Sony 49XD8305 en Soundbar HT-CT390 lip sync probleempje

Pagina: 1
Acties:

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Sinds vandaag staat bovenstaande set bij mij thuis.
Erg tevreden over de kwaliteit van beeld en geluid, maar toch een klein 'probleempje';

Ik zie bij sommige zenders/programma's toch iets wat lijkt op lip sync probleempjes.
Dit is ook het geval met filmpjes van Youtube of Netflix/Videoland.

Het geluid is er ietsje eerder dan dat je de lippen van de persoon op tv ziet bewegen. Het is maar ietsje, maar toch storend.

Met mijn vorige Samsung TV en Soundbar kon ik de vertraging van geluid instellen maar nu kan ik die optie nergens vinden.

Ik heb de Soundbar aangesloten op de HDMI ARC poort op de TV.
Deze Sony TV draait op Android. Ik kan nergens in het menu iets vinden over hoe en of je dit kunt instellen.

Weet iemand hier wat ik kan doen?

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Ik heb een andere HDMI kabel geprobeerd en dit lijkt te werken. Ik had een High Speed HDMI kabel gekoppeld en nu een met ethernet.
Geen idee wat dit uitmaakt maar het lijkt verholpen.

Echter; schakel ik mijn Playstation 4 in, dan is het sync probleem er weer. De PS4 is met HDMI aan de TV gekoppeld. Hier zie je eerst het beeld en dan komt het geluid iets later. Vooral bij racegames is dit hinderlijk.

Zet ik de hele set uit en weer aan, dan is het opgelost, maar ook dit is niet altijd zo.

Wat kan ik nu proberen?

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met mijn Sony 50W809C en HT-CT390 in combinatie met de PS4: soms loopt het geluid achter op het beeld. Wat bij mij ook werkt, is even van zender veranderen (PS4 input --> TV input --> PS4 input). Dan is het meestal (niet altijd, denk ik) ook opgelost.

Ook als ik via mijn smartphone via Youtube cast naar de televisie, wil het beeld wel eens achterlopen op het geluid (of omgekeerd, ben nu niet meer zeker). Voorlopig nog geen oplossing voor gevonden.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2017 10:39 ]