaal niet? Scheelt ook weer een CPU koeler kopen want een 7xxxK processor heeft geen cooler meegeleverd en een non K wel.

Mobo kan ook voor 74-80 euro: https://tweakers.net/pric...are/703833;703963;702045/

Met die VS450 voeding was dacht ik iets minder goed, klopt dat? Deze pricewatch: Corsair CX450M zie je hier heel vaak voorbij komen en heb ik ook al in een aantal systemen gezet, niets mis mee.

• barny88
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16-11 08:56
@Verwijderd

Moederbord kan inderdaad goedkoper, maar wilde geen features laten vallen tegenover een Z270 moederbord.
Daarnaast ziet de CX450M er beter uit dan de VS450.

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Topicstarter
rest van de hardware zit wel goed, heb een SSD en genoeg opslag :)

Nadeel van mij is, ben toch wel beetje een merkentrouwe pannenkoek, vandaar ook dat ik graag asus spul in bouw. die extra eurootjes die maken me dan niet zo veel uit.
wat die cpu betreft ga ik toch nog goed kijken, goeie opmerking slingeraap2! thanks

Battle.net Spud#2543

Pagina: 1