Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Betaalbare laptop voor in de trein, budget: max. 650 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik reis elke dag met het OV naar mijn werk (gemiddeld 45-50 minuten in de trein, 20 minuten in de bus, in totaal 2x overstappen). Nu ben ik aan het overwegen om een laptop aan te schaffen om in de trein te kunnen werken en zo mijn werkdag wat te kunnen verkorten.

Wat ga je met je laptop doen?
Een extern bureaublad installeren waardoor ik kan inloggen in mijn werkomgeving. Via die omgeving kan ik dan surfen, e-mail beantwoorden (en evt. grote bijlagen downloaden). Eventueel een enkele keer een serie of film kijken via netflix - die ik dan van tevoren op de laptop zal moeten zetten, bedenk ik me nu.

Wat is je budget?
Maximaal 650 euro, maar ik ben bereid - als ik denk dat het een hele goede investering is, wellicht 100 euro meer bij te leggen.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, vijf dagen per week in de trein/bus.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb absoluut geen verstand van laptops, vandaar dat ik jullie hulp ook inroep. Uiteraard heb ik wel alvast mijn huiswerk gedaan, en heb ik al wel wat voorkeuren. Mocht nou mijn onderbouwing niet kloppen, dan vertel het me vooral - wellicht dat ik dan op basis daarvan andere voorkeuren moet invoeren in de pricewatch.

Belangrijk voor mij is:
- Stevig frame (kunnen draaien is voor mij niet noodzakelijk) omdat ik dus met de trein reis, en op het moment dat er geen zitplaats meer is (dat komt helaas vaker voor dan me lief is) zit ik soms op een trap. Ook dan wil ik hem kunnen openen en makkelijk kunnen werken. Om die reden lijkt SSD mij belangrijk.

- Ik wil dat de laptop snel opstart en snel werkt omdat de treinritten soms redelijk kort zijn. I5 lijkt me dus het minimum. Ik heb momenteel een I3 laptop. Klokfrequentie is dan ook nog van belang heb ik gelezen, maar ik ben niet goed thuis in wat daarin het minimum zou moeten zijn.

- In de meeste forumberichten zie ik dat 13,3 schermgrootte wordt aangeraden voor laptops die veel onderweg gebruikt worden. Voor mij is inderdaad om die reden grootte en gewicht van belang. 13,3 lijkt me goed, liever niet kleiner. 14' lijkt me - mits niet te zwaar - ook nog een goede optie. Gewicht: max. 2 kg.

- Geen voorkeur voor een specifiek merk, al merk ik dat ik op dit moment een lichte afkeur heb voor apple, omdat ik bang ben dat ik daar niet aan kan wennen / het niet functioneert met mijn werkomgeving die ik op de laptop wil zetten.

Als ik al mijn voorkeuren invoer, kom ik uit op de Lenovo ThinkPad 20B7000LMB. Maar ik heb eerlijk gezegd geen idee of dit dan een goede koop zou zijn. Kan iemand me hierin adviseren?

Alle reacties

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 18:20:
Hallo,

Ik reis elke dag met het OV naar mijn werk (gemiddeld 45-50 minuten in de trein, 20 minuten in de bus, in totaal 2x overstappen). Nu ben ik aan het overwegen om een laptop aan te schaffen om in de trein te kunnen werken en zo mijn werkdag wat te kunnen verkorten.

Wat ga je met je laptop doen?
Een extern bureaublad installeren waardoor ik kan inloggen in mijn werkomgeving. Via die omgeving kan ik dan surfen, e-mail beantwoorden (en evt. grote bijlagen downloaden). Eventueel een enkele keer een serie of film kijken via netflix - die ik dan van tevoren op de laptop zal moeten zetten, bedenk ik me nu.

Wat is je budget?
Maximaal 650 euro, maar ik ben bereid - als ik denk dat het een hele goede investering is, wellicht 100 euro meer bij te leggen.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, vijf dagen per week in de trein/bus.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb absoluut geen verstand van laptops, vandaar dat ik jullie hulp ook inroep. Uiteraard heb ik wel alvast mijn huiswerk gedaan, en heb ik al wel wat voorkeuren. Mocht nou mijn onderbouwing niet kloppen, dan vertel het me vooral - wellicht dat ik dan op basis daarvan andere voorkeuren moet invoeren in de pricewatch.

Belangrijk voor mij is:
- Stevig frame (kunnen draaien is voor mij niet noodzakelijk) omdat ik dus met de trein reis, en op het moment dat er geen zitplaats meer is (dat komt helaas vaker voor dan me lief is) zit ik soms op een trap. Ook dan wil ik hem kunnen openen en makkelijk kunnen werken. Om die reden lijkt SSD mij belangrijk.

- Ik wil dat de laptop snel opstart en snel werkt omdat de treinritten soms redelijk kort zijn. I5 lijkt me dus het minimum. Ik heb momenteel een I3 laptop. Klokfrequentie is dan ook nog van belang heb ik gelezen, maar ik ben niet goed thuis in wat daarin het minimum zou moeten zijn.

- In de meeste forumberichten zie ik dat 13,3 schermgrootte wordt aangeraden voor laptops die veel onderweg gebruikt worden. Voor mij is inderdaad om die reden grootte en gewicht van belang. 13,3 lijkt me goed, liever niet kleiner. 14' lijkt me - mits niet te zwaar - ook nog een goede optie. Gewicht: max. 2 kg.

- Geen voorkeur voor een specifiek merk, al merk ik dat ik op dit moment een lichte afkeur heb voor apple, omdat ik bang ben dat ik daar niet aan kan wennen / het niet functioneert met mijn werkomgeving die ik op de laptop wil zetten.

Als ik al mijn voorkeuren invoer, kom ik uit op de Lenovo ThinkPad 20B7000LMB. Maar ik heb eerlijk gezegd geen idee of dit dan een goede koop zou zijn. Kan iemand me hierin adviseren?
Wat dacht je hiervan?

pricewatch: Asus ZenBook UX310UA-FC329T

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor het meedenken! Ik zie een aantal specs staan waar ik heel blij van word. Dat zou hem zomaar eens kunnen gaan worden!

• chrissis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:47
Je kan ook eens kijken naar een HP Elitebook 840 G3. Zijn als je goed zoekt ook voor rond die prijs nieuw te krijgen. Goede accuduur, licht, goede specs, en oerdegelijk.

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Je wilt iets met een ssd.

Denk ook eens na over het internet. Je wilt een RDP verbinding. Dan ben je ook internet nodig. En het internet in de trein is niet altijd even geweldig. Ga je via een mobiele hotspot werken via bijvoorbeeld je telefoon? Of toch het wifi in de trein? Of neem je een laptop met ingebouwde 4G?

• Lupine_Wonse
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-11 14:10
Zoals Maarten al aangaf is internet in de trein niet lekker. Mail lukt nog maar zodra je iets wil als je bedrijfsapplicaties wil gebruiken is het echt traag en nauwelijks werkbaar. In de trein is er 1 4g verbinding per coupe, die je met alle andere passagiers deelt. (dat is natuurlijk als je van de WiFi van de ns gebruik maakt)

Een ander issue is wellicht veiligheid: er zijn bedrijven waar IT niet happig is dat eindgebruikers RDP software installeren om hun werkplek extern beschikbaar te maken. Wellicht handig om ook even na te gaan of het kan/mag.

[ Voor 5% gewijzigd door Lupine_Wonse op 13-03-2017 07:52 ]

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Is een tablet geen optie? Handzamer, goede batterij duur, start snel op en kan alles wat je vraagt. Evt neem je er 1 met extern toetsenbord als je dat fijn vind.

• Lupine_Wonse
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-11 14:10
chrissis schreef op zondag 12 maart 2017 @ 15:16:
Je kan ook eens kijken naar een HP Elitebook 840 G3. Zijn als je goed zoekt ook voor rond die prijs nieuw te krijgen. Goede accuduur, licht, goede specs, en oerdegelijk.
Klopt, wij gebruiken deze ook op het werk. Ik Reis ook met de trein (heb zelf een 840 g2 "van de zaak"). En idd stevigheid en accuduur zijn prima in orde.

ik gebruik wel een rugzak. Dat is het veiligste. Vooral op de fiets. Ik heb al een paar keer meegemaakt dat de laptop tas van de bagage drager kukelt. En dat ik dat moment dacht 'toch maar eens dat elastiek vervangen'

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor het meedenken allemaal! De genoemde laptop ga ik zeker nog bekijken.
De kwestie vandaag ook op mn werk met collega's besproken, maar eea blijkt toch lastiger dan ik dacht. Wifi in de trein is geen optie (ook qua veiligheid) maar kans is aanwezig dat ik ook zelf het internet moet betalen. Nu weet ik niet goed hoeveel me dat dan zou kosten, maar als dat duur uitpakt dan laat ik het idee toch varen vrees ik. Dus...eerst maar even navraag doen!
Pagina: 1