Netwerkstoring / netvervuiling

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argonyx
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-05 23:58
Hallo allemaal,

Ik heb het volgende probleem. Wij hebben een philips airfryer xl, en deze werkt bij ons thuis binnen niet naar behoren. De tijd en temperatuur stellen zichzelf in zonder dat we het apparaat aanraken.
In eerste instantie dachten we dat het om een defect apparaat ging. Dit hebben we via de verzekering kunnen regelen en we hebben een nieuwe airfryer gekregen (oude heb ik ook nog). Alleen de nieuwe airfryer geeft exact hetzelfde probleem!

Ik heb beide airfryers daarnet bij mijn ouders thuis getest en daar werken ze wel alle 2 zoals het hoort.
Nu denk ik dus dat er iets stoort / vervuilt bij mij op het stroomnet. Hoe krijg ik dit opgelost?

Ik heb al verschillende stopcontacten door het hele huis geprobeerd zonder restultaat. Ook heb ik alle groepen uitgezet op 1 na en het hierop geprobeerd, ook zonder resultaat.

Het huis is gebouwd in 1971 en aan de stroom is nooit meer wat gewijzigd voor zover ik weet.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
"De tijd en temperatuur stellen zichzelf in zonder dat we het apparaat aanraken. "
Als in, het klokje begint te lopen alsof iemand de schakelaar indrukt zonder dat iemand dat doet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Argonyx schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 15:35:
Hallo allemaal,

Ik heb het volgende probleem. Wij hebben een philips airfryer xl, en deze werkt bij ons thuis binnen niet naar behoren. De tijd en temperatuur stellen zichzelf in zonder dat we het apparaat aanraken.
In eerste instantie dachten we dat het om een defect apparaat ging. Dit hebben we via de verzekering kunnen regelen en we hebben een nieuwe airfryer gekregen (oude heb ik ook nog). Alleen de nieuwe airfryer geeft exact hetzelfde probleem!

Ik heb beide airfryers daarnet bij mijn ouders thuis getest en daar werken ze wel alle 2 zoals het hoort.
Nu denk ik dus dat er iets stoort / vervuilt bij mij op het stroomnet. Hoe krijg ik dit opgelost?

Ik heb al verschillende stopcontacten door het hele huis geprobeerd zonder restultaat. Ook heb ik alle groepen uitgezet op 1 na en het hierop geprobeerd, ook zonder resultaat.

Het huis is gebouwd in 1971 en aan de stroom is nooit meer wat gewijzigd voor zover ik weet.

Alvast bedankt!
Groene of grijze stroom ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:36
Ik wil niet veel zeggen maar ik denk dat het dan spookt bij jullie in huis.. Wij hebben zelf ook een Philips Airfryer en deze moet je toch echt met de hand instellen, en dat kan echt niet via een app/op afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argonyx
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-05 23:58
Flake schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 15:41:
"De tijd en temperatuur stellen zichzelf in zonder dat we het apparaat aanraken. "
Als in, het klokje begint te lopen alsof iemand de schakelaar indrukt zonder dat iemand dat doet?
Als in het apparaat verandert zelf de tijd en temperatuur nadat ik deze heb ingesteld. Het touchscreen werkt dan ook bij beide apparaten nog maar amper. Aan/uit knop werkt dan ook niet meer.

beide apparaten vallen tussendoor ook wel eens uit en springen weer vanzelf aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Okay. Als een defect apparaat is uitgesloten dan moet dat interferentie zijn. Dit kan over het stopcontact maar ook draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:45

Illusion

(the art of)

Heb je Huisdieren?

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Flake schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:04:
Okay. Als een defect apparaat is uitgesloten dan moet dat interferentie zijn. Dit kan over het stopcontact maar ook draadloos.
Oftewel zaken gaan uitsluiten. Heb je thuis al ander stopcontact geprobeerd? En dan niet degene ernaast in de keuken, maar in de woonkamer, slaapkamer, etc.

Gaat het daar ook mis, vraag eens of je bij de buren hem mag proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Tja het kan echt van alles zijn.

Zwevende nul? Spanning op de aarde?

Laat een elektricien de installatie nalopen, al helemaal als er sinds 1971 niet meer naar gekeken is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Is het stopcontact geaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:47

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

En is die aarding wel goed met de aarde verbonden :?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
test eerst een de airfryer op een andere groep dan de keuken ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:36
Het kan natuurlijk, maar ik heb een airfryer al jaren op een stopcontact zonder aarde.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:55
Snelle google actie leert dat er enorm veel mensen zijn met dit probleem. Het lijkt inderdaad in de netspanning te zitten, aantal mensen melden dat dit probleem werd veroorzaakt door LED drivers en inductiekookplaten. Zoals reeds gezegd probeer eens een stopcontact achter een andere groep, het liefst andere aardlekschakelaar indien aanwezig.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flake
Ik zal een wat meer inhoudelijkere reactie geven, met alleen oneliners schiet OP ook niet echt op.

Maar zoals ik al zei, dit lijkt op interferentie. Dat is een zeldzaam verschijnsel omdat er regelgeving bestaat op het gebied van elektromagnetische compatibiliteit (EMC) waarin specs staan hoeveel storing een apparaat moet aankunnen, en hoeveel storing een apparaat mag uitstralen. Bij een airfryer twijfel ik niet of het apparaat daarop is ontworpen en is getest, maar kennelijk heb je een stoorzender die zo sterk is dat de airfryer rare dingen gaat doen.

Interferentie kan over de lucht en over het stopcontact. Randaarde kan relevant zijn. Ik weet niet precies hoe een airfryer in elkaar zit, maar randaarde is een maatregel om veiligheid te bevorderen, maar heeft het interferentievraagstuk juist lastiger gemaakt. Een printplaat in een metalen behuizing zit in een kooi van Faraday dus storing in de ether kan nooit bij de printplaat komen, tenzij de storing op de randaarde zit. Ledverlichting wordt terecht genoemd, helaas zijn er handelaren die slechte materialen hier op de markt weten te brengen omdat ze de regels of de techniek niet kennen. Een inductiekookplaat vind ik wat onwaarschijnlijker, tenzij het een hele dubieuze is.

De vraag die je je nu moet stellen, is of dit over de ether of het stopcontact komt. Alles in huis uitschakelen heb je al gedaan en is een goed begin. Een ongeaard stopcontact proberen kan helpen, of met een verlengsnoer experimenteren met de locatie. Ik weet niet hoe jouw woning en buurt eruit ziet en wat je hier in kan doen, maar probeer 'm eens in de tuin of de voorkant van het huis. Praat met je buren. Zodra je ziet dat het locatie afhankelijk is, dan is het zeer waarschijnlijk draadloos.

De authoriteit die hierover gaat is het agentschap telecom zodra je storingen in de ether hebt geconstateerd. Over het stopcontact kan je netbeheerder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burrfoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-11-2024
Even hierop inhakend.

We hebben zelf ook het apparaat, bevalt prima en hadden ook een hele tijd last van spontaan verlopende touchscreen.

Het probleem kunnen wij reproduceren op het moment dat er weinig luchtcirculatie is.. Zodra we de airfryer onder een afzuigkap zetten welke op maximale afzuiging staat, hebben we geen last. Het lijkt erop dat tijdens het gebruik stoom kan lekken via de voorzijde van het apparaat, door een verbeterde luchtstroming "lossen" wij dit nu op.

De stroomgroep waarop de airfryer is aangesloten , voedt ook een tweetal IKEA Ledstrips onder de keukenkastjes , dat stopcontact wordt ook gebruikt voor de waterkoker, elektrische tandenborstels, broodrooster of grill. Hier hebben we nooit hinder mee gehad.

"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"

Pagina: 1