Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

VPN voor camera app

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn oom wil graag een camera beveiligingsysteem in zijn bedrijf hebben. Een man die dit kan doen heeft hem gezegd dat je geen VPN nodig hebt want ¨anders ligt je hele netwerk open´

Is dit waar?

We hebben het dus over vanaf je mobiel via vpn naar je camera server.

dank voor de tijd

Beste antwoord (via Verwijderd op 11-03-2017 15:52)

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Nee, je kan VPN gewoon met een degelijke public / private keyset zo goed beveiligen dat die in jaren niet gekraakt kan worden.

Maar wat heb je zelf al gevonden over VPN verbindingen?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Nee, je kan VPN gewoon met een degelijke public / private keyset zo goed beveiligen dat die in jaren niet gekraakt kan worden.

Maar wat heb je zelf al gevonden over VPN verbindingen?

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-11 21:30
Vpn opzetten kan via een raspberry pi met open vpn,

Vervolgens download je een openvpn client voor je smartphone die je laat connecten naar de zaak,
Daarna open je de app voor de camera

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
Hangt geheel af van je vpn/firewall.

Heb zelf een ubiquiti edgerouter lite waarmee ik een openvpn verbinding kan maken. De verbinding is beveiligd met een certificaat waardoor je alleen verbinding kunt maken als je de beschikking hebt over dat certificaat. Daarbij heb ik in de firewall aangegeven wat er wel mag, de rest wordt door de rule geblokkeerd. Dus nee dit is niet altijd waar en is dus afhankelijk welke apparatuur je hebt en hoe je het inricht.

Verwijderd

Topicstarter
Dat vpn een beveiligde verbinding is. Gecodeerd dus juist ligt je netwerk dan niet open.

Ook vertelde de man dat als je VPN op je telefoon zet dat dan je camera app niet meer werkt. Is dat waar?

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 15:54:
Ook vertelde de man dat als je VPN op je telefoon zet dat dan je camera app niet meer werkt. Is dat waar?
Daar kunnen wij natuurlijk geen antwoord op geven zonder dat we weten wat voor camera app het is, in wat voor netwerk je VPN hangt, hoe je VPN ingesteld is, hoe je camera's ingesteld zijn.

Ik kan een poging wagen voor je maar dan moet ik mijn glazen bol afstoffen. O-)

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het zelf eigenlijk ook niet.. ik ga morgen even koffie bij em drinken.

Super dank iedergeval zover!

• Justin_
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-04 22:31
VPN toepassingen zijn erg breed.
Een VPN verbinding versleutelt over het algemeen je (internet)netwerkverkeer en leidt het via een VPN server (waar het gedycrypt wordt en verder wordt verstuurt).

Je moet even wat extra informatie vragen wat hij precies bedoelt, maar als je oom van buitenaf zijn lokale netwerk in wil komen om zijn camerabeelden te bekijken lijkt mij dit niet onmogelijk.
Pagina: 1