Bios Password Omnibook 6000 :-(

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• D3NN1S
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wij hebben op dit moment een HP Omnibook 6000 van een klant bij ons staan. Deze laptop heeft een biospass die de eigenaar is vergeten. Nu heeft een of andere nono van een verkoper beloofd dat wij dat er wel ff uithalen voordat ie volgende week op reis moet. heeft iemand enig idee of er een standaard wachtwoord voor deze notebook is? of dat er een andere manier is om het wachtwoord eruit te krijgen? ik heb al met HP gebeld maar dan moet het notebook daarheen en aangezien deze knakker volgende week op vakantie moet met dat ding is dat dus geen optie :( HELLUPPP!!! :)

ps: heb de bios-chip en de baterij er al uitgehad maar zonder succes! :(

• axl
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-03 21:52

axl

je kunt het proberen met het progje killcmos.
de meeste anti-virus sites geven hem wel aan als een gevaarlijk programmatje, maar het eenige wat het doet is de checsum van het bios veranderen, zodat bij het opnieuw opstarten alles in de default stand staat. ik heb het al regelmatig gebruikt en tot nu toe werkt het overal bij.

de groenten

• Xoverride
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 10:32

Xoverride

sabai sabai

was er ook niet een jumpertje voor op het mobo! ?? of ben ik in de war :?

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

het is een laptop, geen desktop.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Batterij losgehad EN daarna de pinnetjes kortgesloten??

• D3NN1S
  • Niet online
Op woensdag 04 juli 2001 00:05 schreef Schizophrenic het volgende:
Batterij losgehad EN daarna de pinnetjes kortgesloten??
de pinnetjes van de baterij bedoelje ofsow :? :? neej da hebbik nie gedaan help dat dan!??
en voor axl: ik kom dat notebook niet eens in hoe kan ik dan dat proggie draaie!?? :)

Verwijderd

Als je HP belt kennen ze je zo uitleggen welk jumpertje je waarschijnlijk onder het toetsenbord moet omzetten en leeg is ie :)

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Maar hij vraagt ook niet om een diskette, dus de floppydrive gaat effe rammelen.

Mmmmmmmm, dan zou dit via de LPT poort gebeuren, het unlocken van de bios.

Probeer dit eens:
LPT1: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Als je deze pennen doorverbindt moet het werken:
1+10+5
14+8
2+11
15+9
3+17
16+6
4+24
7+25
Laptop aanzetten en je ziet meteen dat er niet meer om een password wordt gevraagd

And The Only One

Verwijderd

Oh niet goed gelezen dus :) Vorige reactie was dus onzin van me om HP te bellen. Maar het zal een dipswitch of jumpertje zijn.

• GambitRS

GambitRS

w00t

hoe lang was dat batterijtje er eigenlijk uit? En had je ook de gehele adapter/accu/whatever eruit gehaald? Het duurt geloof ik een tijdje voordat alle spanning eraf is, als ik de stekker uit m'n pc trek dan blijft het stroom ledje op m'n mobo nog een tijdje aan....

• D3NN1S
  • Niet online
Op woensdag 04 juli 2001 00:16 schreef ketjap het volgende:
Oh niet goed gelezen dus :) Vorige reactie was dus onzin van me om HP te bellen. Maar het zal een dipswitch of jumpertje zijn.
Er zitten idd dipswitches op (meerdere) maargoed welke is het!?? :'( en dat via je lpt hoe werrukt dat dan? speciale dongle ofzo!? baal dr echt van dat het niet lukt! :(

GambitRS': heb alles wat ook amar met stroom te maken heeft eraf gehaald... heb zelfs de bioschip heel dapper verwijderd ;) en dit alles zo'n 10 min laten liggen maar geen suc6!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik heb toevallig een HP Omnibook 6000... en ik kan je melden (omdat ook wij op de zaak een paar honderd van die dingen hebben) dat je het wachtwoord er NIET uit kan hacken. Het wachtwoord wordt in flash-rom opgeslagen en kan dus niet met een stroom onderbreking worden gewist.

Hoe HP het doet weet ik niet, maar wij hebben op een gegeven moment ook zo'n iemand gehad, en toen hebben we maar snel de HDD in een identieke Omnibook gezet, en die andere Omnibook naar HP gestuurd....

Als je die optie hebt, doen. Anders zul je toch naar de klant moeten uitleggen dattie em niet mee kan nemen...

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• D3NN1S
  • Niet online
Op woensdag 04 juli 2001 00:20 schreef maartena het volgende:
Ik heb toevallig een HP Omnibook 6000... en ik kan je melden (omdat ook wij op de zaak een paar honderd van die dingen hebben) dat je het wachtwoord er NIET uit kan hacken. Het wachtwoord wordt in flash-rom opgeslagen en kan dus niet met een stroom onderbreking worden gewist.

Hoe HP het doet weet ik niet, maar wij hebben op een gegeven moment ook zo'n iemand gehad, en toen hebben we maar snel de HDD in een identieke Omnibook gezet, en die andere Omnibook naar HP gestuurd....

Als je die optie hebt, doen. Anders zul je toch naar de klant moeten uitleggen dattie em niet mee kan nemen...
Damn dat klinkt niet best zeg :'( helaas hebben we die dingen ook niet op voorraad ofsow (we zijn maar een klein bedrijfie) hmmpzz... is er echt geen andere mogelijkheid!??? :(

werkt er hier toevallig iemand bij de hp omnibook bios unlock afdeling!?? >:)

Verwijderd

Je zou kunnen proberen om 1 voor 1 die switches om te zetten om te kijken wat het doet. Omzetten, aanzetten. Doet ie t niet. Terugzetten, volgende omzetten en aanzetten etc.
Weet alleen niet of dat nog andere gevolgen kan hebben.

• GambitRS

GambitRS

w00t

en je kan die flashrom er niet uitslopen en er een nieuwe op zetten of zo?

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Mmmmmm, omdat er al zoveel postings zijn geweest na mijn edit, zet ik het er nog een keer neer.

Probeer dit eens:
1+10+5
14+8
2+11
15+9
3+17
16+6
4+24
7+25
Laptop aanzetten en je ziet meteen dat er niet meer om een password wordt gevraagd

And The Only One

• D3NN1S
  • Niet online
Op woensdag 04 juli 2001 00:25 schreef GambitRS het volgende:
en je kan die flashrom er niet uitslopen en er een nieuwe op zetten of zo?
hehe weet jij waar ie zit!?? >:) ik kon in iedergeval nix vinden... wel een soort van bios chippie maar die hebbik er al uitgesloopt..... <zucht> ik denk dat dit een hopeloos verhaal gaat worden :(
Probeer dit eens:

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
1+10+5
14+8
2+11
15+9
3+17
16+6
4+24
7+25
hehe dat wordt morgen flink solderen ga het morgen proberen!! in iedergeval bedankt! en als dr nog meer suggesties zijn!?? GRAAG!!! (ik ben niet zo'n ster in het solderen n.l. hehe) ik ga dr zo nog maar eens een nachtje over slapen! alvast bedankt voor de vele reacties op dit late tijdstip! (echte die hard twiekers!?? :P )

• Theuno
  • Laatst online: 10:53

Theuno

Da Devil Crew

1+10+5
14+8
2+11
15+9
3+17
16+6
4+24
7+25
En werkt dit voor nog meer systemen toevallig dat je weet, >:) of is dit specifiek voor dat laptopje.. ??

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

• D3NN1S
  • Niet online
Hmmpzzz... ben net ff aan het solderen geweest maar dit helpt dus niet dat schema :'( iemand nog andere suggesties!??

Verwijderd

Op woensdag 04 juli 2001 00:27 schreef Diamon het volgende:
Mmmmmm, omdat er al zoveel postings zijn geweest na mijn edit, zet ik het er nog een keer neer.

Probeer dit eens:
[..]
Bij mijn weten werkt dit alleen op een Toshiba

• axl
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-03 21:52

axl

jongens, jongens, jongens, wat doen jullie allemaal moeilijk. zie 1e reply. doe het gewoon met killcmos. je killed 'em er niet mee alleen maar de checksum. vervolgens start hij weer op met standaard waarden en zonder password

• Theuno
  • Laatst online: 10:53

Theuno

Da Devil Crew

Ja, maar waar moet ie dat progje dan draaien, hij kan um toch niet opstarten ??
Dus dan word die optie lastig...

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

Verwijderd

Op woensdag 04 juli 2001 18:18 schreef axl het volgende:
jongens, jongens, jongens, wat doen jullie allemaal moeilijk. zie 1e reply. doe het gewoon met killcmos. je killed 'em er niet mee alleen maar de checksum. vervolgens start hij weer op met standaard waarden en zonder password
Killcmos is een heel leuk proggie .
Maar werkt ook niet altijd. Heb wat HP 2xxx serie`s in handen gehad maar daar werkt die al niet , om dan nog maar niet over Dell te spreken. Heb ooit wel eens gehoord dat je bij HP een chip op het mobo kan/moet kortsluiten en dat dan het wachtwoord weg is.
:?

Verwijderd

Waarom bel je HP niet gewoon ff? Als je een aankoopsbewijs hebt is er geen probleem lijkt me, dan kunnen zij het wel regelen.

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
geen nood :)

bel ECCC op

Netherlands
Phone : + 31 (0)20 606 8751, Hours: 8:30-18:00

je krijgt een telefoniste, zeg dat je een bios password voor je OB wilt resetten, als jet goed is krijg je iemand aan de lijn die je een fax stuurt , ondertekend terugsturen je wordt gebeld en via de telefoon kraken ze de code ;)

laat me even weten

...

• D3NN1S
  • Niet online
Hebben die knakkers ook een webpage ofsow!?? :? en wat is dat dan voor bedrijf!?

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
ECCC is european customer care center van HP , voor problemen zoals jou kunnen ze je helpen, de webpage is helaas alleen via het intranet te verkrijgen, probeer ze eens te bellen zou ik zeggen

...

Verwijderd

Dit doen wij met de Compaq's waarbij we hetzelfde probleem hebben.

Reset Procedure van een Power On Password :

Verwijder de backup batterij
Verwijder de Accu
Laat de laptop 10 minuten staan.
Sluit alleen het netsnoer aan en start op, het password wordt gereset.
Doe de batterij en de accu er weer in.

Succes! *D
Pagina: 1