Mijn vraag
Ik heb op dit moment een 2700k processor met een Scythe Mugen 4 er op. Ik vind het tijd om te upgraden. Ik heb 2 jaar geleden nog een nieuwe moederbord gekocht met een 970GTX en 8GB RAM. Maar omdat Mass Effect Andromeda uit komt en ik sneller wat HD videos wil bewerken wil ik toch een nieuwe processor kopen met wat extra's. Zijn de onderdelen die ik ga aankopen goed genoeg? Of heb ik toevallig te dure alternatieven? Ik hoef nog niet gelijk over te clocken, maar ik vind het wel fijn als het makkelijk kan (heb het eerder geprobeerd maar het mislukte steeds).
Mocht er nog wat ontbreken aan mijn vraag dan hoor ik het graag, sorry voor de eventuele fouten.
Relevante software en hardware die ik al heb:
Kast: Fractal Design R5
SSD: Crucial MX200
GPU: GTX970
Voeding: Cooler Master 520
Windows 10
Wat ik wil kopen:
CPU: 7700k i7 (Ryzen is geen optie voor mij, ik wil bij Intel blijven)
Moederbord: Asrock Z270 Extreme4
Koeler: Scythe Mugen 5 (volgens mij zit er al koelpasta bij)
RAM: Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x8GB 3200 C16
Mijn budget: €750
Ik heb op dit moment een 2700k processor met een Scythe Mugen 4 er op. Ik vind het tijd om te upgraden. Ik heb 2 jaar geleden nog een nieuwe moederbord gekocht met een 970GTX en 8GB RAM. Maar omdat Mass Effect Andromeda uit komt en ik sneller wat HD videos wil bewerken wil ik toch een nieuwe processor kopen met wat extra's. Zijn de onderdelen die ik ga aankopen goed genoeg? Of heb ik toevallig te dure alternatieven? Ik hoef nog niet gelijk over te clocken, maar ik vind het wel fijn als het makkelijk kan (heb het eerder geprobeerd maar het mislukte steeds).
Mocht er nog wat ontbreken aan mijn vraag dan hoor ik het graag, sorry voor de eventuele fouten.
Relevante software en hardware die ik al heb:
Kast: Fractal Design R5
SSD: Crucial MX200
GPU: GTX970
Voeding: Cooler Master 520
Windows 10
Wat ik wil kopen:
CPU: 7700k i7 (Ryzen is geen optie voor mij, ik wil bij Intel blijven)
Moederbord: Asrock Z270 Extreme4
Koeler: Scythe Mugen 5 (volgens mij zit er al koelpasta bij)
RAM: Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x8GB 3200 C16
Mijn budget: €750
[ Voor 3% gewijzigd door Mangafan2 op 11-03-2017 18:48 ]